  • 71. Data: 2009-12-05 15:16:37
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 05.12.2009 Paul <e...@e...com> napisał/a:

    > rozumiem, że jak zadzwonisz do tego Netday i powiesz, że jesteś klientem
    > i zapomniałeś jakie masz ustawić DNSy to Ci operator powie, że to tajne
    > i jak zapomniałeś to Twój problem?

    BOK nie mają 24h/dobę, więc spokojnie można nie trafić w godziny
    działania. To się może zdarzyć. Oczywiście to nie są tajne dane, ale są
    sytuacje kiedy nie posiada się takich informacji i wtedy jest to wygodna
    alternatywa i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 72. Data: 2009-12-05 17:04:18
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Operator jakich wielu na rynku. Ale ja rozumiem, na pewno spisek i na
    > pewno Ty wiesz lepiej.

    bardzo rozumny jesteś. Einstein odpada.

  • 73. Data: 2009-12-06 11:32:29
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Rozumiem że nie informuje Pan o tym ustnie bo to i tak większość nie skuma o
    > czym Pan mówi. Natomiast - jeśli zadzwonią i poproszą o odblokowanie to
    > zrobi to Pan?

    Oczywiscie. Poza tym maja blokade na porty "windowsowe" (nikomu nie
    przeszkadza). Blokade portu 25, przy czym kazdy user moze dopisac
    dowolne smtp do wyjatkow. Dodali chyba z 5 sztuk.
    Do tego jeszcze maja centralna liste dla adblocka. Z tego korzysta okolo
    70% userow. Nie wiem czy pozostali nie korzystaja bo nie chca czy
    dlatego ze nie wiedza jak.
    Transparent proxy nie ma bo dla mnie to problem a nie widze korzysci dla
    uzytkownikow.
    Poza tym ci ktorzy sa za natem moga sobie zyczyc prawie dowolnych
    przekierowan. I z tego tez korzystaja.
    Generalnie - domyslnie duzo jest blokowane ale wszystkie blokady mozna
    wylaczyc. Z tym "kumaniem" jest dziwnie. Bo z jednej strony robia takie
    glupoty ze wlos sie jezy, ale z drugiej strony jesli potrzebuja
    przekierowania portow, poczty na 25 porcie itp to jakos dokladnie wiedza
    czego ode mnie zadac.

  • 74. Data: 2009-12-06 12:23:49
    Od: RaVaeL <b...@w...pl>

    astro pisze:
    > OpenDNS (www.opendns.com) doczekal sie powaznej konkurencji:
    > http://code.google.com/speed/public-dns
    > Na dodatek numery IP sa latwe do zapamietania: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 :)

    Jest jeszcze 4.3.2.1

    --
    Rafal Paluch

    gg 633 11 46
    mobile : 601 09 89 65

  • 75. Data: 2009-12-06 12:37:43
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Wirusy zmieniają.

    Nie wiedzialem. To by tlumaczylo popularnosc tego zjawiska.

  • 76. Data: 2009-12-06 14:03:47
    Od: Colin <m...@g...com>

    RaVaeL wrote:
    > Jest jeszcze 4.3.2.1

    Są też 4.2.2.1 - 4.2.2.6.

  • 77. Data: 2009-12-06 16:29:41
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Michał Dziwisz pisze:

    > Wiem, ale to była po prostu pierwsza myśl po przeczytaniu tej
    > informacji. Serwerów DNS jest tak dużo, każdy ISP ma swój, że wydawało
    > mi się to mało sensowne - ale faktycznie, byznes is byznes.

    Dokładnie, ja odniosłem takie pierwsze wrażenie, że pozwolą na delegację
    domen na ichniejsze serwery.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 78. Data: 2009-12-06 23:30:30
    Od: Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu>

    Asmodeusz pisze:

    > z jednej strony robia takie
    > glupoty ze wlos sie jezy, ale z drugiej strony jesli potrzebuja
    > przekierowania portow, poczty na 25 porcie itp to jakos dokladnie wiedza
    > czego ode mnie zadac.

    A to ci sami? W końcu nie jednemu psu na imię Burek, a użytkownicy
    świadomi to nie dinozaury czy yeti, występują jako żywe okazy. :-)

    --
    Pozdrawiam, Michał
    www.tyflopodcast.net

  • 79. Data: 2009-12-07 00:11:11
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Dokładnie, ja odniosłem takie pierwsze wrażenie, że pozwolą na delegację
    > domen na ichniejsze serwery.

    Świetny pomysł, koszt bliski zero a zawsze troche więcej wiedzy o stadzie.

  • 80. Data: 2009-12-07 06:46:59
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:
    > Tak naprawde zrobienie serwera DNS to 3 minuty pracy.

    Zrobienie serwera dns dla zamkniętej sieci to może i 3 minuty pracy.
    Zrobienie serwera dns dla całego internetu to poważne przedsięwzięcie.
    Ale pewnie wiesz lepiej?

    p.