  • 41. Data: 2016-02-16 20:32:51
    Temat: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "małaa"

    Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)
    ---
    Musi ktoś z tyłu pchać by się nie stoczył...

  • 42. Data: 2016-02-17 00:20:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-15 o 17:58, twistedme pisze:

    > A możliwe, że jakoś tak. W każdym razie wykonywał jakieś niestandardowe
    > ruchy i samochód się nie staczał :)

    Doświadczony kierowca w pojeździe który zna ruszy pod górkę bez
    ręcznego i bez kombinacji z naciskaniem dwu pedałów równocześnie.
    Kwestia wprawy i wyczucia.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2016-02-17 08:17:02
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-17 o 00:20, RadoslawF pisze:

    > Doświadczony kierowca w pojeździe który zna ruszy pod górkę bez
    > ręcznego i bez kombinacji z naciskaniem dwu pedałów równocześnie.
    > Kwestia wprawy i wyczucia.
    >

    > Pozdrawiam
    Tyż prawda, sam tak robię i albo w ogóle, albo stacza się
    niezauważalnie. Ręcznego używam raz w miesiącu jak wyjeżdżam z parkingu
    u fryzjera :) Ma tak stromy parking, że inaczej się nie da. A w
    normalnym ruchu, to praktycznie mi się nie zdarza.

  • 44. Data: 2016-02-17 18:28:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-02-16 o 18:00, Budzik pisze:

    > Ano :)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wrotka
    juz kumam:)
    staralem sie byc poprawny i ciac cytaty+wszystko co zbedne:)

  • 45. Data: 2016-02-17 20:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > juz kumam:)
    > staralem sie byc poprawny i ciac cytaty+wszystko co zbedne:)

    Zauwazyłem, ze Twoje posty sa bardzo staranne wiec dlatego tylko delikatnie
    podpowiedziałem :)

  • 46. Data: 2016-02-17 23:21:48
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 15.02.2016 o 09:49, Jimiasty pisze:
    > Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.

    Czy dźwignia ręcznego to parzy, czy jak? :)
    Ja używam ręcznego przy każdym postoju powyżej sekundy.

    Jak turlam się w korku, to tylko mniej lub więcej go odpuszczam, a nogi
    dalej odpoczywają (mam automat, a co!). :)
    Jak trzeba szybciej, to oczywiście dodaję gazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 47. Data: 2016-02-18 14:56:17
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    ..

    > Tak samo się robi z ręcznym, tylko nogi nie trzeba przekładać i jest
    > łatwiej. Jak czujesz, że sprzęgło łapie, to gaz i odpuszczasz ręczny i
    > sprzęgło.

    Miałem ostatnio większy problem - parkowałem w hotelowym parkingu podziemnym
    na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy" i jak mi zostawało miejsce na stromym
    wjeździe do garażu - wyjeżdżając musiałem ruszać pod górkę i ze skręconymi
    kołami, żeby w wyjazd trafić. Efekt był taki, że albo paliłem sprzęgło, albo
    gumę, bo koła mi buksowały po betonie. Na szczęście tylko kilka razy tak się
    męczyłem, a samochód z wypożyczalni...

    --
    Axel

  • 48. Data: 2016-02-18 15:03:05
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

> [...]
    > kontrolowania sytuacji, szarpnięcia przy redukcji, wychodzenia z zakrętów
    > z wciśniętym gazem itd, to automat jest dla niego i będzie jednym z tych
    > co jak raz będą mieli automat to "nigdy więcej manuala". Ja akurat mam na
    > odwrót - zacząłem manualem, jeżdziłem naprawdę różnymi automatami, od
    > zwykłych do 300KM+ i... następny samochód to też będzie manual - tak po
    > prostu - abstrahując od serwisu, kosztów i spalania. Po prostu jada nawet
    > wypasionym automatem sprawia mi mniej przyjemności niż "srednim"
    > manualem". Ale podejrzewam, że jestem wyjątkiem;)

    Nie jesteś ;-P
    Do tego jeszcze dochodzi fakt, że na mojej codziennej drodze nie ma wielu
    korków, więc nie muszę się męczyć :-)
    Ale jak jestem w miejscach, gdzie dużo czasu spędza się w korkach lub na
    ciasnych uliczkach, to doceniam automat (bardzo rzadko jeżdżę gdzieś dalej
    swoim samochodem, raczej pożyczam na miejscu)

    --
    Axel

  • 49. Data: 2016-02-18 15:14:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 15:03, Axel wrote:

    > Nie jesteś ;-P

    No dobra - to są nas dwa wyjątki.

    > Do tego jeszcze dochodzi fakt, że na mojej codziennej drodze nie ma
    > wielu korków, więc nie muszę się męczyć :-)

    Prawdę mówiąc to jest coś, czego nigdy nie rozumiałem. W automacie
    musisz trzymać nogę na hamulcu, albo zrzucać na N - czyli defacto to
    samo co w manualu. Jak chcesz w manualu poczuć się jak w automacie to od
    biedy możesz zamiast zrzucać na luz trzymać sprzęgło. Wrzucenie jedynki
    nie jest też jakąś wyższą szkołą rakietową i bez problemu da się ruszyć
    razem z zapaleniem się zielonego. Jak jest korek "stojący" to jak w
    automacie podjeżdzasz na jedynce. Jak jedzie to na dwójce. Prawdę mówiąc
    nie rozumiem czemu niby jazda w manualu miałaby być męczarnią.

    Shrek.

  • 50. Data: 2016-02-18 15:21:40
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 18.02.2016 o 15:14, Shrek pisze:
    > nie rozumiem czemu niby jazda w manualu miałaby być męczarnią.

    W innej odpowiedzi już pisałem - w automacie masz możliwość turlania się
    w korku bez angażowania nóg - jedynie zaciągasz lub odpuszczasz ręczny.
    No chyba, że trzeba przyśpieszyć, wtedy wciskasz gaz.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk