  • 31. Data: 2009-01-04 16:43:02
    Temat: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 04 Jan 2009 15:10:39 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Juz Pornel pytał się o to. Szablon nie dotyczy formularzy bo każdy z
    > nich jest zupełnie inny (co innego ma w action). Ponadto zmiana dotyczy
    > również skryptów JS modyfikujących działanie pól formularza (zmiana
    > action + submitowanie). Każda strona ma inne pola i z oczywistych
    > względów wymaga innego zestawu poleceń JS. To kupa pracy. :-(

    Na przyszłość (bo jak to stary system to pewnie nikt za przeróbkę nie zapłaci)
    polecam formularze generować programowo.

    Najprostszy sposób to wstaw_inputa('imie'); wstaw_checkbox_zależny_od('imie');
    wstaw_submita('akcja_x');, etc.

    Można się rozpędzić i całe formularze budować deklaratywnie:
    http://framework.zend.com/manual/en/zend.form.quicks
    tart.html

    --
    http://sblam.com
    this.author = new Geek("porneL");

  • 32. Data: 2009-01-04 16:49:58
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > <input type="text"> <!-- klepnij enter w tym inpucie, to wyślesz
    > formularz -->
    > <input style="display:none" type="submit">

    No i pojawił się problem :-(

    Mam kilka buttonów w postaci:
    <input type="button" onClick="submitForm('bannersForm','addNew')"
    value="zapisz nowy" class="button buttonSaveNew" id="saveNew">
    (to jeden z nich)

    No i w takim przypadku pod IE 7 przestaje działać:
    <input style="display:none" type="submit">

    Tak jakby go nie było.

  • 33. Data: 2009-01-04 17:05:45
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 04 Jan 2009 16:49:58 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > <input type="button" onClick="submitForm('bannersForm','addNew')"
    > value="zapisz nowy" class="button buttonSaveNew" id="saveNew">

    <input type=submit onclick="changeFormButDontSubmit();">

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 34. Data: 2009-01-04 17:29:17
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > wstaw_checkbox_zależny_od('imie'); wstaw_submita('akcja_x');, etc.
    >
    > Można się rozpędzić i całe formularze budować deklaratywnie:

    Niedawno pewnej znanej firmie pracującej nad dużym projektem dla banku
    opłaciło się mnie zatrudnić na 2 tygodnie czasu w charakterze ratownika
    grafiki ponieważ przestali panować nad layoutem oprogramowania pisanego w
    środowisku .NET zgodnie z tą koncepcją. Okazało się, że kontrolki wstawione
    w postaci symbolicznej w formatkę zachowywały się w sposób nieprzewidywalny.
    Nie było widać, że np. suma ich szerokości (zależnej od opisu np.. buttona)
    przekraczała wyznaczony obszar i zawijały się gdy ktoś literkę dostawił.
    Innym razem nie sposób było zauważyć, że jakiś styl psuł w konkretnym
    formularzu kontrolkę, która w innym wygladała OK. 14 dni z weekendami po
    12h-16h w pracy spędzałem...

    Tego typu doświadczenia (również wcześniejsze) zaważyły na sposobie
    realizacji wszelkich projektów jakie sam realizuję. Zawsze w postaci
    wizualnej to się odbywa nawet jeśli wynika z tego więcej pracy czasem. Np. w
    publicznej części CMS'a formularze faktycznie generowane są automatycznie
    lecz na podstawie formatek HTML'owych z całym układem formularza, wszystkimi
    stylami itp, z których moduł programowy wycina sobie z tego kawałek i
    umieszcza w treści. Buttony itp. widoczne są zawsze w komplecie i w
    docelowej postaci. Wtedy nie ma takich dramatów. A do tego narzędzia
    znacznie poprawiły swoją jakość co wiele czynności automatyzuje w nowych
    (niestety) projektach.

  • 35. Data: 2009-01-04 17:35:29
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > <input type=submit onclick="changeFormButDontSubmit();">

    Rozwiń wątek - nie wiem co chiałeś przekazać. Pod IE ten button nie wykonuje
    żadnej akcji ani w onclick i ani zwykłej HTML'owej jeśli w formularzu jest
    jakikolwiek inny nie-submitowy button. Pewnie gdybym go kliknął myszą to
    zadziałaby ... lecz jest ukryty.

