  • 1. Data: 2023-10-02 00:11:36
    Temat: Ile kosztuje internet mobilny na świecie
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    https://antyweb.pl/internet-mobilny-na-swiecie-ceny

    https://www.cable.co.uk/mobiles/worldwide-data-prici
    ng/

    [......................]
    Mamy trzeci najtańszy internet mobilny w Europie Środkowej i Wschodniej ze
    średnią ceną 1 GB na poziomie 0,37 USD, czyli około 1,6 złotego. W
    najtańszych planach taryfowych cena potrafiła spaść nawet do 3 centów USD,
    więc nie mamy się czego wstydzić, bo np. w Czechach średnia cena 1 GB to
    3,12 USD, czyli niemal 10 razy więcej niż w Polsce.
    Najtańszy internet jest w Izraelu, średnia cena to zaledwie 0,02 USD, a
    dalej mamy Włochy (0,09 USD/1GB), Fiji (0.09 USD/1GB), San Marino (0.1
    USD/1GB) oraz... Kambodżę (0,12 USD/1GB). Ten ostatni kraj nie powinien
    nikogo dziwić, jak widać na powyżej mapce, cała Azja, może poza Japonią,
    może pochwalić się niskimi cenami mobilnego internetu. Spora w tym zasługa
    rozwiniętej infrastruktury i faktu, że miliardy ludzi korzysta tam ze
    smartfonów, jako swojego podstawowego urządzenia z dostępem do internetu.

    Po drugiej stronie tego rankingu znajdziemy Zimbabwe ze średnią ceną za 1 GB
    na poziomie 43,75 USD, czyli blisko 190 złotych. Niewiele taniej jest na
    Falklandach (40,58 USD/1GB), wyspach Świętej Heleny (40,13 USD/1GB),
    Południowym Sudanie (23,7 USD/1GB) oraz atolach Tokelau w pobliżu Nowej
    Zelandii (17,24 USD/1GB). Afryka pod względem cen wypada bardzo różnorodnie,
    w zależności od kraju potrafią się one diametralnie różnić, na co wpływ ma
    dostępna infrastruktura. Pewnie sporym zaskoczeniem jest też fakt, że jedne
    z najwyższych stawek na świecie są w USA, średnio to 6 USD za 1 GB transferu
    danych, to aż 219. miejsce w rankingu. Wynika to z wielu względów, począwszy
    od sporej powierzchni, przed duże inwestycje związane z 5G, a na sile
    nabywczej konsumentów kończąc.

  • 2. Data: 2023-10-02 02:00:16
    Temat: Re: Ile kosztuje internet mobilny na świecie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-01, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
> [...]
    > rozwiniętej infrastruktury i faktu, że miliardy ludzi korzysta tam ze
    > smartfonów, jako swojego podstawowego urządzenia z dostępem do internetu.

    MZ wynika to bardziej z czego innego: (1) na droższy mogłoby nie być
    ludzi stać - więcej zysku jest z więcej a gorzej, niż mniej a lepiej za
    to drożej; (2) przepisy są mniej restrykcyjne, np. nikt nie wymaga
    rejestracji kart sim w krajach jak Kambodża, Witnam, Chiny, Indonezja.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-10-03 17:08:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Oct 2023 00:00:16 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > MZ wynika to bardziej z czego innego: (1) na droższy mogłoby nie być
    > ludzi stać - więcej zysku jest z więcej a gorzej, niż mniej a lepiej za
    > to drożej;

    Niewątpliwie trzeba dopasować do kieszeni klienta.
    Ale tu masowość to tez są koszty.

    >(2) przepisy są mniej restrykcyjne, np. nikt nie wymaga
    > rejestracji kart sim w krajach jak Kambodża, Witnam, Chiny, Indonezja.

    Wątpie, aby to był jakis znaczący koszt.

    Natomiast w u nas, a w Europie jeszcze bardziej, znaczący był koszt
    przetargów o częstotliwosci.

    Sama siec moze kosztować bardzo podobnie, bo urządzenia niestety
    kosztują, ale juz np prawo budowlane moze znacząco podniesc koszty ...
    tudziez boje prawne, walka z przeciwnikami itp ..

