  • Data: 2009-03-07 22:44:33
    Temat: Re: Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.
    Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Zawsze można kupić netbooka (pewnie nawet taniej wyjdzie niż
    > kompletowanie atomowego serwerka po cenach polskich dystryzłodziei) i
    > tam stosowana mobilna wersja 945GSE wraz z procesorem w idle schodzą
    > poniżej 10W.

    co do Atoma to też o tym słyszałem, że nie jest tak różowo. Poza tym
    wolałbym, żeby to był w miarę możliwości "normalny" PC a nie jakiś
    kadłubek ;-)
    A problem mój zaczął się od tego, że zmierzyłem miernikiem moc
    pobieraną przez moje pudło z Athlonem 1700+ no i wyszło 140W...
    Policzyłem sobie: 140W*24h*30dni=100,8kWh * 0,40zł=40,32zł miesięcznie
    za zasilanie takie komputera.
    Jeżeli moc pobierana wyniosłaby 75W to robi się z tego 21,60zł
    miesięcznie. Różnica moim zdaniem spora.
    Dlatego ponieważ i tak chcę zbudować od nowa komputer, pomyślałem, że
    zrobię go energooszczędnego.

    To tyle celem wyjaśnienia, które powinienem był zamieścić na początku.

    Pozdrawiam
    Toper