  • 1. Data: 2020-07-18 18:51:37
    Temat: Jak zabezpieczyć połączenie z Internetem przez modem?
    Od: Sofija <S...@d...com.pl>

    Laptop z Win 10 korzysta na wakacjach z Internetu przez kartę SIM
    (Orange) włożoną
    do modemu Alcatel Link Key USB.
    Aplikacja zapisana na tym modemie działa z poziomu przeglądarki.
    Po wywołaniu strony z adresem http://192.168.1.1 pojawia się informacja,
    że połączenie
    jest niezabezpieczone.
    Jak zabezpieczyć połączenia z Internetem przez ten modem?
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Sofija

  • 2. Data: 2020-07-18 23:27:12
    Temat: Re: ale bajery....
    Od: ? Stacja Zajebalowo-Koluszki ? <s...@w...pyzdry.na.trasie.baraniec.polszewnia.w.neoPRLu.invalid>

    Sofija wrote:
    > Jak zabezpieczyć połączenia z Internetem przez ten modem?

    Jak polaczony jest ten modemFizdrygal z
    BitMlynem, drut czy per RadioPowietrze?

    Zalatuje mi na BAJERY ta epopeja!

    --
    Stacja Zajebalowo-Koluszki

  • 3. Data: 2020-07-18 23:39:58
    Od: ? Stacja Zajebalowo-Koluszki ? <s...@w...pyzdry.na.trasie.baraniec.polszewnia.w.neoPRLu.invalid>

    Sofija wrote:
    > byl: motek z bawelna...

    Ale za duzo owiaja w bawelne, że srodka;
    czytaj: SEDNA nie mozna dojrzec!

    A 'sofija' wie co to jest "zdjecie ekranu",
    wyslanie "tego" na ogolnie dostepny serwer
    z podaniem lancucha (link/URL) do tegoz
    "kokona bawelnianego"?

    --
    Stacja Zajebalowo-Koluszki

  • 4. Data: 2020-07-19 10:33:33
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.07.2020 o 18:51, Sofija pisze:
    > Po wywołaniu strony z adresem http://192.168.1.1 pojawia się informacja,
    > że połączenie jest niezabezpieczone.
    > Jak zabezpieczyć połączenia z Internetem przez ten modem?

    Połączenie "http" zawsze jest niezabezpieczone. No chyba, że jest to np.
    szyfrowane Wifi (WPA itp). Ale to na innym poziomie (znaczy czego
    innego). Zresztą w ogóle pytasz o szyfrowanie różnych elementów -
    połączenie przeglądarki z serwerem, oraz o połączenie... modemu ze
    stacją bazową?

    Generalnie, jeśli masz takie obawy o bezpieczeństwo połączenia przez
    modem, to masz dwie drogi:
    1. nie przejmować się, bo w ramach Orange nikt tego nie czyta - a jak
    zechce czytać na 'prośbę' służb, to i tak odszyfruje
    2. zastosować tzw. VPN czyli usługę serwera, który wymusi szyfrowanie
    wszystkiego*. Wędka: NordVPN, ale jest wiele takich, free i płatnych.

    * uwaga: jeśli stosujesz VPN i wpiszesz adres http (a nie https), to to
    i tak będzie "nieszyfrowane" z punktu widzenia przeglądarki
    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2020-07-19 11:29:05
    Od: Sofija <S...@d...com.pl>

    W dniu 19.07.2020 o 10:33, Alf/red/ pisze:

> [...]
    >

    > * uwaga: jeśli stosujesz VPN i wpiszesz adres http (a nie https), to
    > to i tak będzie "nieszyfrowane" z punktu widzenia przeglądarki

    Dziękuję za odpowiedź.
    Mnie chodziło o to i tylko o to żeby na liście sieci (mojej i
    okolicznych sąsiadów) przy nazwie mojej sieci też było
    napisane "Zabezpieczone", tak jak przy nazwach wszystkich innych sieci i
    tak jak mam w domu przy mojej sieci z routera.
    Modem służy do łączenia się z WWW, m.in. w celu zrobienia opłat bankowych.
    Nie wiem czy ograniczeniem nie jest tutaj to że aplikacja na modemie
    działa z poziomu przeglądarki, a nie jest "normalną"
    aplikacją instalowaną w systemie operacyjnym.

