  • 1. Data: 2009-06-21 07:32:37
    Temat: Interia.pl, czyżby pierwszy duży portal wypiął się na &TP ?
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    Pingi z tepsy wzrosły do 60ms (z dsl-i i nerwozdrad jeszcze więcej),
    mtr pokazuje że pchają tepse detagiem. Od pozostałych operatorów
    normalnie.

    Sytuacja celowa, czy jakaś awaria i przy okazji test (nie)zadowolenia
    klientów nerwozdrad ?

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    Już dwa lata temu zażądałem od prezesa państwowej telewizji

  • 2. Data: 2009-06-21 09:35:39
    Temat: Re: Interia.pl, czyżby pierwszy duży portal wypišł się na &TP ?
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Tomasz Kruk CZARNET napisał:
> [...]
    > normalnie.
    >
    > Sytuacja celowa, czy jakaś awaria i przy okazji test (nie)zadowolenia

    Nawet gdyby to nie pierwszy, bo juz wieki temu wypial sie na TP
    go2.pl/tlen.pl :)

    pozdr.

  • 3. Data: 2009-06-21 11:23:57
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 21 Jun 2009 09:32:37 +0200, Tomasz Kruk CZARNET napisał:
> [...]
    > normalnie.
    >
    > Sytuacja celowa, czy jakaś awaria i przy okazji test (nie)zadowolenia

    Z ATM'u tepsowego idzie przez frankfurt. AVG 62 ms.
    przez plixa mam 13.7 ms

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 4. Data: 2009-06-21 19:19:54
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik DK napisał:

    > Nawet gdyby to nie pierwszy, bo juz wieki temu wypial sie na TP
    > go2.pl/tlen.pl :)

    Jakby nie patrzeć od awantury z o2.pl i Pionierem zaczęła się walka o
    zlikwidowanie słynnej listy 'Polish rejected prefixes'...
    Być może kryzysowe czasy skłonią jednak dostawców dużego kontentu na olanie
    krajowych łącz do TP, czego orędownikiem jestem od dawna.

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2009-06-22 09:46:20
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Ślązak napisał:

> [...]
    > Być może kryzysowe czasy skłonią jednak dostawców dużego kontentu na
    > olanie krajowych łącz do TP, czego orędownikiem jestem od dawna.

    Dokladnie, tym bardziej, ze pozycja dzisiejszej TP jest nieporownywalnie
    slabsza niz pozycja TP jeszcze trzy lata temu, a przeciez tendencja
    jest stale znizkowa. Ile ruchu przecietnie jest teraz do/z TP, 10%, 20%?
    Moim zdaniem to tylko kwestia czasu az "duzi" powypinaja TP ze swoich
    routerow, a ostatecznie dojdzie do tego, ze TP bedzie sie prosic coby ja
    wpiac na zasadzie swobodnej wymiany ruchu bo ich wlasni klienci zjedza
    za nedzne pingi do polskich zasobow.
    Pare miesiecy temu UPC (Chello) olalo krajowa lacznosc z TP.

    pozdr.

  • 6. Data: 2009-06-22 10:11:22
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    DK wrote:

> [...]
    > za nedzne pingi do polskich zasobow.
    > Pare miesiecy temu UPC (Chello) olalo krajowa lacznosc z TP.

    mnie to wisi, kolegom z firm podobnych do mojej zapewne w większości
    również.
    Problem z portalami, one zarabiają na oglądalności (klikalność w reklamy
    itd.) i mimo wszystko im zależy żeby wszystkim oglądającym działało to
    dobrze. A TP ma 3mln klientów więc to nie jest pomijalny zasób.

    Tak więc jestem w stanie zrozumieć iż mimo ogromnych kosztów nadal
    portale płacą TP za łącza.
    Chociaż być może łączność via zagranice poprawiła się na tyle, ze spadek
    jakości jest niezauważalny, a przecież większość nie zauważy różnicy
    między 10ms a 50ms.

    Marcin

  • 7. Data: 2009-06-22 11:10:03
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Marcin Kuczera napisał:

    > Chociaż być może łączność via zagranice poprawiła się na tyle, ze spadek
    > jakości jest niezauważalny, a przecież większość nie zauważy różnicy
    > między 10ms a 50ms.

