eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: fv <f...@c...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na
    zakręcie?
    Date: Mon, 27 Jul 2009 08:34:57 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <h4jhsj$bpm$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h4ehcp$53r$1@news.onet.pl> <h4fu7u$a4p$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: reverse-194-50-49-34.e-point.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1248676563 12086 194.50.49.34 (27 Jul 2009 06:36:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jul 2009 06:36:03 +0000 (UTC)
    X-User: fastviper2
    In-Reply-To: <h4fu7u$a4p$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (X11/20090608)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:605931
    [ ukryj nagłówki ]

    nalesnik wrote:
    > Marcin N wrote:
    >> Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. Strasznie ciężko mi to idzie.
    >> Mam kłopot psychologiczny w zaufaniu oponom na mokrym. Boję się, że w
    >> pewnym momencie motocykl bez ostrzeżenie mi się położy.
    >
    > I słusznie.

    Tak, to prawda. Kto widział ostatnie MotoGP ten potwierdzi. Ja już kilka uślizgów na
    mokrym złapałem
    i zdążyłem odblokować, ale gdybym akurat jechał po białym, to byłbym bez szans.

    Bo jak zahamujesz przednim to pewnie tak będzie. Jeżeli piszesz teraz o jeździe po
    > drogach publicznych a nie torze wyścigowym, to:
    > - nie składaj moto w zakrętach - staraj się mieć opony prostopadle do jezdni?

    Żeby tak zrobić, musisz wychylić się sam na bok. To destabilizuje maszynę. Po mokrym
    trzeba jeździć
    płynnie i z respektem, ale nie ze strachem. Strach jest złym doradcą.

    > - możesz stanąć na podnóżkach?

    I co to da przepraszam? Na GS 500 może to spowodować, że oprzesz się pełnym ciężarem
    ciała na
    kierownicy i w razie poślizgu możesz nie zdążyć zareagować.

    > - hamuj tyłem, ściągnij w ogóle palce z klamki przedniego hamulca, chyba, że masz
    ABS?

    Hamuj tyłem? NA MOKRYM? Ojaje(^*&%* Mokra nawierzchnia coś zmieni w tym, że przód
    motocykla
    sportowego lepiej hamuje? Albo zmieni niewyczuwalny moment blokady tylnego koła w GS
    500?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: