  • 1. Data: 2013-01-01 02:57:04
    Temat: Jak to jest z wbudowana grafiką?
    Od: Padre <P...@n...net>

    Założyłem do komputera kartę graficzną ATI HD2400 bo ta OnBoard miała
    tylko wyjście D-Sub i używałem go z monitorem przez DVI. Teraz zachciało
    mi się podłączyć drugi monitor mający i DVI i D-Sub ale okazało się, że
    razem nie chcą pracować, na monitorze pojawia się zaraz po starcie
    komunikat, żeby odłączyć monitor podłączony do karty OnBoard skoro
    założona jest karta w gnieździe PCI-E. W biosie mam wybór OnBoard lub
    Auto i jedyną zmianą jest, że zacytowany komunikat pojawia się na jednym
    lub drugim monitorze. Dawno temu używałem komputera z dwoma różnymi
    kartami i myślałem, że nie ma problemu ze współpraca karty wbudowanej z
    dołożoną.

    Na allegro są rozdzielacze DVI na dwa monitory do kart ATI, nie zależy
    mi na pracy jednocześnie na dwóch monitorach tylko żeby na komputerze
    były dwa systemy i każdy żeby miał swój domyślny monitor, czy DVI
    obsługuje dwa monitory czy dotyczy to tylko konkretnych kart?

    Widzę w sprzedaży za grosze karty Ati z wyjściem DVI i HDMI, doczytałem,
    że do HDMI można podłączyć monitor DVI przez przelotkę, tylko czy ta
    karta nie każe mi odłączyć jednego monitora?
    Mam ograniczone pole manewru bo karta musi być Low Profile i mam w
    komputerze tylko jedno gniazdo PCI-E

  • 2. Data: 2013-01-01 12:10:11
    Temat: Re: Jak to jest z wbudowana grafiką?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Padre pisze tak:

    > Dawno temu używałem komputera z dwoma różnymi kartami i myślałem,
    > że nie ma problemu ze współpraca karty wbudowanej z dołożoną.

    Do mojej farmy dołączy niedługo nowożytny komp ;) i z tego co
    wyczytałem (uprzedzając potencjalne problemy) to np HD4000 potrafi
    wygenerować trzy różne obrazy na trzy różne wyjścia ale pewnie nie
    można łączyć kart (czyli albo chodzi ta albo ta) żeby nie było za
    wesoło :)

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-01-01 16:04:40
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-01 02:57, Padre pisze:

> [...]
    > były dwa systemy i każdy żeby miał swój domyślny monitor, czy DVI
    > obsługuje dwa monitory czy dotyczy to tylko konkretnych kart?

    Chyba pomyliło Ci się DVI z DMS59/60 jakie były stosowane w
    niskoprofilowych kartach, zwłaszcza z Abrandów IBM/HP/Dell itp.
    Mimo podobnej wymiarowo wtyczki to zupełnie różne kable! Spójrz choćby
    na układ pinów - jest pełny, bez typowego dla DVI płaskiego styku.

    > Widzę w sprzedaży za grosze karty Ati z wyjściem DVI i HDMI, doczytałem,
    > że do HDMI można podłączyć monitor DVI przez przelotkę, tylko czy ta
    > karta nie każe mi odłączyć jednego monitora?

    Nie każe. Ma dwa RAMDACi i jak najbardziej obsługuje pracę dwumonitorową
    jako osobne desktopy lub klonowanie.

    > Mam ograniczone pole manewru bo karta musi być Low Profile i mam w
    > komputerze tylko jedno gniazdo PCI-E

    Przyjrzyj się jeszcze raz tej karcie - większość niskoprofilowych to są
    albo karty z DMS59 i odpowiednim kablem na 2x DSUB albo 2x DVI, albo też
    karty z typowym DVI + dsub na kablu poza obrysem PCB.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-01-01 16:10:05
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-01 12:10, PiteR pisze:

    > Do mojej farmy dołączy niedługo nowożytny komp ;) i z tego co
    > wyczytałem (uprzedzając potencjalne problemy) to np HD4000 potrafi
    > wygenerować trzy różne obrazy na trzy różne wyjścia

    Nie potrafi. A na pewno nie jednocześnie. Aktywne mogą byc tylko 2 z
    nich w tym samym czasie.

