  • 11. Data: 2013-12-03 12:55:31
    Temat: Re: Ilość znaków
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2013-12-03 12:44, Myjk wrote:
    > Tue, 3 Dec 2013 10:33:10 +0000 (UTC), masti

    > Tylko jeśli mnie dotyczy to muszę go analizować. Ale nie jest tak jak
    > sugeruje autor wątku, że muszę dogłębnie analizować WSZYSTKIE mijane znaki,
    > skupiać się na nich aż nie pozostaje mi czasu na obserwację drogi.

    hmm - ale zeby sprawdzic, czy dany znak Cie dotyczy MUSISZ na niego
    spojrzec i przeanalizowac w sensie: dotyczy/nie dotyczy.

    Jeśli postawia Ci znak 'zakaz wjazdu' (a ktorego dzien wczesniej nie
    bylo) - to sad bedziesz wiedzial czy to dotyczy czy nie?
    Analizujesz je podprogowo - ale analizujesz.

    Ale zgadzam sie z wczesniejsza wypowiedzia odnosnie, ze nie liczy sie
    ile znakow jest na dany km, ale ile z tych znakow jest bezsensownych i
    niepotrzebnych.

  • 12. Data: 2013-12-03 13:39:17
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ot, mądrego to i przyjemnie posłuchać.

    No to po co te całe larum, że znaków dużo? Z tego wynika, że każdy wybierze z tego
    lasu znaków drogowych
    te co go interesują i pozamiatane.

    --
    J.

  • 13. Data: 2013-12-03 14:11:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Dec 2013 06:43:00 +0100, Jacek napisał(a):

    > Wydaje mi się, że to już przekracza możliwości percepcji, a chcąc
    > wszystkie znaki odczytać nie będzie kiedy patrzeć na to, co się dzieje
    > na drodze.

    IMO masz rację. Co najmniej połowa znaków robi raczej za dupochrony dla
    zarządcy dróg a nie za realna pomoc dla kierowcy. Wystarczy pojechać do
    Gruzji żeby się przekonać jak niewiele znaków potrzeba :)
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2013-12-03 14:19:31
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Co najmniej połowa znaków robi raczej za dupochrony dla
    > zarządcy dróg a nie za realna pomoc dla kierowcy.
    No właśnie to chciałem pokazać i Ty jesteś pierwszy, który się
    zorientował. Problem jest szerszy, bo ta sama zasada panuje też w BHP i
    wielu innych dziedzinach. Przyjmuje się, że jedynie mądrzy ludzie to
    zarządcy dróg i ci, którzy stanowią wszelkiej maści przepisy, a tzw.
    normalny obywatel nie ma nic do gadania ani do myślenia - ma działać,
    jak maszyna i gotowe.
    Jacek

  • 15. Data: 2013-12-03 14:31:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2013 14:11:54 +0100, Jacek Maciejewski

    > IMO masz rację. Co najmniej połowa znaków robi raczej za
    > dupochrony dla zarządcy dróg a nie za realna pomoc dla kierowcy.
    > Wystarczy pojechać do Gruzji żeby się przekonać
    > jak niewiele znaków potrzeba :)

    Pewnie. Widocznie inna mentalność. U nas jak się zdarzy jeden wypadek na
    miliony przejeżdżających pojazdów, a nie będzie znaku -- to pierwsze co się
    stanie, to się raban podniesie. Że takie niebezpieczne miejsce, a znaku
    ograniczenia prędkości / ostrego zakrętu (itp.) nie ma. Ja się im wcale nie
    dziwię.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2013-12-03 14:31:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2013 13:39:17 +0100, Jan Koval

    > te co go interesują i pozamiatane.

    Ma "wybrać" te, które go akurat DOTYCZĄ. To nie jest trudne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2013-12-03 17:17:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Dec 2013 14:31:18 +0100, Myjk napisał(a):

    > to pierwsze co się
    > stanie, to się raban podniesie. Że takie niebezpieczne miejsce,

    Nie "co się podniesie" ale "media podniosą. U nas jest w mediach wielkie
    parcie na sensację a przy tym redaktorzy wydają się kompletnie pozbawieni
    kompetencji w sprawach które opisują. A potem równie głupi w tych sprawach
    posłowie uchwalają debilne prawo (bo wydaje im się że choć nie znają się
    ani na prawie ani na gospodarce to co jak co ale na prowadzeniu samochodu
    się znają), stopniowo ubezwłasnowalniając kierowców a zarządcy stawiaja
    kolejne znaki.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2013-12-03 18:24:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ciężko to ocenić

    Łatwo.
    Przekracza.

  • 19. Data: 2013-12-03 19:41:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-12-03 14:11, Jacek Maciejewski wrote:

    > IMO masz rację. Co najmniej połowa znaków robi raczej za dupochrony dla
    > zarządcy dróg a nie za realna pomoc dla kierowcy. Wystarczy pojechać do
    > Gruzji żeby się przekonać jak niewiele znaków potrzeba :)

    Od razu do Gruzji. Na Słowacji już jakoś wyrażnie mniej jest, na
    Węgrzech też mało i co najważniejsze nie ma bez przerwy
    zabudowany/niezabudowany, tylko sprawa jest prosta - w zabudowanym
    zwalniasz do pięćdziesięciu (bo tubylcy zwalniają, znaczy się należy) a
    potem zapierdalasz 110/120 do następnego zabudowanego 10 km dalej. W
    Rumunii to specjalnie za dużo znaków nie ma bo i nikt nie przestrzega.

    Wróciłem do Polski i chciałem naprawdę pojechać zgodnie z ograniczeniami
    - ale nie byłem w stanie - nie wiedziałem czy zabudowany już się
    skończył (chyba tak bo same pola, musiałem przeoczyć znak, jednak nie -
    dopiero za górką się kończy zaraz za miejscem gdzie suszą wyjeżdzających
    za górki), czy to było skrzyżowanie, czy droga nieutwardzona, jakie w
    zasadzie było ostatnie ograniczenie... itd.

    Shrek.

  • 20. Data: 2013-12-03 20:13:07
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 08:34:20 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 03 Dec 2013 06:43:00 +0100, Jacek

    > Jak już bierzesz się za statystyki, to rób je porządnie i uwzględnij ile z
    >
    > tych znaków było NIEPOTRZEBNYCH. Samo podawanie ile ich napotkałeś po
    >
    > drodze jest kompletnie bez sensu.

    > Możesz wyjaśnić po co chcesz WSZYSTKIE znaki czytać?
    >

    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    Otóż to. Pytanie brzmi ile było zbędnych, postawionych na pałę a nie według jakiś
    obowiązujących przepisów. Obstawiam że nie było na tym odcinku zbędnego znaku.