  • 11. Data: 2012-02-17 19:51:39
    Temat: Re: Hybryda
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 16 Feb 2012 13:25:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > [...]
    >
    > Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
    > termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
    >
    > Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
    > zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
    > tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
    > mniej niż 0.5% dodatku.

    Dzięki temu że ilość czegokolwiek generowana przez to urządzenia jest tak
    znikoma rekalmuje się jako "nie wymagające ingenerncji w elektronikę
    pojazdu", co dobrze pokazuje że to w ogóle nie działa.

    Zresztą ile tego wodoru jest w litrze wody, który rzekomo na starczyć na
    1000km?

  • 12. Data: 2012-02-17 20:32:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Friday, February 17, 2012, 7:51:39 PM, you wrote:

> [...]
    > pojazdu", co dobrze pokazuje że to w ogóle nie działa.
    > Zresztą ile tego wodoru jest w litrze wody, który rzekomo na starczyć na

    W gramach? jakieś 120? Nie chce mi się liczyć. Jakieś 1300l pod
    normalnym ciśnieniem.

    Ale ja się doliczyłem ciekawszych rzeczy - w tych 2l czegoś, co
    wychodzi z generatora zasilanego prądem 25A przez minutę, wodoru jest
    zaledwie 1/6l a tlenu 1/12l - reszta to para wodna. Współczynniki
    elektrochemiczne dla gazów są szokujaco niskie. 300W wystarczy, żeby
    wyprodukować parę wodną.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-02-18 00:26:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 17 Feb 2012 20:32:39 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W gramach? jakieś 120? Nie chce mi się liczyć. Jakieś 1300l pod
    > normalnym ciśnieniem.

    No to będzie tej energii że aż strach...
    Odpowiednik niecałego 0.5l benzyny... na 1000km :)
    Przy optymistycznym założeniu że 100% wody zmienia się w tlen i wodór,.

> [...]
    > zaledwie 1/6l a tlenu 1/12l - reszta to para wodna. Współczynniki
    > elektrochemiczne dla gazów są szokujaco niskie. 300W wystarczy, żeby

    W zasadzie tego się trzeba spodziewać po urządzeniu gdzie do litra wody
    dostarcza się kilkaset watt, a jakiś radioatorów to ja w tych puszkach nie
    widzę.
    A to wszystko pewnie jeszcze w warunkach podciśnienie z kolektora.

  • 14. Data: 2012-02-18 00:38:11
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
    > termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
    A widziałeś, ze nawet w Opolu jeździ jakaś taka oklejona terenówka,
    nissan patrol czy coś takiego, firma z jakiegoś zapyziałego magazynu ze
    Zborzowej, albo innego Cygana, i sie mocno reklamują...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2012-02-18 00:43:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    Saturday, February 18, 2012, 12:38:11 AM, you wrote:

    > A widziałeś, ze nawet w Opolu jeździ jakaś taka oklejona terenówka,
    > nissan patrol czy coś takiego, firma z jakiegoś zapyziałego magazynu ze
    > Zborzowej, albo innego Cygana, i sie mocno reklamują...

    Jest znacznie gorzej. Co chwilę zgłasza się do mnie ktoś z żadaniem
    opracowania super transformatora albo cewki dla generatora HHO.
    Podaje przy tym parametry takie, że głowa mała. Człowiek tłumaczy, że
    to jest technobełkot - jakbym z audiofaszystami gadał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-02-18 00:58:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 18 Feb 2012 00:43:14 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > Podaje przy tym parametry takie, że głowa mała. Człowiek tłumaczy, że
    > to jest technobełkot - jakbym z audiofaszystami gadał.

    Widać nie czujesz niszy rynkowej ;-)
    Chociaż ja już też jednego przekonałem, co chciał żebym mu takie cudo w
    samochodzie zamontował.
    Jak przyszedł to jedyna wątpliwość jaką miał to czy akumulator to
    uciągnie... Jak wychodził to już miał szeroki komplet wątpliwości :)

  • 17. Data: 2012-02-18 01:34:24
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > widzę.
    > A to wszystko pewnie jeszcze w warunkach podciśnienie z kolektora.

    Niecałe 20 lat temu w podstawówce bawiłem się w robienie tak wodoru:

    -akumulator żelowy 7.5Ah 12V "do pecetowego UPS'a"
    -trochę elektrod, z baterii (rozpuszczało metale, folia aluminiowa się nie
    nadawała)
    -sól żeby szybciej było ;)
    -grube kable

    koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary,
    bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.

    dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała
    do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.

    pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)

  • 18. Data: 2012-02-18 11:19:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 18 Feb 2012 00:34:24 +0000 (UTC), Michał wrote:

    > koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary,
    > bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.

    Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
    Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

    > dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała
    > do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.

    > pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)

    Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.
    Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
    wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

    Nawte gdyby te urządzenia były kilkaset razy wydajniejsze (bo dopiero wtedy
    mogłoby dostarczyć jakieś znaczące dla silnika ilości wodoru), to wtedy z
    kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze
    nawet nie wspominając).

    Natomiast tak jak w przypadku wszystkich "mpg tabs", czy innych
    magentyzerów - ci co mieli do szkoły pod górkę, montują takie wynalazki jak
    HHO, a potem albo efekt placebo i wprowadzenie oszczędnego stylu jeazdy
    "żeby niezaburzać pomiaru", albo po prostu kłamią znajomym żeby nie wyjść
    na głupków którzy wtopili kilka tysięcy.

    O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
    założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
    ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
    ceny.

  • 19. Data: 2012-02-18 12:01:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Saturday, February 18, 2012, 11:19:07 AM, you wrote:

    > Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
    > Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

    Dawniej - w reakcji kwasu solnego z metalami. Obecnie - może to być
    elektroliza, niestety.

    > Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.

    Koligram Wodóru może ;) Ale kilogram wodoru to parę metrów
    sześciennych do sprężenia i niejak nie zajmie to tyle samo miejsca co
    3 kG benzyny. Na dopładkę potrzeba mnóstwo energii, żeby to sprężyć a
    potem kolejne mnóstwo, żeby rozprężyć. W lecie nie ma problemu ale
    jesienią/zimą "bak" wodoru może się skorupą lodu pokryć.

    > Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
    > wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

    Nie ma nawet o czym mówić.

> [...]
    > kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze

    Praw fizyki nie oszukasz.

> [...]
    > ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół

    Powiedzmy 2/3. Ale przy pewnych uciążliwościach, które spowodowały, że
    ja na przykład nie zdecydowałem się na LPG nawet w tak paliwożernym
    (według niektórych) potworze jak Lanos...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-02-18 12:04:56