  • 1. Data: 2023-12-30 12:53:58
    Temat: Jakie 18650?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Które 18650 polecacie, jakiś odpowiednik jakościowy Eneloopów?

  • 2. Data: 2023-12-30 16:01:03
    Temat: Re: Jakie 18650?
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 30.12.2023 o 12:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Które 18650 polecacie, jakiś odpowiednik jakościowy Eneloopów?
    Zamiast 2 Eneloopów jakie ogniwo?
    Sanyo UR18650R
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2023-12-30 17:43:35
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-12-30 o 16:01, Rutkowski, Jacek pisze:
    > Zamiast 2 Eneloopów jakie ogniwo?
    > Sanyo UR18650R

    Zależy na czym Ci bardziej zależy
    na pojemności czy wydajności prądowej
    te o dużej obciążalności zwykle mają niższą pojemność
    - mowa o ogólnie uznawanych firmach jak np. Sony, Samsung czy LG

    Pozdro

  • 4. Data: 2023-12-31 10:07:41
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 30.12.2023 o 17:43, Waldek pisze:

    > Zależy na czym Ci bardziej zależy
    > na pojemności czy wydajności prądowej
    > te o dużej obciążalności zwykle mają niższą pojemność
    > - mowa o ogólnie uznawanych firmach jak np. Sony, Samsung czy LG

    Fizycznie nigdy nie widziałem 18650 o pojemności ponad 2,7Ah przy C/10
    tzn o rzeczywistej pojemności a nie deklarowanej :))

    Więc nie polecam innych.
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2024-01-02 14:35:39
    Od: Waldek <m...@n...to>

    W dniu 2023-12-31 o 10:07, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Fizycznie nigdy nie widziałem 18650 o pojemności ponad 2,7Ah przy C/10
    > tzn o rzeczywistej pojemności a nie deklarowanej :))

    Nie mam wielkiego doświadczenia
    ale wiem ze np. Makita wkłada ogniwa ~3000 mAh
    do swoich elektronarzędzi, a tej firmie dość ufam :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2024-01-02 21:37:30
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 02.01.2024 o 14:35, Waldek pisze:

    > Nie mam wielkiego doświadczenia
    > ale wiem ze np. Makita wkłada ogniwa ~3000 mAh
    > do swoich elektronarzędzi, a tej firmie dość ufam :)

    Nie twierdzę że nie ma takich :)
    Jedynie że ja nie widziałem...
    Daleki jestem od wiary że przy prądach jakie występują
    we wkrętarkach i innych elektro narzędziach te baterie
    dadzą 6Ah tzn że ogniwa są 3Ah przy 3-5C.

    Szybciej że przy C/10 tyle maja a w narzędziu dadzą
    2-2,5Ah zależnie od obciążenia.

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2024-01-03 07:40:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-31, Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> wrote:

    > Fizycznie nigdy nie widziałem 18650 o pojemności ponad 2,7Ah przy C/10
    > tzn o rzeczywistej pojemności a nie deklarowanej :))
    >
    > Więc nie polecam innych.

    Mam INR18650HG2 LG, które miały 2.6-2.7Ah przy ładowaniu /
    rozładowywaniu 4A/4.2V/4A/2.75V, więc podejrzewam, że przy C/10 to z
    górką. Ale też nie polecam bo się szybko zaczeły sypać. Niektóre już po
    mniej niż 150 cyklach @4A miały pojemność 70% pierwotnej.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-01-03 10:01:55
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Na razie na kształcie ;-)
    Muszą mieć kształt jak AA, czyli taki lekki "cycek" na jednej z końcówek.
    Widziałem dużo ofert Samsungów, ale z obydwu stron zakończonych płasko.
    Ciekawe, że łatwo znaleźć chłam, a trudno trafić na markowe.
    Ile powinno kosztować dobre, ale niekoniecznie urywające d.. ogniwo za sztukę?

    -----

  • 9. Data: 2024-01-03 21:40:14
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 03.01.2024 o 10:01, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Ciekawe, że łatwo znaleźć chłam, a trudno trafić na markowe.
    > Ile powinno kosztować dobre, ale niekoniecznie urywające d.. ogniwo za

    Zależy czy chcesz nowe czy z depakietu?
    Nowe może kosztować 20-30zł
    używane można trafić po 5-7zł 2,5-2,7Ah przetestowane i sprawne.
    Często ogniwa są w pakietach nie używane nawet.
    Sam kupowałem do odkurzacza i paru innych rzeczy z depakietu
    ale to były przypadkowe aukcje i zawsze od kogoś innego.
    Nie zdarzyło mi się żeby były felerne.

    Ty chcesz pewnie:

    Styk 5/17mm do akumulatora 18650 + izolator

    To się kupuje oddzielnie i zgrzewa/lutuje
    zależnie od możliwości.
    --
    pzdr, j.r.