  • 11. Data: 2010-11-06 08:47:00
    Temat: Re: Hardware do dewelopingu
    Od: "M.H." <m...@o...pl>

    W dniu 2010-11-06 07:49, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Sprawdź dwa algorytmy mnożenia macierzy. Jeden zwykły a w drugim
    > zastosuj wstępną transpozycje jednej z macierzy. W drugim procesor
    > będzie mógł przewidzieć dostęp do danych i umieści je w cache.
    > Źródła takich algorytmów są w archiwum grupy. Różnice w wydajności
    > są ogromne, nie pamiętam dokładnie jakie, coś mi się wydaje że
    > 6-10razy.

    Nie musisz mnie przekonywać, że cache jest bardzo ważny - to chyba jest
    rzeczą powszechnie znaną. Konkretny problem jest taki: jak ważny jest
    (czyt- ile warto dopłacić) cache L3. Np cache L3, ale kosztem jednego
    rdzenia ? Jeśli przyspieszenie wynosiłoby 6-10 razy to może warto, bo
    jeden rdzeń więcej (3 zamiast 2) na pewno nie da takiej różnicy. Ale
    wiemy, że aż takie różnice występują w specyficznych okolicznościach,
    program musi być odpowiednio napisany aby wykorzystać lokalność danych.

    A z wielu testów umieszczonych w popularnych serwisach wynika, że ten L3
    zbyt dużego znaczenia nie ma.

  • 12. Data: 2010-11-06 11:05:53
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 11/05/2010 09:55 PM, M.H. wrote:

    > A czy ta strategia została jakoś zweryfikowana, albo opiera się na
    > obiektywnych przesłankach ?

    Opiera się na 5 komputerach, których używałem. Teoretyczny backup jest
    taki, że im większe cache, tym większa szansa, że znajdziemy w nim to,
    czego szukamy, a bardzo dużo RAMu pozwala zrezygnować z dostępu do dysku
    - czysty zysk. Niżej napisałeś, że jest wymiana cache L3 <-> rdzeń, a
    zalety tego cache niekoniecznie są widoczne - cóż, jeżeli dysponujesz
    taką informację, to jej użyj :) W takim przypadku pewnie wziąłbym rdzeń.

    JD

  • 13. Data: 2010-11-06 12:57:11
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 6 Lis, 09:47, "M.H." <m...@o...pl> wrote:

    > Nie musisz mnie przekonywa , e cache jest bardzo wa ny - to chyba jest
    > rzecz powszechnie znan . Konkretny problem jest taki: jak wa ny jest
    > (czyt- ile warto dop aci ) cache L3. Np cache L3, ale kosztem jednego

    Tak dokładnie to nie wiem... w każdej aplikacji inaczej. Można
    założyć że producent procesora o to się martwi, aby był dobry
    stosunek rdzeni do ilości cache.

    A do szybkiej kompilacji to może ram-dysk by najbardziej
    pomógł?
    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2010-11-08 08:05:23
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 06 Nov 2010 09:36:20 +0100,
    M.H. <m...@o...pl> screamed:

    > Otóż to, często trzeba kompilować obcy kod, czasem to prawdziwa kobyła -
    > jak Qt.A teraz weźcie pod uwagę, że tego typu pakiety mają wiele opcji
    > kompilacji, czasem trzeba przetestować kilka.

    Trzeba było od razu pisać, że zamierzarz wbudować w swój program Open
    Office lub coś podobnej wagi... ;>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 09:04:49 user up 12615 days, 20:59, 1 user, load average: 0.56, 0.38, 0.99 ]

    Dead? No excuse for laying off work.

  • 15. Data: 2010-11-11 09:49:21
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "M.H." <m...@o...pl> wrote in message news:ib1jds$ijb$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > rozważam modernizację komputera. Powiedzmy, że jego krytycznym
    > zastosowaniem będzie kompliacja/linkowanie, debugowanie i takie tam,
    > jednym słowem deweloping.

    development, raczej.

    > 1. HDD nie będzie modernizowane, wydaje się że w tej chwili nie jest
    > wąskim gardłem. Obecnie to jakiś 640GB Samsung, całkiem przyzwoity.

    Oczywiście, że to jest wąskie gardło (ale nie jedyne).
    Ale o ile nie masz możliwości przejścia na dyski SSD (lub hybrydy),
    to przynajmniej zadbaj o maksymalną prędkość i cache.

    > a) Szybkość RAM - czy jest różnica między 1600 MHz a 1066 Mhz ?
    > W wielu benchmarkach wychodzi, że minimalna, a więc czy warto
    > przepłacać ? Z drugiej strony nie widziałem benchmarku opartym na
    > kompilacji (np boost::spirit ?)

    Zadbał bym raczej o ilość RAM.
    Dla mnie minimum to 8GB, komfort to 16GB.

    > A CLK ?
    > bo co do rozmiaru RAM - wiadomo. ważne, żeby wszystko się mieściło w RAMie
    > i system nie musiał swapować.

