  • Data: 2020-07-19 19:29:17
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć połączenie z Internetem przez modem?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-07-19 o 12:03, Sofija pisze:

    > Jeśli jest tak, jak piszecie, czyli że nie ma niebezpieczeństwa, to po
    > co jest ten pokazujący się komunikat, że nie jest zabezpieczone?

    Ponieważ jakiś czas temu była akcja migracji stron internetowych HTTP na
    HTTPS, a dodatkowo przeglądarki Chrome, Firefox, itd. zaczęły
    automatycznie ostrzegać po połączeniu się ze stroną HTTP jako
    niezabezpieczoną i niebezpieczną.
    HTTPS jest szyfrowaną wersją protokołu HTTP co ma zapobiec
    przechwytywaniu danych lub ich podmianie (np. przy łączności z bankiem).

    Przy łączności panelem konfiguracyjnym w Twoim modemie jak pisałem jest
    to nieistotne.

    Jakbyś weszła na stronę banku czy przelewów i takie ostrzeżenie się
    wyświetli, to wtedy już jest to bardzo istotne, bo oznaczać to może
    fałszywą stronę banku i to co wpiszesz, kod/hasło, podasz przestępcy.

    --
    Irokez