eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKomitet kolejkowy :-)Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-134.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Date: Mon, 3 Nov 2025 14:29:47 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <10eaaoc$oct$8@news.chmurka.net>
    References: <10e5vmi$ilr$1@news.chmurka.net> <10e7cfe$gur$1@news.chmurka.net>
    <4tge8q0zrurl.tet35a9efxbp$.dlg@40tude.net> <s...@m...org>
    <a1pjt1pqffj8$.11yymcu1ulfu6$.dlg@40tude.net>
    <10e9hna$oct$4@news.chmurka.net>
    <cqpbhd7z522c.1vx57s3r5nsfg$.dlg@40tude.net>
    <10e9m4f$oct$6@news.chmurka.net>
    <z...@4...net>
    <10e9smc$ocv$1@news.chmurka.net>
    <1ke2bt7k6s2si$.aducpkfycn6u$.dlg@40tude.net>
    <10ea0tc$oct$7@news.chmurka.net>
    <1w6eyldsodzj2$.1b3zs5y77f23q$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 3 Nov 2025 13:29:48 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="d97-134.icpnet.pl:77.65.97.134"; logging-data="24989";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:81sr0aS7DXYJdAKGAwJRIAlIoOA=
    sha256:crmhqklrFoR0NHgmOGqeSAyvDIpfJ0AiOlmIi9It0BM=
    sha1:Fqek0BLPD9tr7OGMyOEUta7FuaU=
    sha256:X9Fi4XkWUQoU+uLazsTu89FU/aJWwAvW9DuDMjnHHMY=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1w6eyldsodzj2$.1b3zs5y77f23q$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 251103-0, 3.11.2025), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732150
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03-11-2025 o 12:55, J.F pisze:
    > On Mon, 3 Nov 2025 11:41:48 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:
    >>>>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >>>>
    >>>> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    >>>> Lepiej chyba się nie dało....
    >>>>
    >>>> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    >>>> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
    >>>
    >>> Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.
    >>
    >> I gdzie potem trafił?
    >> I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?
    >
    > Jakoś tam pewnie kontynuował,

    Jakie pewnie?
    Całe Niemcy leżą i kwiczą z powodu błędnej polityki energetycznej z tego
    czasu.
    Motoryzacja jest tylko jednym z odłamów.

    > Nie zaryzykują - źle, zaryzykują - też źle :-)

    Tak bywa.

    >> I na tym skończyli praktycznie.
    >> Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.
    >> A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.
    >
    > Może to jest jednak dobry etap przejsciowy.

    Chinole go po prostu przeskoczyły i dlatego są do przodu, bo nie tracili
    czasu na pierdoły.

    >> To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...
    >
    > Jakos tak podejrzewam, że VAG czy BMW nie dałoby sobie odebrać
    > kontroli nad lokalnymi inwestycjami. Czyli fabryki są, produkują ...
    > na potrzeby VAG, i VAG decyduje, komu, ile i po ile sprzedają.

    No i właśnie zatrzymują fabryki, bo Chinole trzymają rękę na produkcji
    podzespołów.
    O tym gdzie mają być produkowane auta grupy Stellantisa też oni decydowali.

    >>> Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    >>> eksperymentując
    >>
    >> Albo i nie.
    >> W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
    >> zemściło.
    >
    > Trudno powiedzieć.

    Łatwo.

    > Nieprzenoszenie też by się zemsciło, i to chyba szybciej :-)

    Ale tylko na wynikach finansowych.
    Te są drugorzędne.

    >
    >> ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    >>> miały taką wielką wiedzę ?
    >> Nie miały żadnej, a powinni.
    >
    > No widzisz - więc nie przekazały Chinczykom tej ... niewiedzy :-)

    Przekazały za to kasę na jej pokonanie.

    >>> Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
    >>
    >> Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
    >> Teraz to oni decydują.
    >> Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
    >> mniej zarabiać.
    >>
    >> Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.
    >
    > Strasznie byś sie ucieszył, jakbys musiał zapłacić 2x więcej za auto,
    > nieprawdaż ? :-P

    Ale ja nie mówię, że one miały być droższe, tylko że producenci i
    akcjonariusze mieli mniej zarabiać.


    >
    > Przy czym o ile w ICE dało się konkurencję zatrzymać normami czystości
    > spalin, to w BEV już nie.

    Ale tego bez środków by nie zrobili.
    Sami im daliśmy narzędzia (zapłaciliśmy za nie).


    >
    > Przy czym Chińczycy mogą np posadzić 100 tys naukowców, aby każdy
    > zbadał np jedną modyfikację w bateriach

    Teraz mogą.
    Dzięki zachodniej kasie napędzonej im przez ostatnie kilkadziesiąt lat.

    > No i potem to my będziemy kupować baterie u Chinczyków, a nie
    > odwrotnie.

    Już przecież kupujemy i to na potęgę.
    O ile chcą nam sprzedać.
    Z półprzewodnikami jest obecnie tak samo - nie chcą.

    Więc będzie wybór - kup chińskiego bev, bo innego się nie da wyprodukować.
    I nie tylko bev - z ice już jest tak samo.
    VW zatrzymuje fabryki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: