  • Data: 2021-09-20 21:49:58
    Temat: Re: Karta low profile 2x vga + 1x cyfrowe, poszukiwana
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-20 o 09:14, heby pisze:
> [...]
    isplayport%20vga

    > No własnie. Te adaptery (mam dwa) mają podstawowe wady:
    > a) to dodatkowy kawałek krzemu

    Czemu wada?

    > b) mają problemy z rozpoznawaniem rodzielczości monitora i
    > przekazywaniem jej do OSa co często kończy się zafiksowaną
    > rozdzielczoscią niezgodną z natywną.
    >
    > Innymi słowy fakt że karta graficzna ma kilka DP nie oznacza, że ma
    > *natywne* VGA.

    Nie rozumiem kompletnie jak DP ma mieć niby natywne VGA?

    Jak masz problem z adapterem to oddaj badziew i weź coś normalnego.
    Przykładowy chipset to po prostu DAC oraz oraz bridge dla DDC aby
    przekazać parametry monitora do karty graficznej:
    https://www.nxp.com/products/peripherals-and-logic/s
    ignal-chain/bridges/two-lane-displayport-to-vga-adap
    ter-ic:PTN3392BS

    > Zanim zacznę robić absurdalne workaroundy z konwerterami na VGA,
    > najpierw chciałbym coś natywnie wspierajace 2xVGA i 1xcyfrowe.

    no ale widzisz że jest konflikt z chcieć a móc...

    --
    Irokez