  • 1. Data: 2010-02-02 02:50:03
    Temat: Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Witam grupę.

    Planuję nabyć zewnętrzny HDD, tak w okolicach 1TB.
    Przeznaczenie - składowanie danych, głównie muzyki, fotek i filmów.
    Zależy mi na bezproblemowej pracy i niezawodności.
    FireWire mile widziane, bezkolizyjna współpraca z Time Machine i OSX
    wymagane.

    Na Allegro takie coś wyszukałem:
    http://allegro.pl/item895848025_verbatim_zewn_hdd_3_
    5_firewire_usb_2_0_1tb.html
    Ewentualnie:
    http://allegro.pl/item904694730_dysk_zewnetrzny_3_5_
    wd_green_1_tb_1000gb_menago.html

    Za sugestie z góry dziękuję.

    Pzdr,
    Kuba

  • 2. Data: 2010-02-02 19:37:46
    Temat: Re: Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
    Od: Konrad 'd3viCe' Pióro <x...@m...cy>

    On Tue, 02 Feb 2010 03:50:03 +0100
    Kuba <q...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Zależy mi na bezproblemowej pracy i niezawodności.
    > FireWire mile widziane, bezkolizyjna współpraca z Time Machine i OSX

    Obudowa Welland ME-740J USB + eSata. Dysk SATA dowolny, ja do obudów
    zewnętrznych polecam WD GreenPower. Złożyłem już kilka takich zestawów
    i wszyscy są zadowoleni.

    Konrad 'd3viCe' Pióro

  • 3. Data: 2010-02-02 20:03:14
    Temat: Re: Jaki dysk zewnÄ&#65533;rzny 1TB?
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Obudowa Welland ME-740J USB + eSata. Dysk SATA dowolny, ja do obudĂłw
    > zewnÄ&#65533;rznych polecam WD GreenPower. ZĹ&#65533;ĹźyĹ&#65533;m juĹź kilka
    takich zestawĂłw
    > i wszyscy sÄ&#65533;zadowoleni.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Konrad 'd3viCe' PiĂłro

    Mnie Weeland padł po roku. Koleżance też. I jeszcze zniszczył gniazdo USB w
    komputerze. Znajdzie sie sporo przykładów w sieci na problemy z zasilaniem tego
    urządzenia prowadzących do awarii.

    Oczywiście napęd z E-sata byłby najlepszy ale z dostępnych zewnętrznych -
    markowych - WD, Samsung store, Seagate tylko te najdroższe mają e-sata.

  • 4. Data: 2010-02-02 20:09:38
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Konrad 'd3viCe' Pióro pisze:

    > Obudowa Welland ME-740J USB + eSata. Dysk SATA dowolny, ja do obudów
    > zewnętrznych polecam WD GreenPower. Złożyłem już kilka takich zestawów
    > i wszyscy są zadowoleni.

    Co do dysku dziękuję za sugestie, ale jeśli mam HDD wkładać w obudowę to
    już raczej skuszę się na taką z FireWire albo Ethernetem.

    Tyle że chyba prościej od razu dedykowany zewnętrzny dysk z FireWire.
    Jakieś komentarze względem Seagate FreeAgent Extreme?

    Pzdr,
    Kuba

  • 5. Data: 2010-02-02 20:18:41
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Gil pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście napęd z E-sata byłby najlepszy ale z dostępnych zewnętrznych -
    > markowych - WD, Samsung store, Seagate tylko te najdroższe mają e-sata.

    Dzięki za komentarz odnośnie Wellanda; przyznam że odnośnie podłączenia
    dla mnie najbardziej interesujące jest FireWire 800.

    Pzdr,
    Kuba

  • 6. Data: 2010-02-02 20:24:06
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Gil napisał:

    > Mnie Weeland padł po roku. Koleżance też.

    A ja mam 5 wellandow roznych u siebie, i kilka jeszcze u innych, i zaden
    nie padl i wszystko pieknie dziala...

  • 7. Data: 2010-02-02 20:25:25
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Kuba napisał:

    > Co do dysku dziękuję za sugestie, ale jeśli mam HDD wkładać w obudowę to
    > już raczej skuszę się na taką z FireWire albo Ethernetem.

    A czemu FireWire akurat? To do Maca ma byc?

  • 8. Data: 2010-02-02 20:30:16
    Od: Konrad 'd3viCe' Pióro <x...@m...cy>

    On Tue, 02 Feb 2010 21:09:38 +0100
    Kuba <q...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tyle że chyba prościej od razu dedykowany zewnętrzny dysk z FireWire.
    > Jakieś komentarze względem Seagate FreeAgent Extreme?

    Mam wersję 500GB, o wiele gorsza od Wellanda. Dodatkowo jednorazówka o
    czym dowiedziałem się dopiero jak go kupiłem (dysk jest zanitowany w
    środku a obudowe niesamowicie ciężko otworzyć).

    Konrad 'd3viCe' Pióro

  • 9. Data: 2010-02-02 20:36:00
    Od: Konrad 'd3viCe' Pióro <x...@m...cy>

    On Tue, 02 Feb 2010 21:03:14 +0100
    "Gil" <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście napęd z E-sata byłby najlepszy ale z dostępnych
    > zewnętrznych - markowych - WD, Samsung store, Seagate tylko te

    A teraz powiedz, w czym te "markowe" są lepsze, poza znanym logiem na
    obudowie. Szczególnie interesuje mnie Twoje zdanie na temat Seagate
    FreeAgent Xtreme, bo sam miałem z tym styczność i wiem co to jest, a ty
    to rekomendujesz komuś. Tylko konstruktywne argumenty proszę.

    PS. Tnij sygnaturki.

    Konrad 'd3viCe' Pióro

  • 10. Data: 2010-02-02 20:44:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupę.
    >
    > Planuję nabyć zewnętrzny HDD, tak w okolicach 1TB.

    Dziś 2TB kosztują niewiele drożej.

    > Przeznaczenie - składowanie danych, głównie muzyki, fotek i filmów.
    > Zależy mi na bezproblemowej pracy i niezawodności.

    Jak to ma dzialać? Być częścią sieci czy współpracować tylko z jednym
    komputerem?