-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile wam pali klima?
Date: Fri, 08 Jul 2011 18:15:57 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <iv79kn$cqk$1@node2.news.atman.pl>
References: <k...@c...fuw.edu.pl> <iv2372$5if$1@news.onet.pl>
<iv23dv$6ba$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host942310250.microchip.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1310140887 13140 94.231.0.250 (8 Jul 2011 16:01:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Jul 2011 16:01:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <iv23dv$6ba$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2383212
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-06 18:44, Armit pisze:
>> http://www.autocentrum.pl/badania-raporty-i-analizy/
ile-pali-klima/
>
> to jest dobre
>
> Duże znaczenie dla zużycia paliwa ma także typ klimatyzacji. Specjaliści z
> ADAC stwierdzili, że część urządzeń pracuje z dużą mocą (chłodzenia),
> niezależnie od ustawionej temperatury. W miarę potrzeb zimne powietrze
> mieszane jest z ciepłym, aby uzyskać stopień chłodzenia wybrany przez
> użytkownika, co w praktyce oznacza marnotrawstwo paliwa - przykład Ford
> Fiesta 1.4 i Mazda 6.
>
> fv
>
>
Nie trzeba specjalistów adac, każdy klimatyzator ma 2 pozycje: on i off.
Zawsze pracuje na full power, chyba, że się wyłącza co jakiś czas.
Moc klimy to OK 1kW, więc o tyle więcej paliwa zużywamy.
W korkach, kiedy moc auta nie jest zużywana wpływ będzie duży, na trasie
nie ma różnicy (zbyt dużej) czy auto zużywa 49 czy 50 kW.
Analogicznie dla małego auta 1 kW ma wpływ na całokształt (w matizie to
2 % mocy), w aucie 200KM, pomijalne.
Proszę zwrócić uwagę, na fakt, iż na autostradzie używanie klimy może
również zmniejszyć zużycie paliwa, jeśli alternatywą jest jazda z
prędkością > 100 km/h i otwartymi szybami. Wówczas wzrost zużycia paliwa
związany ze zwiększonymi oporami powietrza jest nieporównywalnie większy
niż obciążenie auta klimą.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.11 18:14 J.F
- 08.07.11 19:19 Michal Jankowski
- 08.07.11 23:03 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Cyna dylemat
- 2025-12-12 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-12 Warszawa => Architekt rozwiązań (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-12-12 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-12 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność