  • 61. Data: 2009-12-05 11:25:55
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu>
    napisał/a:

    > Pytanie, czy znajomość adresu takiego serwera w obecnym czasie
    > faktycznie jest potrzebna, skoro większość użytkowników końcowych i tak
    > dostaje wszystko po DHCP nawet, jeśli IP jest statyczne.

    Zdarza się, traktuje to jako potencjalną wygodną alternatywę, kiedy nie
    można znaleźć DNS-u providera.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 62. Data: 2009-12-05 11:26:57
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Przecież zgadza się nie musisz. To twój problem.
    >
    > Żałosne jest to że "specjalista" nie może zapamiętać jednego IP jeśli nie
    > jest 8.8.8.8

    Jakiego jednego, mówię, że nie zawsze wiadomo co dany operator oferuje,
    nie zawsze dostaje się te dane z DHCP, to jest wygodna alternatywa i
    tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 63. Data: 2009-12-05 12:36:16
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Jakiego jednego, mówię, że nie zawsze wiadomo co dany operator oferuje,
    > nie zawsze dostaje się te dane z DHCP, to jest wygodna alternatywa i
    > tyle.

    Wygodnictwo często przynosi fatalne skutki. Na dłuższą mete zawsze.

    Pokaż mi operatora co nie robi DHCP i nie podaje wyraźnie jaki DNS wpisać.

  • 64. Data: 2009-12-05 12:36:50
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Zdarza się, traktuje to jako potencjalną wygodną alternatywę, kiedy nie
    > można znaleźć DNS-u providera.

    Jakim cudem nie można?

  • 65. Data: 2009-12-05 13:22:43
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 05.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Jakim cudem nie można?

    Bo jest niedziela, a nikomu się nie chce przeszukać połowy domu w
    poszukaniu umowy z ISP. Simple.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 66. Data: 2009-12-05 13:24:16
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > Wygodnictwo często przynosi fatalne skutki. Na dłuższą mete zawsze.

    Nie musisz używać.

    > Pokaż mi operatora co nie robi DHCP i nie podaje wyraźnie jaki DNS wpisać.

    Netday w Gdańsku.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 67. Data: 2009-12-05 13:59:04
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie musisz używać.

    i tak też robie.

    > Netday w Gdańsku.

    Mówiłem operator ;) bo jeśli tak jest to jakaś parodia to jest a nie
    operator.

  • 68. Data: 2009-12-05 14:07:35
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > Mówiłem operator ;) bo jeśli tak jest to jakaś parodia to jest a nie
    > operator.

    Operator jakich wielu na rynku. Ale ja rozumiem, na pewno spisek i na
    pewno Ty wiesz lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 69. Data: 2009-12-05 15:00:57
    Od: Paul <e...@e...com>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > Operator jakich wielu na rynku. Ale ja rozumiem, na pewno spisek i na
    > pewno Ty wiesz lepiej.

    rozumiem, że jak zadzwonisz do tego Netday i powiesz, że jesteś klientem
    i zapomniałeś jakie masz ustawić DNSy to Ci operator powie, że to tajne
    i jak zapomniałeś to Twój problem?

  • 70. Data: 2009-12-05 15:01:43
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> napisal w wiadomosci
    > Pomijając teorie spiskowe ja mam tylko jedno pytanie: po co?

    Przyklad z zycia wziety: kilka tyg. temu konfigurowalem koledze nowy
    router. Do starego przyklejona byla kartka z numerem IP, maska i brama
    (adresy trzeba wpisac "na sztywno"). DNSow zabraklo. Musialem uruchomic
    swojego laptopa, by przepisac IP OpenDNS, po uruchomieniu lacza odnalazlem
    "lokalny odpowiednik" (strumyczek do ISP plynal od TP SA). IP serwerow nazw
    nie naucze sie na pamiec (bo ta mi szwankuje), nie bede tez musial uwazac,
    by na wszelki wypadek nosic kartke z uniwersalnymi 208.67.222.222,
    208.67.220.220. 8.8.8.8 raczej nie bede musial notowac, gdyby podobna
    sytuacja przydarzyla sie ponownie, wpisalbym tymczasowo IP Google'a, potem
    korzystajac z wiadomo jakiej wyszukiwarki odnalazlbym cos szybszego...
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info