  • Data: 2016-07-20 00:46:31
    Temat: Re: Folia przeciwwibracyjna?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/07/2016 17:16, ąćęłńóśźż wrote:
    > Akurat w chwili zakupu wypadały najkorzystniej cenowo w porównaniu do np. HGST czy
    Seagatów (dedykowanych do NAS).

    > W tle na serwerku często coś pracuje, jak np. antywirus lub download station lub
    indeksowanie czegoś tam, czy tworzenie thumbnaili lub optymalizacja macierzy więc
    wyłączanie dysków przez NAS to zagadnienie trochę teoretyczne zdaje się.

    > Na noc można spróbować usypiać cały NAS - ale skąd przewidzieć, kiedy rano
    wstaniesz, u mnie się nie sprawdziło ;-)

    No właśnie z tego powodu w domu przeszedłem z NAS na własny serwer.
    Wszystko co niezbędne działa bez przerwy na SSD (LAMP, SQL, "pijawki") a
    dyski używane są tylko gdy potrzeba - wył. się po 180min. (wszystkie
    multimedia - PLEX, DLNA, LMS, itd.). W praktyce dyski czasem nie
    wyłączają się wcale, a bywają i kilku dniowe przestoje (właśnie jestem w
    trakcie testowania takiego rozwiązania by za kilka miesięcy sprawdzić
    czy ma to ekonomiczny sens (w zasadzie jak duży, bo jakiś tam na pewno
    ma), czy jedyny plus to cisza). Do tej pory wszystko chodziło bez przerw
    i w zasadzie nie przeszkadzało mi to, ale w ramach edukacji...
    Następnym etapem testowania będzie wirtualizacja i rozdzielenie
    wszystkiego, ale to inna bajka. ;D

    > Chciałbym wynieść NAS z odległej szafy pod telewizor (dla połączenia przez hdmi),
    ale przy dyskach mechanicznych jakoś mało to sobie wyobrażam, no chyba, że szafka z
    drzwiczkami szklanymi tłumiłaby dźwięk

    > Jeśli wyciszę brzęczącą obudowę, to pomyślę o wyciszeniu dysków :-)

    IMO warto.
    --