    Pozdrawiam
    Sofija

  • 6. Data: 2020-07-19 11:41:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-19 o 11:29, Sofija pisze:

> [...]
    > okolicznych sąsiadów) przy nazwie mojej sieci też było
    > napisane "Zabezpieczone", tak jak przy nazwach wszystkich innych sieci i

    "Alcatel Link Key USB" to nie jest router WiFi więc sieci żadnej nie
    tworzy i nie ma takiej opcji. Połączenie do internetu przez ten modem
    jest zawsze bezpośrednie komputer-modem i nikt nie jest w stanie
    zobaczyć tego, a tym bardziej podpiąć się do tego modemu, inaczej, niż
    go zabierając Tobie (pomijam że ktoś włamał się na Twój komputer,
    zainstalował jakiś zdalny dostęp i już śledzi wszystko co robisz, ale
    wtedy ten modem też mu nie jest potrzebny do czegokolwiek).

    a to że wchodzisz na panel konfiguracyjny modemu i pisze
    niezabezpieczony to tylko dlatego, że modem nie udostępnia połączenia
    https, bo w sumie i po co, jak może działać tylko i wyłącznie po
    podłączeniu do Twojego laptopa/komputera (no może i routera jak ma opcję
    współpracy z modemem LTE, ale wtedy i tak router ogarnia kwestie
    bezpieczeństwa).

    Także... problemu żadnego nie ma. Tak ma być i jest dobrze.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-07-19 11:54:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > działa z poziomu przeglądarki, a nie jest "normalną"
    > aplikacją instalowaną w systemie operacyjnym.

    Chyba czegoś nie rozumiem. Zobaczyłem opis tego modemu i nie znalazłem w
    nim funkcji wi-fi, więc on zapewnia dostęp do internetu tylko w tym
    komputerze, do którego jest podłączony. Sąsiedzi nie widzą tego
    połączenia na liście sieci i nie mają żadnej możliwości podpięcia się.
    Chyba że masz go podpięty pod router z wi-fi.

  • 8. Data: 2020-07-19 12:03:56
    Od: Sofija <S...@d...com.pl>

    W dniu 19.07.2020 o 11:54, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > połączenia na liście sieci i nie mają żadnej możliwości podpięcia się.
    > Chyba że masz go podpięty pod router z wi-fi.

    Modem nie jest podpięty do routera z Wi-Fi. Tkwi w porcie USB laptopa i
    tyle.
    Jeśli jest tak, jak piszecie, czyli że nie ma niebezpieczeństwa, to po
    co jest ten pokazujący się komunikat, że nie jest zabezpieczone?
    Przy okazji, czy możesz podać adres opisu tego modemu? Może będzie
    lepszy niż ten posiadany przeze mnie:
    https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/alcatel/linkkey-
    ik40v/instrukcja

    Pozdrawiam
    Sofija

  • 9. Data: 2020-07-19 12:33:37
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Jeśli jest tak, jak piszecie, czyli że nie ma niebezpieczeństwa, to po
    > co jest ten pokazujący się komunikat, że nie jest zabezpieczone?

    Nie mam pojęcia :) Może w komunikacie chodzi po prostu o to, że http to
    połączenie niezabezpieczone w odróżnieniu od https. Nie ma możliwości
    podpięcia się przez sąsiada pod połączenie elektryczne między Twoim
    modemem i laptopem jak nic nie dostaje się do eteru.

    > Przy okazji, czy możesz podać adres opisu tego modemu? Może będzie
    > lepszy niż ten posiadany przeze mnie:
    > https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/alcatel/linkkey-
    ik40v/instrukcja

    Zobaczyłem opis na stronie Alcatela, Twój jest lepszy.

  • 10. Data: 2020-07-19 18:03:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f132898$0$537$65785112@news.neostrada.pl>

    adres http://192.168.1.1 to nie internet