eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak wyciągnąć sworzeń?Re: Jak wyciągnąć sworzeń?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 14 May 2011 22:12:28 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak wyciągnąć sworzeń?
    References: <4dced2e2$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqmlvd$3gu$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <iqmlvd$3gu$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 45
    Message-ID: <4dcee22d$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.162.184
    X-Trace: 1305403949 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2497 83.25.162.184:31887
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2368184
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-14 21:33, scob pisze:
    > W dniu 2011-05-14 21:07, Tomasz Pyra pisze:
    >> Ktoś zna jakieś ciekawe patenty na wyciągnięcie stożkowego sworznia
    >> zwrotnicy z wahacza?
    >
    > Swoją drogą ciekawa konstrukcja - we wszystkich samochodach, które
    > robiłem, to sworzeń wahacza właził w zwrotnicę, nie odwrotnie :D

    No takie coś wymyślili.
    Łatwiej wyjąć sam wahacz, bo w takim Cinquecento gdzie było odwrotnie
    żeby ściągaczem wyjąć sworzeń, chyba trzeba było najpierw wyjąć półoś.


    >> Póki co próbowałem już to polewać penetratorem, grzać palnikiem wahacz,
    >> młotkować to ze wszystkich stron, ale z jednej strony samochodu się nie
    >> udało.
    >> Zapewne te sworznie (tak jak i wszystko inne w tym samochodzie) zostały
    >> dokręcone z całej siły kluczem z metrową rurą jako przedłużką, bo
    >> wcześniej jacyś rzeźnicy się tym samochodem zajmowali.
    >
    > bo za dużo tych przekładni. Narzędzie markowe, ale nie przemyślane.

    Jest całkiem niezłe - przykłada naprawdę ogromną siłę.

    > Pozbądź się kolejnych 5 dych, i kup w norauto albo innym selgrosie dwa
    > inne sciągacze: z jedną osią,i bez - taki widelec (podobny do tego w
    > twoim sciągaczu) o coraz większej grubości.

    Takie to ja miałem wcześniej i połamałem je na tym sworzniu...

    Ten co teraz mam, siłę nacisku ma chyba dużo wyższą niż ta przy której
    tamte się łamały. Ile taka śruba 10,9 powinna wytrzymać na ścinanie?

    > Zresztą swojego tez powinieneś z młotem używać:
    > naprężasz i napierniczasz - na zmianę..

    Tak robiłem.

    > Przedtem jednak odczyść naokoło szczotką i sprawdź, czy wyciągnąłeś
    > przetyczkę / śrubę wchodzącą w wyżlobienie sworznia i zabezpieczającą go
    > przed wypadnieciem w przypadku odkręcenia właściwej nakrętki (bo może
    > być takowa :)

    Tak to wygląda:
    http://img508.imageshack.us/img508/859/dsc00134x.jpg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: