  • Data: 2020-06-10 22:52:21
    Temat: Re: Embedded HTTP Server
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/10/2020 8:57 PM, Maciej Sobczak wrote:
    > Dlaczego musisz? Jeśli callbacki są szeregowane[*], to nie musisz.
    > [*] Ale nie są.

    Dlatego muszę.

    > Eee... To po co używasz biblioteki HTTP?

    Kod od manipulowania, powiedzmy, silnikami nic o jakims http nie wie.
    Ale razem pracuja na jednym cpu i moga mieć dostęp do tych samych
    zasobów jak np. zmienne okreslające położenie czy stan.

    > Używasz zmiennej globalnej z odległych miejsc? Kiepsko.

    W niektórych sytuacjah, jak opisywany sterwanik druku 3D, takim stanem
    jest bardzo duzo róznych małych detali. Gdzie jest glowica, jaka jest
    prędkośc itd itp.

    > Dlaczego obwiniasz jakąś bibliotekę o problemy spowodowane złą architekturą Twojego
    programu?

    Ona w tym zastosowaniu NIE jest zła. Jest wręcz jedyna sensowna przy
    200kB flasha.

    > No więc skoro ma sporo wolnego, to jaki masz problem?

    Poniewaz nie rozumiesz dlaczego można się wiekszośc czasu nudzić i
    jednoczesnie mieć problem z wyrobieniem się w zastosowaniach RT. Otórz
    twój preemptive multitasking powoduje że *akurat* w tym złosliwym
    przykładzie może to powodować konkretne skutki w postacji utraty jakości
    wydruku. Tylko dlatego że trzeba przełaczyc konteks kiedy glowica
    właśnie wjechala w materiał.

    > I jakie proporcje w tym problemie?

    Jakie sobie tylko wymyslisz.

    > Na takich sprzętach ludzie wsadzają pełny RTOS

    Na ARM7, powiedzmy, ma to już resztkę sensu.

    >, pełny stos TCP

    Nie jest potrzebny. Wystarczy kawalek.

    >, chcą jeszcze serwer www i w tym wszystkim jest jakiś wyimaginowany problem z
    muteksem? Pomyliłeś proporcje.

    Raczej "mam to na codzień".

    > Zwłaszcza, że w takiej składance muteksów jest już nadziabanych jakieś
    kilkadziesiąt.

    Zero.

    > I dlatego wsadza serwer www do krytycznego kontrolera? Żeby nie mieć dodatkowego
    point-of-failure?

    Tak. Albo dla wygody. Albo bo to modne. Rózne można miec powody.

    > Ja na taką logikę nic nie poradzę i nikomu nie obiecuję swojego udziału.

    I nikt nie obiecuje że uzyje w tym zastosowaniu. Dzień jak co dzień w
    OpenSource.

    > Dalej nie pokazałeś, dlaczego.

    Niezupełnie. Po prostu odrzucasz częśc rzewczywostości nie pasującej do
    zastosowania aktualnego. Wolno Ci.

    > Ani też dlaczego to miałby być problem.

    To też już zostało wyjasnione.

    > To straszne.
    > Najstraszniejsze jest jednak to, że się tak bardzo tym przejmujesz.

    Czyli miałem rację. Nie chciałeś zapytać o porady co do kodu. Po prostu
    musisz sobie podsykutować z rosnącym poziomem adrenaliny.

    Ale nuda. EOT.