-
Data: 2011-01-26 22:46:07
Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
Od: RadekNet <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 26.01.2011 22:19, Yans van Horn pisze:
>>>>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż
>>>>> manualnej.
>>>>> Koszta eksploatacji również wyższe.
>>>>
>>>> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile
>>>> rosypuje
>>>> Ci sie automat...
>>>
>>> Policzmy dla konokretnego przypadku:
>>> - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
>>> dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
>>> zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
>>> prawie nowe :-)
>>
>> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
>> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
>> tak? ;)
>
> Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
> Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
> robocizna.
Z tym olejem to teoria. Policz praktycznie polowe tego - i to w dodatku
jak ktos doba o skrzynie. U nas z tym roznie bywa :)
Jeszcze jedno - nasze auta czesto jezdzily z ciezkimi lawetami, wiec
koszty sprzegla tez byly by inne niz w Twoim przykladzie.
> Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.
Kiedy tak wychodzi w praktyce :)
> Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
> automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
> za darmo ? :-)
A moze wrecz przeciwnie? ;) Nalezy taka skrzynie na poczatku podgrzac?
Jakby nie bylo, _praktycznie_ spalanie w innych samochodach z tym samym
silnikiem bylo identyczne.
> Więcej o systemach sprzęgania silnika ze skrzynią automatyczną:
>
> "Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie
> oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe
> chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco
> ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach
> osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego
> sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp. które przy stabilnej
> jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu
> innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co
> znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
>
> Teraz wyobraż sobie, co się będzie działo w czasie dynamicznej jazdy
> (duże obciążenia i częste zmiany biegów)
A ile procent czau na drodze jedziesz dynamicznie, w dodatku precyzyjnie
dobierajac biegi do warunkow? OK, moze nie Ty, ale wez przecietnego
kierowce, w przecietnej podrozy (nie przejazdzce dla przyjemnosci
sportowym autem). Wtedy nawet klasyczna ASB nie wypada tak zle.
> Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)
No sam mowiles, ze sprzeglo kosztuje 800 zl ;)
>>> Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
>>> negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
>>> naprawa, to była droga impreza.
>>
>> W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
>> automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
>> nie jezdzi?
>
> Nie znam ich wcześniejszej historii.
No wlasnie.
Bo wg mnie jak sie sypie ASB to albo ma milion km albo fatalna historie.
Nie ma bata.
>> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
>> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
>
> A co się jej stało ? :-)
Zeby polecialy ;) Nie znam sie na tym, ale jakby facet wbijal biegi bez
wysprzeglenia do konca.
>> U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
>> kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
>> eksploatacji.
>>
>>> Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.
>>
>> Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
>
> Chcesz powiedzieć, że olej hydrauliczny nie ulegnie degradacji w trakcie
> eksploatacji ?
To nie ja - to producent ;)
>> Wieksze spalanie? Mit.
>
> Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)
Idealny kierowca manuala oczywiscie, ze spali mniej. Ale ... ile razy
wracajac zmeczony z pracy jechales nieoptymalnie? ASB lepiej lub gorzej,
ale "mysli" za Ciebie.
>>>> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
>>>> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
>>>> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
>>>> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
>>>
>>> Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?
>>
>> Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.
>
> Myslałem, że piszesz o manualnej. Manualna skrzynia biegów również nie
> wymaga koła dwumasowego - to wymóg silnika, wiec nie mieszaj tych kwestii.
Ale dwumasy nie ma w automacie, wiec zaliczam ja do kosztu manuala. A z
tego co tu czytam to... to sie psuje. Mam na mysli, ze porownujemy:
- stary automat do manula bez dwumasy
- nowy automat do manuala z dwumasa
Tak jest bardziej fair ze wzgledu na ew. koszty.
> Jaka jest żywotnośc konwertera w automacie ?
Yyyy a to nie jest element skladowy ASB?
>>>> A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
>>>> wymyslil jakis sadysta ;)
>>>
>>> Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
>>> :-)
>>
>> Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)
>
> Dyskutujmy zatem :-)
Nie wiem jak Ty, ja nozy ani innych niebezpiecznych przedmiotrow pod
reka nie mam, wiec z mojej strony spoko ;)
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 23:19 J.F.
- 27.01.11 07:54 Karolek
- 27.01.11 10:53 Yans van Horn
- 27.01.11 10:57 Yans van Horn
- 27.01.11 11:09 Yans van Horn
- 27.01.11 11:23 Tomek
- 27.01.11 15:57 r...@k...pl
- 27.01.11 18:00 RadekNet
- 27.01.11 20:14 Karolek
- 27.01.11 20:19 Kuba \(aka cita\)
- 27.01.11 20:17 Karolek
- 27.01.11 20:29 Karolek
- 27.01.11 20:50 Yans van Horn
- 27.01.11 21:08 Yans van Horn
- 27.01.11 21:43 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
- Z innej beczki: Homologacja t3b
- Złomnik: Renault Fluence ZE to izraelski fakap
- cena za badanie techniczne
- "Sąd nakazał usunięcie chińskiej podróbki z targów"
- "Rozpocznie się budowa nowego, budowanego od podstaw zakładu Jelcza" !!!
- Uwaga kierowcy używający kamerek samochodowych: strzeżcie się "obiektów strategicznych"
Najnowsze wątki
- 2025-05-02 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-05-02 Kraków => Programista MS Dynamics 365BC/NAV <=
- 2025-05-02 Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu
- 2025-05-02 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-05-02 Białystok => NMS System Administrator <=
- 2025-05-02 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-05-02 Czy na URZĘDACH RP3 można bezkarnie LATAMI wywieszać flagę obcego państwa? [podstawa prawna]
- 2025-05-02 tona telefonów komórkowych kryje ok. 3,5 kilograma srebra, 360 gramów złota i 280 gramów palladu.
- 2025-05-01 Jak zbudować Perpetum Mobile
- 2025-05-01 Wybory ten wygra kto odzyska TEPS'ę od Kulczyka
- 2025-04-30 Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie i nietrzymaniu moczu ?
- 2025-05-02 dewastują Tesle
- 2025-05-02 jadę do państwa polskiego
- 2025-05-01 zachowaj odstęp
- 2025-04-30 Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie