  • Data: 2020-11-11 17:35:20
    Temat: Re: Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-11 o 03:07, pioruns pisze:

    > Zawsze zwracaj uwage na ilosc pamieci Cache DRAM - im wiecej, tym lepiej.
    > Ranking dyskow ukladaj wg:
    > Single-Level Cell (SLC)
    > Multi-Level Cell (MLC)
    > Triple-Level Cell (TLC)
    > Quadruple-Level Cell (QLC)
    > Penta-Level Cell (PLC)
    >
    > Im nizej na liscie, tym gorzej, odczyt/zapis jest niemilosiernie
    > wolniejszy przez ilosc korekcji ECC i ponownych zapisow, o ktorych
    > pisalem wyzej.

    Znam tę specyfikację / charakterystyki. Sam mam jeszcze w domu ze
    starych komputerów DELL OptiPlex dyski ze złączem mSATA na MLC (szkoda,
    że nie SLC, ale co zrobić...). W zasadzie każda pamięć SSD to teraz MLC.
    Różni się tylko liczba poziomów, upakowaniem i nazwą właśnie.

    > Wybrany przez Ciebie (i przeze mnie! Ja mam 2 mniejsze - MX 250GB)
    > Corsarz ma glowna pamiec TLC (a wiec 8 stanow naladowania na komorke,
    > hujowo ale coz zrobic), bufor do zwiekszenia predkosci zapisu w SLC (o
    > nieznanej mi wielkosci) a takze ogolny bufor DRAM 512MB. To bardzo dobry
    > dysk.

    Owszem. Temu siedziałem i przeglądałem różne opinie i testy w
    Internecie, by ostatecznie upewnić się, że to będzie sensowny wybór.

    > Kolor czy rodzal obudowy obawiam sie ze nie ma zadnego znaczenia :) SSD
    > zadnej obudowy nie potrzebuja, zobacz M.2.

    Mam dysk SSD M.2 NVMe (jeszcze nie zainstalowany w komputerze): SAMSUNG
    EVO 970 -
    <https://www.samsung.com/pl/memory-storage/nvme-ssd/
    970-evo-nvme-m-2-ssd-500gb-mz-v7e500bw/>

    Zastanawiam się, czy dokupić do niego jakiś radiator. Rodzaj obudowy ma
    o tyle znaczenie, że nie każdy komputer ma gniazdo M.2 ;) A obudowa
    metalowa chyba lepiej odprowadza ciepło, niż plastikowa. No i mniejsze
    szanse, że pęknie, czy ukruszy się przypadkowo.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/