  • 36. Data: 2009-01-04 18:05:19
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Mam kolejny kłopot z <intut type="button">. Pod IE 7 styl:

    input.button {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    text-transform: uppercase;
    color: #378AAA;
    font-size: 10px;
    padding-top: 0px;
    padding-bottom: 0px;
    padding-left: 0px;
    text-align:left;
    padding-right: 0px;
    margin-top: 5px;
    margin-right: 5px;
    margin-bottom: 0px;
    margin-left: 0px;
    vertical-align: top;
    float: left;
    cursor: pointer;
    border-top-width: 0px;
    border-right-width: 0px;
    border-bottom-width: 3px;
    border-left-width: 0px;
    border-top-style: none;
    border-right-style: none;
    border-bottom-style: hidden;
    border-left-style: none;
    border-bottom-color: transparent;
    line-height: 100%;
    letter-spacing: 0px;
    }

    nie jest w stanie zabić prawego paddingu, który na oko wynosi ze 20 pikseli.
    Odstępy między buttonami stają się kobylaste zamiast wynosiż żądane 5px. Czy
    wiecie jak się tego pozbyć?

  • 37. Data: 2009-01-04 19:37:41
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 04 Jan 2009 17:35:29 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > formularzu jest jakikolwiek inny nie-submitowy button. Pewnie gdybym go
    > kliknął myszą to zadziałaby ... lecz jest ukryty.

    Jeśli chesz, żeby coś stało się po wciśnięciu konkretnego przycisku, a potem wysłał
    formularz, to zamiast:

    <input type=button onclick="coś(); form.submit()">

    lepiej jest użyć:

    <input type=submit onclick="coś();">

    Jeśli chcesz, żeby coś się wykonywało zawsze przed wysłaniem formularza (nawet jak
    wysłany zostanie enterem), to zamiast:

    <input type=submit onclick="coś();">

    lepiej jest użyć:

    <form onsubmit="coś()">

    Na marginesie dodam, że w obu przypadkach masz możliwość czasem nie wysyłać
    formularza (np. jak odkryjesz, że jest źle wypełniony) zwracając false z
    onclick/onsubmit, np.

    <form onsubmit="return formularzMożeByćWysłany()">

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 38. Data: 2009-01-04 19:39:38
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 04 Jan 2009 18:05:19 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Mam kolejny kłopot z <intut type="button">. Pod IE 7 styl:
    >
    > input.button {
    [ciach]
    > }

    W głowie mi się kręci od tak rozdrobionych właściwości. Stosuj skrócony zapis typu
    padding:0;

    --
    http://sblam.com
    this.author = new Geek("porneL");

  • 39. Data: 2009-01-04 19:41:56
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 04 Jan 2009 17:29:17 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > grafiki ponieważ przestali panować nad layoutem oprogramowania pisanego
    > w środowisku .NET zgodnie z tą koncepcją.

    .Net WebForms (szczególnie w połączeniu z Design View w VS) to takie dno, że w ogóle
    się nie dziwię.

    Ja mówię o normalnych przypadkach, gdzie kod HTML+CSS ma odrobinę sensu i całość nie
    ugina się od niepotrzebnych hacków w JS.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 40. Data: 2009-01-04 20:22:44
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > potem wysłał formularz, to zamiast:
    >
    > <input type=button onclick="coś(); form.submit()">

    No dobrze... jednakże jeśli mam kilka submitów, to jak wyznaczyć domyślny?
    Przypomnę, że chodzi w tym wątku o to aby enterem na dowolnym polu tekstowym
    submitować formularz. Właśnie z tego względu mam jeden (tak jak Maciej
    radził)

    <input type=submit style="display:none">

    I to zadzałało aż do momentu dostawienia innych przycisków.

    A resztę zrobiłem jako:
    <input type=button...

    i też nie pomogło. Sam już nie wiem jak bez JS zrobić domyślny button.
    Zastanawiam się czy zastosowanie DIVa zamiast buttonów pomogłoby. W końcu
    jemu też onclick przypisać można. Wtedy będzie tylko jeden "prawdziwy"
    button (ten ukryty) i przeglądarki powinny być wrażliwe na entera.

    > Jeśli chcesz, żeby coś się wykonywało zawsze przed wysłaniem formularza
    > (nawet jak wysłany zostanie enterem), to zamiast:

> [...]

    Niezupełnie. Wtedy musiałbym jakoś (nie zastanawiałem się nawet jak) zbadać
    w JS który z przycisków submituje formularz aby wykonać odpowiednią akcję (w
    JS oczywiście). Gdy mam onclick w buttonie, to w ciemno wołam procedurę
    robiącą to co ma dany button zrobić przed wysłaniem formularza.

> [...]
    > false z onclick/onsubmit, np.
    > <form onsubmit="return formularzMożeByćWysłany()">

    tak, to wiem - całkiem użyteczne gdy sprawdzam poprawność danych w
    formularzu. Rzadko to robię po stronie JS jednak. Za duża zawodność jest
    tego mechanizmu.