    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ile kosztuje internet mobilny na świecie
    Date: Wed, 04 Oct 2023 03:44:41 GMT

    On 2023-10-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niewątpliwie trzeba dopasować do kieszeni klienta.
    > Ale tu masowość to tez są koszty.

    Nie jak się odbywa na juz istniejącej infrastrukturze. Wtedy jest
    kosztem jakości.

    > Wątpie, aby to był jakis znaczący koszt.

    To nie jest koszt, to jest opcja pozwalająca na łatwiejszy dostęp do
    sieci. Turystyka regionu na tym wisi. Jakby była konieczność rejestracji
    to wielu turystów leciałoby na nędznych i drogich pakietach roamingu,
    plus mała część bawiła się w upierdliwą rejestrację. A tak to kupujesz
    sobie kartę z pakietem danych jeszcze przed wylotem, lub tuz po wyjściu z
    lotniska. To jest bardzo wygodne.

    Prepejdy w Polsce, np. te z Allegro, są bardzo atrakcyjne cenowo, ale
    ich rejestracja jest mocno upierdliwa.

    > Natomiast w u nas, a w Europie jeszcze bardziej, znaczący był koszt
    > przetargów o częstotliwosci.
    >
    > Sama siec moze kosztować bardzo podobnie, bo urządzenia niestety
    > kosztują, ale juz np prawo budowlane moze znacząco podniesc koszty ...
    > tudziez boje prawne, walka z przeciwnikami itp ..

    Tu to nie mam pojęcia jak to jest zorganizowane.

    --
    Marcin