    Pewnie i wiekszosc nie zauwazy, ale czesc klientow zauwazy. A czesc z 3
    mln to jest duzo. Wezmy "flagowy obiekt" do testowania pingow wsrod
    neostradowiczow, dslowcow - onet.pl. Wystarczy, zeby taki Onet olal TP i
    juz samo to spowodowaloby wzrost telefonow na blueline z wyrazami
    niezadowolenia co do jakosci uslugi. Juz nie mowiac o klientach metro
    ethernetu, ATM-u i innych drozszych wynalazkow, ktorzy oczekuja nieco
    wiecej ("co wy tu za lipe sprzedajecie, do onetu mamy 60 ms, a w TKT,
    GTS, Crowleyu, Netii czy gdziekolwiek indziej maja 15-20 ms").
    Dalem przyklad tylko Onetu, a gdyby do tego dolaczylo kilka innych
    "flagowych obiektow" to juz komus zaczeloby sie robic "goraco".

    pozdr.

  • 8. Data: 2009-06-22 11:12:38
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    DK wrote:

> [...]
    > Dalem przyklad tylko Onetu, a gdyby do tego dolaczylo kilka innych
    > "flagowych obiektow" to juz komus zaczeloby sie robic "goraco".

    wybacz, ale ilu wg Ciebie z tych 3mlnów neostradowiczów wie co to jest
    ping ???? 5-10tyś ?

    Jak już to owi ATM/Metro klienci mogą się wściekać, ale to nie
    koniecznie musi być argument dla TP.

    Marcin

  • 9. Data: 2009-06-22 11:51:56
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    DK napisał(a):

> [...]
    > Dalem przyklad tylko Onetu, a gdyby do tego dolaczylo kilka innych
    > "flagowych obiektow" to juz komus zaczeloby sie robic "goraco".

    Klienci biorący ATM mają pod ręką admina/firmę opiekującą się routerem i
    gratami. I będą do niego uderzać. Dzieci neostrady nie słyszały nawet o
    czymś takim jak ATM.

    wer

  • 10. Data: 2009-06-22 12:14:49
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Marcin Kuczera napisał:

    > wybacz, ale ilu wg Ciebie z tych 3mlnów neostradowiczów wie co to jest
    > ping ???? 5-10tyś ?

    Nie az tak malo jakby moglo to sie wydawac. Ludzie trafiaja, nawet
    przypadkiem, na rozne fora. Zobacz jakie ogolne marudzenie jest ostatnio
    na forach neostrady z racji tego, ze TP uruchomila niedopracowany
    system, ktory masowo zaczal zmieniac tryb fast na interleaved co
    poskutkowalo wzrostem pingow. I co, i TP sie ugina - z bolem, ale
    przelacza z powrotem na fast. Poza tym narzekanie bardzo szybko
    rozchodzi sie poczta pantoflowa, wystarczy ze jeden zorientowany pokaze
    o co biega kilku niezorientowanym znajomym. Wystarczy chwytliwy artykul
    na poczytnym portalu typu: "TP nie dba o swoich klientow. Masz
    neostrade? Portal x dziala ci gorzej niz u sasiada na laczach
    konkurencji? Dowiedzielismy sie, ze mimo propozycji ze strony portalu x
    TP nie wyrazila zainteresowania swobodna wymiana ruchu. [...] Na dole
    dopisek autora: Czasy sie zmieniaja. TP wydaje sie tego nie zauwazac. Na
    szczescie mamy coraz wieksza konkurencje i mozemy wybrac operatora
    bardziej idacego z duchem czasu. Zapytalismy specjalistow z dzialow
    informatycznych kilku czolowych polskich dostawcow o ich zdanie na ten
    temat [...]". Oczywiscie "specjalisci z dzialow informatycznych
    czolowych polskich dostawcow" barwnie opowiadaja, jak to ich firmy
    chetnie sie wymieniaja ruchem w trosce o dobro klientow. Itp. itd. Tak
    wiec szum kolo tego zrobic jest latwo, w ten sposob, ze nawet
    niezorientowani sie oburza, a TP bedzie musiala sie tlumaczyc.

    pozdr.