    From: "gargamel" <s...@d...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak to jest z coolerami?
    Date: Sat, 17 Jan 2009 19:58:15 +0100
    Sender: B...@p...centertel.pl

    Użytkownik "BartekK" napisał:
    > przypomnę o parametrze układu chłodzenia 'C/W (a nie tylko samego
    > radiatora).

    więc przydał by mi się z C/W = 0.3 :O)

    ja bym sobie darował te parametry, ale tylko dlatego ze w życiu się nie
    spotkałem z podawaniem jakichkolwiek parametrów dla radiatorów

    > Bo emisja energii cieplnej poprzez promieniowanie cieplne, i wpływ koloru
    > na tą emisję, w PC nie jest znaczący.

    faktycznie, w radiatorach PC stosuje się zasadę: maciupkli radiator o
    ogromny wentylator, a wtedy masz racje ze kolor nie ma znaczenia, jednak dla
    chłodzenia pasywnego kolor ma ogromne znaczenie,. bo dla czarnego wydajnosć
    chłodzenia rośnie prawie dwókrotnie (przy tych samych wymiarach)

    po prostu chciałęm na procek założyć jakiś spory czarny radiator ale jak
    przeglądam allegro i inne to nic takiego nie widze, sprzedaja tylko
    odkurzacze:O(