    J.

  • 4. Data: 2023-10-04 05:44:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niewątpliwie trzeba dopasować do kieszeni klienta.
    > Ale tu masowość to tez są koszty.

    Nie jak się odbywa na juz istniejącej infrastrukturze. Wtedy jest
    kosztem jakości.

    > Wątpie, aby to był jakis znaczący koszt.

    To nie jest koszt, to jest opcja pozwalająca na łatwiejszy dostęp do
    sieci. Turystyka regionu na tym wisi. Jakby była konieczność rejestracji
    to wielu turystów leciałoby na nędznych i drogich pakietach roamingu,
    plus mała część bawiła się w upierdliwą rejestrację. A tak to kupujesz
    sobie kartę z pakietem danych jeszcze przed wylotem, lub tuz po wyjściu z
    lotniska. To jest bardzo wygodne.

    Prepejdy w Polsce, np. te z Allegro, są bardzo atrakcyjne cenowo, ale
    ich rejestracja jest mocno upierdliwa.

> [...]
    > kosztują, ale juz np prawo budowlane moze znacząco podniesc koszty ...
    > tudziez boje prawne, walka z przeciwnikami itp ..

    Tu to nie mam pojęcia jak to jest zorganizowane.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-10-04 08:16:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Oct 2023 03:44:41 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie jak się odbywa na juz istniejącej infrastrukturze. Wtedy jest
    > kosztem jakości.

    No ale i za ta stara ktos musial zaplacic.

    > To nie jest koszt, to jest opcja pozwalająca na łatwiejszy dostęp do
    > sieci. Turystyka regionu na tym wisi. Jakby była konieczność rejestracji
    > to wielu turystów leciałoby na nędznych i drogich pakietach roamingu,

    Roaming nie musi byc drogi. Ale jak widac - czesto jest.

> [...]
    > lotniska. To jest bardzo wygodne.
    >
    > Prepejdy w Polsce, np. te z Allegro, są bardzo atrakcyjne cenowo, ale

    Ogolnie to malo upierdliwa. ale niekoniecznie malo dla zagranicznego
    turysty, ktory przybył w nocy.

    > Tu to nie mam pojęcia jak to jest zorganizowane.

    Tez nie wiem, ale potrafo byc różnie.
    Taki np tunel drogowo-deszczowy w Kuala Lumpur wyszedł dosc tanio.

    J.

  • 6. Data: 2023-10-04 09:40:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale i za ta stara ktos musial zaplacic.

    Tyle samo co i tak by zapłacił.

    > Ogolnie to malo upierdliwa. ale niekoniecznie malo dla zagranicznego
    > turysty, ktory przybył w nocy.

    No własnie o to chodzi. Nie tylko zresztą dla turysty, wystarczy
    nie-rezydent jak ja. Zjawiam się po kilkunstu godzinach w podróży, z
    klamotami i mam albo bardzo drogo albo mam latać po salonach czy innych
    żabkach, ewentualnie prosić kogoś z rodziny, żeby na siebie
    zarejestrował. Zwykle jestem bez neta następne 2-3 dni bo mi się
    zwycajnie nie chce szukać punktów lub w weekend pozamykane.

    A tak to kupuję przed wyjazdem, wkładam kartę w samolocie i jeszcze
    przed odprawą wszystko działa.

    > Tez nie wiem, ale potrafo byc różnie.
    > Taki np tunel drogowo-deszczowy w Kuala Lumpur wyszedł dosc tanio.

    Za to Forest City w Johor kosztowało 100 miliardów USD i okazał się
    klapą. Na sczęście wtopili chyba głownie Chińczycy.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-10-04 22:36:54
    Temat: Re: ile kosztuje interŚMIETNIKnet w ruchomej teleSRAJni na JEŁOPOświecie?!
    Od: puFFpuFF <p...@p...no.net>

    1634Racine wrote:
    > mamy...

    Tak jest..., macie niezbicie najwięcej błaznów na świecie!

    A oto ekspozycja: https://postimg.cc/9RNSnyMy !

    --
    puFFpuFF

    faszystowskie ścierwo: https://youtu.be/UB_Gs-0dhOo