    From: "Thomas" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak traktować moc lamp studyjnych?
    Date: Sat, 8 Dec 2012 01:23:55 +0100

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:k9ttsj$jm2$1@node2.news.atman.pl...
    > Mam pytanie natury technicznej. Otóż lampy np. 300ws są traktowane jako
    > dość silne. Tymczasem czytam, że ich liczba przewodnia to zaledwie 56.
    > Tymczasem mała, zasilana bateriami lampa systemowa miewa 58 i więcej.
    > Lampy studyjne są ogromne w stosunku do systemowych. Dlaczego więc tak
    > kiepsko świecą? A może inaczej przelicza się ich liczbę przewodnią (np.
    > uwzględniając kierunkowość) i stąd ta fałszywość obserwacji?

    Nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale jak dla mnie to lampy 300Ws nie są silne.
    To taki studyjny odpowiednik lamp systemowych.
    Silne się (dla mnie) zaczynaja od 600 albo nawet 900 Ws.
    Poza tym. Czy kiepsko świecą? Rzecz względna. Do studia, do klasycznych
    portretów nie potrzeba przecież nic mocniejszego i takie jest zadanie tych
    słabszych lamp.

    T.