    > ale pewnie nie można łączyć kart (czyli albo chodzi ta albo ta)
    > żeby nie było za wesoło :)

    Też nie tak. Raz że oczywiście można łączyć nawet 4 HD4000 z wyższych
    linii, dwa można też wbudowaną i dyskretną dzięki Hybrid Crossfire.

    --
    /MB

  • 5. Data: 2013-01-01 22:58:39
    Od: krzychu <k...@p...okay.pl>

    znaczy chcesz podlaczyc kilka myszek i klawiatur ? hihi

  • 6. Data: 2013-01-01 22:59:09
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Przyjrzyj się jeszcze raz tej karcie - większość niskoprofilowych to są
    > albo karty z DMS59 i odpowiednim kablem na 2x DSUB albo 2x DVI, albo też
    > karty z typowym DVI + dsub na kablu poza obrysem PCB.

    Karta którą mam w tej chwili ma gniazdo "DVI-I Dual Link" czyli jak
    rozumiem pozwala podłączyć monitor przez DVI albo przez przejściówkę
    D-Sub ale tylko jeden na raz.

    Czyli jak kupie taka kartę:
    http://allegro.pl/radeon-hd4350-512mb-dvi-hdmi-lowpr
    ofil-i2901002403.html

    to drugi monitor podłączę takim kablem?:
    http://allegro.pl/kabel-dvi-hdmi-dvi-hdmi-m-m-5m-5-m
    -full-hd-i2848054882.html

    Rzeczywiście, rozdzielacz o którym pisałem był DMS59 tylko sprzedawca
    błędnie zalecał go do karty z DVI którą sprzedawał.

  • 7. Data: 2013-01-01 23:18:26
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-01-01 22:58, krzychu pisze:
    > znaczy chcesz podlaczyc kilka myszek i klawiatur ? hihi

    Jeden monitor stoi na blacie, drugi wisi nad instrumentami klawiszowymi
    w odległości metra od pierwszego, trudno korzystać z netu czy pograć w
    Medal Of Honour siedząc przed trzema rzędami klawiatur midi i trudno
    jest korzystać z softu DAW mając ekran za plecami. Dwie klawiatury to
    żaden problem a myszka bezprzewodowa więc dwa mousepady tez powinny ze
    sobą współpracować. A jeden komputer wystarczy aż nadto bo trudno te
    obydwie rzeczy robić naraz. hihi

  • 8. Data: 2013-01-02 01:36:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Michal pisze tak:

    > Nie potrafi. A na pewno nie jednocześnie. Aktywne mogą byc tylko 2 z
    > nich w tym samym czasie.

    Takie coś się przewija

    "One other interesting addition to Intel HD 4000 Graphics is the
    ability to drive triple monitors. Unfortunately some limitations exist
    and only motherboards supporting two DisplayPort outputs and one other
    output would allow you to use three monitors."

    http://brycv.com/blog/2012/ivy-bridge-processor-guid
    e/

    --
    Piter

  • 9. Data: 2013-01-02 02:25:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-01 23:18, Padre pisze:

> [...]
    > żaden problem a myszka bezprzewodowa więc dwa mousepady tez powinny ze
    > sobą współpracować. A jeden komputer wystarczy aż nadto bo trudno te
    To do takiego celu potrzebujesz po prostu "przełącznika monitorów" a nie
    koniecznie grafik wielowyjściowych...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-01-02 18:54:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-01-02 02:25, BartekK pisze:
    > To do takiego celu potrzebujesz po prostu "przełącznika monitorów" a nie
    > koniecznie grafik wielowyjściowych...

    Tylko że jakoś takich nie widzę, w druga stronę owszem dwa komputery do
    jednego monitora/klawiatury/myszy za 200zł a karta graficzna 60zł plus
    10 za kabel hdmi-dvi