  • Data: 2009-03-08 09:24:35
    Temat: Re: Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.
    Od: CeBeR <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-03-2009 23:44, t...@g...com pisze:

    > co do Atoma to też o tym słyszałem, że nie jest tak różowo. Poza tym

    Nie jest różowo, bo brak na rynku porządnych (o wysokiej sprawności)
    zasilaczy <300W. A że cały zestaw na Atomie żre mniej niż 20% z tego, to
    nawet porządna 300 ma wtedy sprawność pewnie w granicach 50% i nici z
    oszczędności. W netbooku nie dość, że masz dedykowany zasilacz (np.
    30W), to jeszcze energooszczędną wersję chipsetu i w roli domowego
    serwera wspomniane 10W to wcale nie przesada...

    > wolałbym, żeby to był w miarę możliwości "normalny" PC a nie jakiś
    > kadłubek ;-)

    Dlatego polecam netbooka - w domu podepniesz pod zewnętrzny monitor, a
    do USB pełnowymiarowe mysz, klawiaturę i ew. zewnętrzne napędy. A w
    razie potrzeby odpinasz i masz dodatkowy komputer przenośny, o całkiem
    przyzwoitej wydajności. Na pewno wystarczającej do założeń z pierwszego
    posta - czyli serwera i okazjonalnej pracy jako stacja robocza z X i
    KDE. Jeśli okazjonalna, to chyba nie warto w nic mocniejszego
    inwestować, bo rzeczywiście, z braku części desktopowy Atom to raczej
    pomyłka, a "normalny" PC na współczesnym chipsecie i z E5x00 nawet przy
    minimalnej konfiguracji i świetnym zasilaczu poniżej pięciokrotności
    netbookowego zużycia prądu nie zejdzie.

    > A problem mój zaczął się od tego, że zmierzyłem miernikiem moc
    > pobieraną przez moje pudło z Athlonem 1700+ no i wyszło 140W...
    > Policzyłem sobie: 140W*24h*30dni=100,8kWh * 0,40zł=40,32zł miesięcznie
    > za zasilanie takie komputera.
    > Jeżeli moc pobierana wyniosłaby 75W to robi się z tego 21,60zł
    > miesięcznie. Różnica moim zdaniem spora.

    Jeśli 75W (rozumiem że w idle) Cię satysfakcjonuje, to pewnie każdy c2d
    (a może i c2q), przy dobrze "idlującej" grafice (np. HD4670) i zasilaczu
    80+ - zresztą sam zobacz:
    http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t
    =46659

    > Dlatego ponieważ i tak chcę zbudować od nowa komputer, pomyślałem, że
    > zrobię go energooszczędnego.

    Zależy co rozumieć jako energooszczędny - ja właśnie z chodzącego 24/7
    e7200+P35+HD3850+VX450 (więc w idle właśnie <80W) przeszedłem na
    chodzącego 24/7 Acera Aspire One.