    Date: Fri, 18 Mar 2011 11:28:46 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Help]Sprawca kolizji, policja, sad a sprzedaz auta

    W dniu 2011-03-18 11:12, Dman-666 pisze:

    > -Sprawca przyznaje sie do winy zarysowania auta, ale odmawia ukarania bo
    > "moje auto tarasowalo droge" (sam parkuje tak samo z drugiej strony budynku
    > na tej samej drodze osiedlowej ;-))

    Masz to gdzieś na papierze że się przyznał do tego że wjechał w stojące
    auto? Jakąś notatkę z policji czy coś?

    > -Droga osiedlowa bez zakazu parkowania.

    Jeżeli jest tam strefa zamieszkania, to wolno parkować wyłącznie na
    miejscach wyznaczonych.
    Ale IMO nie zmienia to odpowiedzialności za kolizję. Równie dobrze
    mógłbyś zupełnie zastawić wyjazd i to jeszcze nie oznacza że wolno Ci
    ten samochód rozwalić bo ktoś chciał przejechać.

    > -Czy moge sprzedac auto z uszkodzeniem kiedy sprawa skierowana jest do sadu
    > grodzkiego (zalezy mi na uzyskaniu srodkow ze sprzedazy)

    Sprzedać oczywiście możesz, ale będziesz miał kłopot z udowodnieniem
    uszkodzeń i w związku z tym uzyskaniem odszkodowania od ubezpieczyciela
    sprawcy jeżeli sprawa zakończy się dla Ciebie pomyślnie.

    > -Czy moge naprawiac auto zanim sad orzeknie co z tym dalej?

    Naprawić również możesz, ale problem j.w. Rzeczoznawca ubezpieczyciela
    sprawcy pewnie chciałby dokonać oględzin samochodu.
    Ja bym zadzwonił do ubezpieczyciela tego gościa, powiedział jak sprawa
    wygląda i że chcesz żeby zrobili oględziny i dali Ci kosztorys z
    wyszczególnionymi uszkodzeniami.
    Myślę że nie powinni robić kłopotów.