  • 1. Data: 2021-01-03 18:24:23
    Temat: Re: Jak działa rotr16 w c?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-03 o 07:07 -0800, o...@g...com napisał:
    > Jaki będzie rezultat rotr16(15,2). Czy będzie to 1111, czy
    > 110000000000000011?

    rotr16() to nie C.

    Jeśli pytanie dotyczy specyficznego Microsoftowego rozszerzenia, to
    dokumentacja jest tutaj:
    https://docs.microsoft.com/en-us/cpp/intrinsics/rotr
    8-rotr16?view=msvc-160

    Mateusz

  • 2. Data: 2021-01-03 22:29:30
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com>

    niedziela, 3 stycznia 2021 o 18:24:30 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):
    > rotr16() to nie C.
    >
    > Jeśli pytanie dotyczy specyficznego Microsoftowego rozszerzenia, to
> [...]

    To dotyczy tej pracy:

    https://www.pcg-random.org/pdf/hmc-cs-2014-0905.pdf

    Tam są używane rotate64. Kod jednego z generatorów, który mnie interesuje wygląda
    tak:

    uint32_t rot1 = (uint32_t)(state >> 122u);
    uint64_t high = (uint64_t)(state >> 64u);
    uint64_t low = (uint64_t)state;
    uint64_t xored = high ^ low;
    uint64_t newlow = pcg_rotr_64(xored, rot1);
    uint64_t newhigh = pcg_rotr_64(high, newlow & 63u);
    return (((pcg128_t)newhigh) << 64u) | newlow;

    Chcę wiedzieć co tam jest robione, żeby napisać taki rotate poprawnie w Pythonie. Ten
    sam generator XSL-RR-RR jest też wymieniony tutaj:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Permuted_congruential_
    generator

  • 3. Data: 2021-01-04 09:39:13
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-03 o 13:29 -0800, o...@g...com napisał:

    > To dotyczy tej pracy:
    > https://www.pcg-random.org/pdf/hmc-cs-2014-0905.pdf

    Tak, wiem. Ja tylko wskazuję na błędnie zadane pytanie: "Jak działa
    rotr16 w c". Otóż nie działa, bo nie ma czegoś takiego w C.

> [...]
    > uint64_t newlow = pcg_rotr_64(xored, rot1);
    > uint64_t newhigh = pcg_rotr_64(high, newlow & 63u);
    > return (((pcg128_t)newhigh) << 64u) | newlow;

    Powyższy kod odwołuje się do funkcji pcg_rotr_64(). Sądząc po nazwie,
    to jest funkcja wchodząca w skład samego projektu.

    > Chcę wiedzieć co tam jest robione

    Zajrzyj głębiej w źródła, by odszukać jak PCG zaimplementował swoje
    pcg_rotr_64().

    Mateusz

  • 4. Data: 2021-01-04 13:28:39
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com>

    > Zajrzyj głębiej w źródła, by odszukać jak PCG zaimplementował swoje
    > pcg_rotr_64().

    Chyba jest już jasne. Autor w swojej publikacji pisze: rotate64(v,r) denotes an
    unsigned 64-bit bitwise clockwise rotation
    of r bits on v (i.e., v clockwise r ). Czyli na pewno jest to na bitach, a nie na
    bajtach.

  • 5. Data: 2021-01-06 13:10:00
    Od: fir <p...@g...com>

    poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 13:28:40 UTC+1 o...@g...com napisał(a):
> [...]
    unsigned 64-bit bitwise clockwise rotation
    > of r bits on v (i.e., v clockwise r ). Czyli na pewno jest to na bitach, a nie na
    lol, wiadomoz ze na bitach ale pytanie jest co ludzie rozumieja przez clockwize skoro
    bity w powszechnym pojeciu nie tworzą chyab zbyt okreslonego kolka...kiedys mowilo
    sie nie clockwize tylko w prawo

    - zeby takie prawo robilo clockwise to nawiasem mowiac bity musialybybyc numerowane
    antyclockwise bo ta operacja to przesuwanie w tyl

    przyznam ze sam z tymi konwencjami mam pewne poroblemy bo niekoniecznie te rozne
    konwencje orientacyjne sa chyba zawsze dobre w okreslonej sytuacji i jest tu do
    wyboru chyba sporo opcji do wyboru

  • 6. Data: 2021-01-10 17:07:13
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com>

    środa, 6 stycznia 2021 o 13:10:02 UTC+1 fir napisał(a):
> [...]
    konwencje orientacyjne sa chyba zawsze dobre w okreslonej sytuacji i jest tu do

    Faktycznie wciąż pozostawia to pole do pewnych wątpliwości. Znalazłem kod na stronie:

    #if PCG_HAS_128BIT_OPS
    inline pcg128_t pcg_output_xsl_rr_rr_128_128(pcg128_t state)
    {
[...]
    }
    #endif

    To jest chyba numpy, a w numpy rotr, to rotacja w prawo.