eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKomitet kolejkowy :-)Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-134.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Date: Mon, 3 Nov 2025 11:41:48 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <10ea0tc$oct$7@news.chmurka.net>
    References: <10e5vmi$ilr$1@news.chmurka.net> <10e7cfe$gur$1@news.chmurka.net>
    <4tge8q0zrurl.tet35a9efxbp$.dlg@40tude.net> <s...@m...org>
    <a1pjt1pqffj8$.11yymcu1ulfu6$.dlg@40tude.net>
    <10e9hna$oct$4@news.chmurka.net>
    <cqpbhd7z522c.1vx57s3r5nsfg$.dlg@40tude.net>
    <10e9m4f$oct$6@news.chmurka.net>
    <z...@4...net>
    <10e9smc$ocv$1@news.chmurka.net>
    <1ke2bt7k6s2si$.aducpkfycn6u$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 3 Nov 2025 10:41:48 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="d97-134.icpnet.pl:77.65.97.134"; logging-data="24989";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:uzA/yfEt2FwnyNUra+uqL1tZkq8=
    sha256:802+jA1U+bsnEqQyvivDa+dr9/Pn4eSwJJYd3zCnNHA=
    sha1:U1k1jt6wHb2UkOKGNM1lRXafbaE=
    sha256:l8YK+YRYJkfNRPNtirOoDNtc0HAVT2WaEfgMwuPdFUU=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1ke2bt7k6s2si$.aducpkfycn6u$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 251103-0, 3.11.2025), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732148
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:

    >>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >>
    >> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    >> Lepiej chyba się nie dało....
    >>
    >> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    >> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
    >
    > Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.

    I gdzie potem trafił?
    I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?

    >>>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
    >>>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
    >>>>
    >>>> Zalety też.
    >>>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
    >>>> Ten sam przypadek.
    >>>
    >>> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
    >>> Symbiana, razem z Motorolą.
    >>
    >> I chyba też WIndows Phone.
    >> Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....
    >
    > Trzeci system?
    > A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)
    >
    > No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
    > Albo, że MS lepszy.

    W sumie tak było.
    Ale postawili na złego konia.


    >
    >>> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
    >>> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
    >>
    >> Dokładnie o to idzie.
    >> Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.
    >
    > No, Prius sie pojawił w 1997.

    I na tym skończyli praktycznie.
    Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.

    A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.

    >>>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
    >>>> Ale za późno i za drogo niestety.
    >>>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
    >>>> trochę tańsze.
    >>>
    >>> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
    >>> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
    >>
    >> No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
    >> motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
    >> kontroli.
    >> Efekty takiego działania mamy teraz.
    >
    > O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
    > współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
    > choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
    > to nie wiem, czy nie przeceniasz.

    To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...

    > Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    > eksperymentując

    Albo i nie.
    W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
    zemściło.

    ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    > miały taką wielką wiedzę ?

    Nie miały żadnej, a powinni.

    >
    >> Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
    >> skończyło, bo soft położyli.
    >> Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
    >> A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.
    >
    > Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?

    Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
    Teraz to oni decydują.
    Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
    mniej zarabiać.

    Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: