-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.37.30.48.1!not
-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
Date: Mon, 3 Nov 2025 12:55:39 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1w6eyldsodzj2$.1b3zs5y77f23q$.dlg@40tude.net>
References: <10e5vmi$ilr$1@news.chmurka.net> <10e7cfe$gur$1@news.chmurka.net>
<4tge8q0zrurl.tet35a9efxbp$.dlg@40tude.net> <s...@m...org>
<a1pjt1pqffj8$.11yymcu1ulfu6$.dlg@40tude.net>
<10e9hna$oct$4@news.chmurka.net>
<cqpbhd7z522c.1vx57s3r5nsfg$.dlg@40tude.net>
<10e9m4f$oct$6@news.chmurka.net>
<z...@4...net>
<10e9smc$ocv$1@news.chmurka.net>
<1ke2bt7k6s2si$.aducpkfycn6u$.dlg@40tude.net>
<10ea0tc$oct$7@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="37.30.48.1"; logging-data="20598";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:VqNw/ERZOxtNWuqyhbWIdnjul4E=
sha256:1POS1mMH1zmeVz51AC8GbGO07rpccUef3PX/0G1rAiU=
sha1:sZLQ5j9zgd5sjC5WnCpEpvfw9wk=
sha256:iR8fpwdomsVnvaDdY4Qc9P/10jS47RG+uZfz0X5cJ+k=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732149
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 3 Nov 2025 11:41:48 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:
>>>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
>>>
>>> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
>>> Lepiej chyba się nie dało....
>>>
>>> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
>>> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
>>
>> Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.
>
> I gdzie potem trafił?
> I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?
Jakoś tam pewnie kontynuował, ale tak kontynował, że UE ogłosiła "będą
tylko elektryki" :-)
>>>>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
>>>>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
>>>>>
>>>>> Zalety też.
>>>>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
>>>>> Ten sam przypadek.
>>>>
>>>> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
>>>> Symbiana, razem z Motorolą.
>>>
>>> I chyba też WIndows Phone.
>>> Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....
>>
>> Trzeci system?
>> A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)
>>
>> No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
>> Albo, że MS lepszy.
>
> W sumie tak było.
> Ale postawili na złego konia.
Nie zaryzykują - źle, zaryzykują - też źle :-)
>>>> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
>>>> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
>>>
>>> Dokładnie o to idzie.
>>> Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.
>>
>> No, Prius sie pojawił w 1997.
>
> I na tym skończyli praktycznie.
> Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.
> A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.
Może to jest jednak dobry etap przejsciowy.
Po mieście możesz jezdzić na prądzie, wyczerpania baterii się nie
boisz (ha ha - ponoć Lexus ma właśnie kłopot).
>>>>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
>>>>> Ale za późno i za drogo niestety.
>>>>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
>>>>> trochę tańsze.
>>>>
>>>> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
>>>> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
>>>
>>> No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
>>> motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
>>> kontroli.
>>> Efekty takiego działania mamy teraz.
>>
>> O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
>> współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
>> choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
>> to nie wiem, czy nie przeceniasz.
>
> To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...
Jakos tak podejrzewam, że VAG czy BMW nie dałoby sobie odebrać
kontroli nad lokalnymi inwestycjami. Czyli fabryki są, produkują ...
na potrzeby VAG, i VAG decyduje, komu, ile i po ile sprzedają.
A Ty oczywiscie tam nic nie kupisz :-)
Gdzieś tam w ramach tej produkcji, jest pewnie multum poddostawców,
i tu stosunki są inne.
Ale poddostawca chce dostarczac ... no chyba, że ma już innego klienta
:-)
>> Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
>> eksperymentując
>
> Albo i nie.
> W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
> zemściło.
Trudno powiedzieć.
Nieprzenoszenie też by się zemsciło, i to chyba szybciej :-)
> ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
>> miały taką wielką wiedzę ?
> Nie miały żadnej, a powinni.
No widzisz - więc nie przekazały Chinczykom tej ... niewiedzy :-)
>>> Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
>>> skończyło, bo soft położyli.
>>> Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
>>> A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.
>>
>> Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
>
> Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
> Teraz to oni decydują.
> Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
> mniej zarabiać.
>
> Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.
Strasznie byś sie ucieszył, jakbys musiał zapłacić 2x więcej za auto,
nieprawdaż ? :-P
Przy czym o ile w ICE dało się konkurencję zatrzymać normami czystości
spalin, to w BEV już nie.
Przy czym Chińczycy mogą np posadzić 100 tys naukowców, aby każdy
zbadał np jedną modyfikację w bateriach, a my tylu nie mamy.
A co gorsza - ci, co mamy, są inaczej płaceni i też nie badają.
No i potem to my będziemy kupować baterie u Chinczyków, a nie
odwrotnie. Chyba, że u nich będzie za drogo, to założą u nas fabrykę
... a sami się skupią, na badaniu kolejnych 100 tys modyfikacji.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.25 14:29 Cavallino
- 03.11.25 15:57 Myjk
- 03.11.25 15:58 Myjk
- 03.11.25 17:12 J.F
- 03.11.25 17:32 J.F
- 03.11.25 19:54 Cavallino
- 03.11.25 21:49 ??x??(R)??
- 04.11.25 00:42 Marcin Debowski
- 04.11.25 06:00 J.F
- 04.11.25 06:22 J.F
- 04.11.25 07:40 J.F
- 04.11.25 07:51 Myjk
- 04.11.25 07:53 Myjk
- 04.11.25 07:55 Myjk
- 04.11.25 08:02 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
- kumulacja
- Mokry sen grupowego osiołka I/O :)
- Nowe przepisy dotyczące pieszych
- piękne wzruszyłem się
- zaściankowe bydło
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
Najnowsze wątki
- 2025-11-25 konfigurowanie androida a sklep play
- 2025-11-25 Dwie umowy dożywocia
- 2025-11-24 Domowy switch 1GBit/8 portów, ale lepszy niż najtańsze
- 2025-11-24 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-24 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-11-24 Białystok => Solution Architect (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-11-24 Rzeszów => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-24 Gdańsk => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-11-24 Białystok => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-24 I kolejne mleko się rozlało
- 2025-11-24 kolorowy e-paper
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?