  • 21. Data: 2019-12-14 21:32:06
    Temat: Re: Kapcie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ślizgają się na mokrym, napędzany przód zrywa przyczepność :-(

    -----

  • 22. Data: 2019-12-15 17:52:29
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Shrek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 08.12.2019, 20:36:39

    > Z grubsza. Albo czterech letnich i czterech zimówek albo czterech
    > całorocznych - dlatego pytam czy warto te trzylatki przekładać na tył
    > czy kupić wszystkie nowe i skłaniam się ku wszystkim nowym, bo to w
    > zasadzie przesunięcie problemu o rok.

    Dopada mnie problem niemal identyczny (niemal, bo V nie S i 10 kucy
    więcej;). I poważnie rozważam układ: nalewki na zimę (potrafią naprawdę
    miło zaskoczyć na śniegu, a zimą jednak się jeździ ciut inaczej),plus
    jakieś sensowne na lato. Tyle, że ja spodziewam się śnieg zobaczyć,
    o ile Greta na to pozwoli.

    > No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje
    > dounloopy dupy nie urywają.

    Ostatnio łypałem na Continental Ecocontact 6, Nokian eLine 2... Tylko
    nie wiem jak u nich ze znikaniem bieżnika, ale z letnimi się aż tak
    bardzo nie spieszę. W każdym razie z 2 kompletami można się aktualnie
    w 2k zmieścić.

    > Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do
    > wielosezonówek w lato, zwłaszcza że jednak 200 koni potrafi zjadać
    > bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium) potrafi bez
    > problemu zerwać przyczepność przy starcie zanim tył się załączy i
    > elektronika ogarnie,

    Która generacja haldeksa?

    > No ale to ja sobie kupiłem jako zabawkę, więc czasem ja używam;) No i
    > żebyś się nie zdziwił - czasem pyta czemu tak wolno jadę (70@50) i mówi
    > że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku...

    S to jeszcze ma jakiś wygląd, mnie się z rzadka zdarza wkurzać zupełnie
    niechcący :(

  • 23. Data: 2019-12-15 20:08:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2019 o 17:52, Lort pisze:

    > Która generacja haldeksa?

    Nie wiem;) Ale sądzę, że trochę dali dupy w sterowaniu - dupnięcie w gaz
    powinno od razu załączać tył a nie dopiero jak wykryje że przód się ślizga.

    2006 rocznik.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-12-15 20:37:45
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sun, 15 Dec 2019 17:52:29 +0100, Lort wrote:

> [...]
    > miło zaskoczyć na śniegu, a zimą jednak się jeździ ciut inaczej),plus
    > jakieś sensowne na lato. Tyle, że ja spodziewam się śnieg zobaczyć,

    lubie Gtrete bo daje mi nadzieje ze juz niedlugo nie bede jezdzil po
    sniegu i lodzie przez pol roku

  • 25. Data: 2019-12-16 15:11:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > IMO są drogie, ale być może warte ceny...

    dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego
    lepsze.
    Mam cc i nie mogę powiedzieć, ze są totalnie do dupy. Ale jednak coś za
    coś - cena za wysoka, choć oszczędzisz na przekładkach kół więc może się
    zrównoważyć pod koniec ich życia. Co ciekawe, nie zużywają się tak
    szybko jakbym się tego spodziewał - na razie mam jakieś 3 lata je i
    zapas bieżnika z przodu mam (a mam ciężkie kopyto).
    sir

  • 26. Data: 2019-12-16 18:07:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 15:11, sirapacz pisze:

    > dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego
    > lepsze.

    Ale mnie interesuje co w lato. Jak tak dalej pójdzie to moja bryka
    będzie śnieieg widziała jak świnia gwiazdy. Potrzebuje czegoś dobrego na
    lato z opcją nie ślizgania się jak na lodowisku w temp e okolicy zera i
    może w błocie pośniegowym. O śnieg się nie martwie - w razie armagedony
    pojadę KM.

> [...]
    > szybko jakbym się tego spodziewał - na razie mam jakieś 3 lata je i
    > zapas bieżnika z przodu mam (a mam ciężkie kopyto).

    Lato - jak w lato? Ile masz KM pod tym kopytem?

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2019-12-16 20:03:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > lato z opcją nie ślizgania się jak na lodowisku w temp e okolicy zera i
    > może w błocie pośniegowym. O śnieg się nie martwie - w razie armagedony

    W lato nie miałem zastrzeżeń a po kałużach lata całkiem sprawnie bez
    aquaplanningu (ale bieżnik dość spory). Generalnie unikam kałuż przy
    >100km a na gorszych oponach potrafiło mi podnieść koło przy 80-90.

    > Lato - jak w lato? Ile masz KM pod tym kopytem?

    Największy minus to właśnie zima z błotem lub kopnym śniegiem. Tam gdzie
    ze wzniesienia (przed posypaniem z ubitym i zmrożonym śniegiem)
    zjeżdżałem na zimówkach na totalnym lajcie tak na cc jechałem z duszą na
    ramieniu bardzo delikatnie operując pedałami. Tam gdzie po wciśnięciu
    hamulca na zimówkach jechałem relatywnie krótko do zatrzymania tak na cc
    abs chrobotał non stop bez odczuwalnej siły hamującej.

    Generalnie na zimę lipa, ale w lecie nie mam zastrzeżeń. ABS przy
    gwałtownym hamowaniu (ze sprawnymi hamulcami;P) się w zasadzie nie
    włączał (autostrady, ekspresówki).

    To generalnie był powód wzięcia cc bo mnie nie chciało się/ nie miałem
    czasu zmieniać opon (mam na osobnych felgach). Żona wkurzyła się i
    wzięła za mnie :P

    Mocy super dużo nie ma - 105KM/1300kg ale diesel więc łatwo (za łatwo)
    zerwać przyczepność przy ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).
    Kołacze mi się po głowie problem piszczenia na zakrętach, ale nie jestem
    pewien czy to te opony.

  • 28. Data: 2019-12-16 20:20:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 20:03, sirapacz pisze:

> [...]
    > zerwać przyczepność przy ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).
    > Kołacze mi się po głowie problem piszczenia na zakrętach, ale nie jestem

    Dzięki - coraz większy mętlik. Chyba w takim razie kupie jakieś premium
    za 270 teraz na lato i cokolwiek na zimę - wyjdzie niewiele drożej a
    starczy na dłużej i chyba jednak będzie lepiej. Choć jak pisałem - zimy
    się nie boję. Do tego stopnia, że jakbym jeździł tylko ja to byn na
    letnich śmigał po mieście, bo od wielkiego dzwony zdarzy się postać w
    korku w śniegu;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2019-12-16 21:41:39
    Od: p...@g...com

    Golf 5 (a nawet 4) miał już ESP więc trzeba wyłączyć żeby przy starcie ostro ruszyć
    choć 105 kucy to raczej petarda nie jest ;-) zimowy profil traci przyczepność na
    wodzie w okolicach 140-150 km/h i tak miałem przy każdym aucie i różnych oponach
    (producent i rozmiar)
    Co do zużycia opon to trzeba brać też pod uwagę rozkład masy, rekordzistą jest chyba
    Mondeo Mk 4 kombi który jezdzony z pustym kufrem żre przednie opony jak głupi (takie
    same opony na passacie B7 robią 2x tyle przebiegu)

  • 30. Data: 2019-12-17 00:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sirapacz" qt83av$2vd1o$...@p...wsisiz.edu.pl

    > dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego lepsze.

    Niektórzy liczą zimowe lamelki a nawet studiują ;) ich układ... ;)

    --