    Nawet przy 16GB budowanie Boost powoduje paging.

    > b) Cache procesora - jak ważny ? Chyba ważny, ale jakieś konkrety ?
    > No i czy L3 ? Znowu, w wielu testach wychodzi, że nie ma dużego
    > znaczenia. Ale ja mam konkretne zastosowanie - może tutaj jednak to jest
    > ważne ?

    > c) Ilość rdzeni. Wiadomo , więcej == lepiej, bo systemy budowania mogą
    > działać równolegle. A nawet chyba kompilator msvc2010 potrafi działać
    > wielowątkowo (ciekawe kiedy gcc się tego dorobi).

    Chyba nie zaglądałeś do MSDN od wersji Visual Studio 2005,
    podobnie do man make od...hoho.

    > Tyle, że rdzenie mają swoją cenę, więc jest dylemat, czy np Athlon || X3
    > (tylko cache L2 512 kB/rdzeń),
    > czy Phenom || X2 ( L2 512/rdzeń + L3 6MB). Czy to jest realna alternatywa
    > ? Ten drugi jest znacznie droższy, ale nie wiem, czy będzie wydajniejszy.
    > A jeszcze jest problem rdzenie vs. GHz, ale powiedzmy, że
    > to wszystko będzie w granicach 3-3.2 GHz, OC raczej nie planuję.

    Przy takim dylemacie, ja bym wybrał ilość rdzeni.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ

  • 16. Data: 2010-11-12 10:51:21
    Od: Darek <d...@g...com>

    Hej,

    Jesli glowne zastosowanie to kompilacja/linkowanie to najwieksza wplyw
    na wydajnosc beda mialy:
    - duzo RAMu (np. ram dysk i kompilacja calosci na ramdysku + wszystkie
    lib i includy) ,
    - szybkosc procesora i liczba rdzeni(im wiecej tym lepiej, bierz np. 4
    rdzeniowy),
    - szybkie dyski(np. SSD/RAID), rozlozenie zrodel na jeden, obj na inny
    a biblioteki includy na 3 dysk -> tutaj mozna kombinowac do woli.

    Natomiast drugorzedna czy bedzie to pamiec 1066/1600, karta graficzna
    (ten GeForce powinien dac rade ;) ).

    Jesli chodzi o gcc to nie on ma sie dorabiac kompilacji na wielu
    prockach, a narzedzie ktorego uzywasz do budowania(msbuild, make, ant,
    maven, cmake, what ever) i to ono rozklada kompilacje na wiele rdzeni.
    Z tego co pamietam narzedzia dolaczone do vs2005 tego ficzera nie
    mialy i to MS byl/jest 100 lat za murzynami z tym swoim krzywym
    msbuildem.

    Pozdrowienia,
    Darek

  • 17. Data: 2010-11-12 11:01:00
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Darek" <d...@g...com> wrote:
    > lat za murzynami z tym swoim krzywym msbuildem.

    A może za Polakami albo Żydami? Epitetologię mamy wbitą na pięć.

    Co za kurwa naród!

    Pozdrawiam,

  • 18. Data: 2010-11-12 12:06:34
    Od: Darek <d...@g...com>

    Hej,

    > A mo e za Polakami albo ydami? Epitetologi mamy wbit na pi .

    Ze co?
    http://www.pwn.pl/?module=multisearch&search=Epiteto
    logi&submit2=szukaj

    > Co za kurwa nar d!

    To tylko powiedzenie, nie ma sie co az tak podniecac, zeby rzucac
    miesem na prawo, lewo i w ludzi. Osobiscie nic do nich nie mam (tak
    samo jak Ruskow, Niemcow, Polakow i Zydow, bialych, zoltych i
    czerwonych). Murzyn w jezyku polskim nie ma zabarwienia pejoratywnego,
    w przeciwienstwie to np. nigger w USA:

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2485162/murzyn

    Pozdrawiam
    Darek

  • 19. Data: 2010-11-12 12:19:17
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Darek" <d...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > To tylko powiedzenie,

    Które nic nie wnosi do dyskusji, a jest bezmyslnym sterotypem.
    Wiec po cholere stosowac.

    > nie ma sie co az tak podniecac,
    > zeby rzucac miesem na prawo, lewo i w ludzi.

    Nie podniecam sie, raczej rece opadaja.

> [...]
    > samo jak Ruskow, Niemcow, Polakow i Zydow, bialych, zoltych i
    > czerwonych). Murzyn w jezyku polskim nie ma zabarwienia pejoratywnego,

    Podobnie jak dupa, ale kontekst, a dokladnie stereotyp,
    juz owo zabarwienie ma.

    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2010-11-12 12:23:14
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message
> [...]
    > Wiec po cholere stosowac.

    > Nie podniecam sie, raczej rece opadaja.

    > Podobnie jak dupa, ale kontekst, a dokladnie stereotyp,

    Sorry za spaprane kodowanie, coś się w kliencie poptaszkowało.
    Mam nadzieję, że to jest OK.

    Pozdrawiam,