eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJęzyki programowania w podstawówce › Re: Języki programowania w podstawówce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
    Newsgroups: pl.comp.programming
    References: <c...@g...com>
    <rjctej$9va$1@dont-email.me>
    From: A S <a...@e...pl>
    Date: Sun, 13 Sep 2020 07:21:23 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rjctej$9va$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 16
    Message-ID: <5f5dac53$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.184.25.119
    X-Trace: 1599974484 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 5.184.25.119:25208
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2608
    X-Received-Body-CRC: 332430471
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:215195
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-09-10 o 11:59, heby pisze:
    ...
    >
    > 3) najsamprzód należałoby zapłacić kadrze nauczycieli aby w ogóle miała pojęcie o
    czym mówi (sporo nauczycieli informatyki to kiepskie przechrzty z innych dziedzin,
    znudzeni i pełni frustracji)
    >
    ...

    Prowadziłem zajęcia dla przedszkolaków z autoamtyki. Było to szkolenie bardzo
    sympatycznych n-li na żywym dziecku. Była to zabawa w _sekwencję_, komunikacja czymś
    w rodzaju alfabetu Morse'a, zapis poleceń jedno dla drugiego, itd, itd, wrescie
    jakieś pojazdy/roboty które nie dują z pilota po boisku a robią to, co im wczesniej
    wpiszemy do pamięci. Bałagan, pisk niesamowity. W oczach kilkorgu dostrzegłem
    absolutny błysk. Uświadomienie co to jest _sekwencja_, plan, program działa jak
    wysoce zakaźny wirus mózgu.

    Były to drogie i złożone zajęcia, chyba 20 lekcji, tak na żywca nie do
    upowszechnienia. Ale prawdą jest, że decydujące starcie to nauczanie wczesnoszkolne,
    które jest systemową ruiną. Tam jest szansa na objawienia, które z jakichs powodów
    nie mogą wypłynąć w warunkach domowych, na pewno nie przy obecnej kadrze. Dyskusja
    nad wyższością pytona nad c++ jest ważna, może jakoś wpłynie na jakość przyszłych
    kadr ale w żaden sposób nie na ich ilość. Abonenci grup jak ta mogą nie dostrzegać
    problemu nauczania wczesnoszkolnego, bo większość edukacji istotnej robią przy
    śniadaniu.

    Będę brutalny, ale poraża niskie IQ owej kadry. Brak jakiegokolwiek doboru. Nie wiem
    co ci ludzie robią przez 5 lat studiów. Jest tam już religia? Pedagogika
    wczesnoszkolna. I tu zakończę, bo otwiera mi się scyzoryk.

    pozdr serd
    --
    A S

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: