eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKomitet kolejkowy :-)Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.37.30.48.1!not
    -for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Date: Mon, 3 Nov 2025 12:55:39 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1w6eyldsodzj2$.1b3zs5y77f23q$.dlg@40tude.net>
    References: <10e5vmi$ilr$1@news.chmurka.net> <10e7cfe$gur$1@news.chmurka.net>
    <4tge8q0zrurl.tet35a9efxbp$.dlg@40tude.net> <s...@m...org>
    <a1pjt1pqffj8$.11yymcu1ulfu6$.dlg@40tude.net>
    <10e9hna$oct$4@news.chmurka.net>
    <cqpbhd7z522c.1vx57s3r5nsfg$.dlg@40tude.net>
    <10e9m4f$oct$6@news.chmurka.net>
    <z...@4...net>
    <10e9smc$ocv$1@news.chmurka.net>
    <1ke2bt7k6s2si$.aducpkfycn6u$.dlg@40tude.net>
    <10ea0tc$oct$7@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="37.30.48.1"; logging-data="20598";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:VqNw/ERZOxtNWuqyhbWIdnjul4E=
    sha256:1POS1mMH1zmeVz51AC8GbGO07rpccUef3PX/0G1rAiU=
    sha1:sZLQ5j9zgd5sjC5WnCpEpvfw9wk=
    sha256:iR8fpwdomsVnvaDdY4Qc9P/10jS47RG+uZfz0X5cJ+k=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732149
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 3 Nov 2025 11:41:48 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:
    >>>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >>>
    >>> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    >>> Lepiej chyba się nie dało....
    >>>
    >>> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    >>> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
    >>
    >> Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.
    >
    > I gdzie potem trafił?
    > I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?

    Jakoś tam pewnie kontynuował, ale tak kontynował, że UE ogłosiła "będą
    tylko elektryki" :-)

    >>>>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
    >>>>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
    >>>>>
    >>>>> Zalety też.
    >>>>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
    >>>>> Ten sam przypadek.
    >>>>
    >>>> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
    >>>> Symbiana, razem z Motorolą.
    >>>
    >>> I chyba też WIndows Phone.
    >>> Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....
    >>
    >> Trzeci system?
    >> A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)
    >>
    >> No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
    >> Albo, że MS lepszy.
    >
    > W sumie tak było.
    > Ale postawili na złego konia.

    Nie zaryzykują - źle, zaryzykują - też źle :-)

    >>>> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
    >>>> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
    >>>
    >>> Dokładnie o to idzie.
    >>> Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.
    >>
    >> No, Prius sie pojawił w 1997.
    >
    > I na tym skończyli praktycznie.
    > Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.
    > A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.

    Może to jest jednak dobry etap przejsciowy.
    Po mieście możesz jezdzić na prądzie, wyczerpania baterii się nie
    boisz (ha ha - ponoć Lexus ma właśnie kłopot).

    >>>>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
    >>>>> Ale za późno i za drogo niestety.
    >>>>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
    >>>>> trochę tańsze.
    >>>>
    >>>> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
    >>>> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
    >>>
    >>> No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
    >>> motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
    >>> kontroli.
    >>> Efekty takiego działania mamy teraz.
    >>
    >> O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
    >> współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
    >> choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
    >> to nie wiem, czy nie przeceniasz.
    >
    > To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...

    Jakos tak podejrzewam, że VAG czy BMW nie dałoby sobie odebrać
    kontroli nad lokalnymi inwestycjami. Czyli fabryki są, produkują ...
    na potrzeby VAG, i VAG decyduje, komu, ile i po ile sprzedają.

    A Ty oczywiscie tam nic nie kupisz :-)

    Gdzieś tam w ramach tej produkcji, jest pewnie multum poddostawców,
    i tu stosunki są inne.
    Ale poddostawca chce dostarczac ... no chyba, że ma już innego klienta
    :-)

    >> Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    >> eksperymentując
    >
    > Albo i nie.
    > W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
    > zemściło.

    Trudno powiedzieć.
    Nieprzenoszenie też by się zemsciło, i to chyba szybciej :-)

    > ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    >> miały taką wielką wiedzę ?
    > Nie miały żadnej, a powinni.

    No widzisz - więc nie przekazały Chinczykom tej ... niewiedzy :-)

    >>> Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
    >>> skończyło, bo soft położyli.
    >>> Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
    >>> A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.
    >>
    >> Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
    >
    > Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
    > Teraz to oni decydują.
    > Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
    > mniej zarabiać.
    >
    > Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.

    Strasznie byś sie ucieszył, jakbys musiał zapłacić 2x więcej za auto,
    nieprawdaż ? :-P

    Przy czym o ile w ICE dało się konkurencję zatrzymać normami czystości
    spalin, to w BEV już nie.

    Przy czym Chińczycy mogą np posadzić 100 tys naukowców, aby każdy
    zbadał np jedną modyfikację w bateriach, a my tylu nie mamy.
    A co gorsza - ci, co mamy, są inaczej płaceni i też nie badają.

    No i potem to my będziemy kupować baterie u Chinczyków, a nie
    odwrotnie. Chyba, że u nich będzie za drogo, to założą u nas fabrykę
    ... a sami się skupią, na badaniu kolejnych 100 tys modyfikacji.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: