  • Data: 2022-02-02 07:52:36
    Temat: Re: Kanał testowy
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.02.2022 o 14:37, Kamil pisze:
    > Użytkownik "mrvtktjv"  napisał

    > Otrzymałem info od nadawcy, że kanał testowy jest kodowany DVB-T2 HEVC.
    > Poza tym programy rozpoznające system kodowania to potwierdzają.
    >
    > Pzdr

    Szkoda tylko, że w rzeczywistości tak nie jest.

    Konkretny przykład:
    - odbiornik: tuner TV Octagon SF-8008
    - nadajnik: RTCN Warszawa *Raszyn* lub *Pałac Kultury i Nauki* (nadają w
    SFN, więc nie ręczę który konkretnie w danej chwili)
    - skanuję kanał 27 (MUX-3 "należący" do TVP, standard DVB-T): Jest kanał
    "Sprawdzam TV", nadawany w 1920x1080, 50 Hz, 16:9, SDR, kodek wideo
    HEVC, kodek audio: AC3+, PID Video: 4002, PID Audio: 4003, PID PMT: 4001
    - skanuję kanał 31 (MUX-5 "należący" do TVP, standard DVB-T2): Kanału
    Sprawdzam TV nie ma na jego liście

    Wniosek: Kanał "Sprawdzam TV" jest nadawany tylko z multipleksu MUX-3
    nadawanego w standardzie DVB-T zatem twierdzenie, że nadaje w DVB-T2
    jest błędne, gdyż nie da się nadawać w ramach jednego multipleksu części
    kanałów w DVB-T, a drugiej części w DVB-T2.

    Niestety, ale nadawca najwyraźniej nie zna rzeczywistego stanu rzeczy.
    Jakkolwiek dziwnie to by nie brzmiało. I piszę o tym nie dlatego, że
    uznaję się za nieomylnego (czasami mylę się, jak każdy), a po prostu
    niestety lub stety, ale w tym wypadku dalej uważam, że to ja mam rację.

    Mogę później podesłać zrzuty ekranu z odbiornika prezentujące większą
    liczbę parametrów jako "dowód w sprawie".