  • 151. Data: 2018-06-03 23:13:40
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 13:56:21 +0200, w <pf0l23$klq$1@news.mixmin.net>, "Malkoit"
    <g...@f...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W omawianym przypadku rowerzysta miał pierwszeństwo,
    > bo wjeżdżając na przejazd był po prawej stronie nadjeżdżającego samochodu.
    > Pojazd nadjeżdżający z prawej ma pierwszeństwo,
    > o ile znaki nie zmieniają tego.

    Jak na mój gust to rowerant włączał się do ruchu z pozycji pieszego
    prowadzącego rower.

    Popcorn i czekamy na ruch sądu.

  • 152. Data: 2018-06-03 23:16:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 23:00, Janusz pisze:

    > Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz.

    Całkiem prawdopodobne. Ludzie w wieku emerytalnym mają często takie
    podejście do zagadnień ruchu drogowego, że chuj z przepisami, ja wiem
    lepiej bo już pół wieku jeżdzę.

    > Więc odstosunkuj się odemnie.

    Nikt się do ciebie nie ustosunkował. Po prostu zwróciłem ci uwagę, że
    nie zauważasz dość istotnego faktu, że to był przejazd, nie przejście.

    > To że tam jest rzejście nie oznacza że ma bezwzględne pierwszeństwo

    W prawie o ruchu drogowym nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne
    pierwszeństwo". Jest po prostu pierwszeństow i takie ma rowerzysta na
    przejeździe.

    Shrek

  • 153. Data: 2018-06-03 23:18:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 23:09, r...@k...pl pisze:

    > Co za różnica? Wyjeżdża ze strefy zamieszkania -- też ma ustapić wszystkim.

    Masz rację - żadna.

    Shrek

  • 154. Data: 2018-06-03 23:20:09
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Sunday, June 3, 2018 at 10:21:49 PM UTC+2, Malkoit wrote:

    > czyli przejazd dla rowerów nie jest częścią drogi rowerowej.
    > Rowerzysta na przejeździe dla rowerów nie jedzie po drodze
    > dla rowerów.

    > ale droga dla rowerow to droga, czyli jest tam skrzyzowanie (zgodni z
    > definicja), zazwyczaj nie ma znakow pierwszenstwa, czyli rownorzedne, co
    > oznacza pierwszenstwo z prawej => czyli
    > zazwyczaj rower jadacy z prawej na lewa...

    Skrzyżowania tam nie ma, bo przejazd dla rowerów nie jest drogą rowerową.
    Rowerzysta ma pierwszeństwo, bo nadjeżdza z prawej strony samochodu
    i nie ma znaku anulujacego to pierwszeństwo rowerzysty.

  • 155. Data: 2018-06-03 23:27:00
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 03.06.2018 o 23:00 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz.
    Zagraj w totka.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 156. Data: 2018-06-03 23:29:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 3, 2018 at 11:23:08 PM UTC+2, Malkoit wrote:

    > Skrzyżowania tam nie ma, bo przejazd dla rowerów nie jest drogą rowerową.
    > Rowerzysta ma pierwszeństwo, bo nadjeżdza z prawej strony samochodu
    > i nie ma znaku anulujacego to pierwszeństwo rowerzysty.

    tez nie do konca (to nasze PoRD jest mocno powalone...)

    gdyby nie bylo przejazdu dla rowerow, tylko droga rowerowa dochodzila do
    "samochodowej" to juz pierwszenstwa nie ma...

    Art.
    17.
    1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd
    dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów

  • 157. Data: 2018-06-03 23:30:15
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 20:16, mk4 pisze:

    > Owszem jest. Niech po prostu maja obowiązek przeprowadzania roweru. To
    > chyba nie takie trudne a jednak dużo bezpieczniejsze.

    Być może jeszcze długo będzie pokutowało takie myślenie w Polsce, dopóki
    nie wyzdychają wszystkie zakompleksione kmiotki, muszące jakoś
    zrekompensować sobie swoje miniaturowe siurki. To chyba potrwa kilka
    pokoleń... :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 158. Data: 2018-06-03 23:35:04
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Jak na mój gust to rowerant włączał się do ruchu z pozycji pieszego
    prowadzącego rower.

    > Popcorn i czekamy na ruch sądu.

    Niezbyt wyraźne to video, ale nie wydaje mi się, aby on prowadził rower,
    on jechał tym rowerem.

  • 159. Data: 2018-06-03 23:59:27
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 03.06.2018 o 15:12 neelix <a...@w...pl> pisze:

    > Rowerzyysta to przeważnei ciemna masa, debil.
    Podobnie jak mój szanowny przedpiśca.
    > Kto pozwolił rowerzystom na wjazd na jezdnię! Pieszemu wejść przed
    > nadjeżdzający pojazd nie wolno a rozpędzony rower może??? Przecież nie
    > da się wyhamować auta w ostatniej chwili.
    Kto pozwolił blachosmrodziarzom(*) na wjazd jezdnię i wjechać przed
    nadjeżdżającego tira, przecież nie da się wyhamować tira w ostatniej
    chwili.
    [...]
    > Jak długo Policja, Straż Miejska będą tolerować jazdę rowerami po
    > przejściach dla pieszych?!
    To, że nie rozróżniasz przejazdu od przejścia udowodniłeś już wcześniej.
    > Jak długo będą tolerowali jazdę rowerami po chodnikach?!
    Jak długo będą tolerowali chuligańskie wybryki w parku (tak, nie na temat,
    podobnie jak poprzednia wypowiedź).
    > Dorośli może mniej, ale dzieci całymi bandami jeżdżą po chodnikach i na
    > nic tłumaczenie im, że jest to zabronione.
    Dzieciom do lat 10 też?
    > Wielokrotnie pada idiotyczna odpowiedź, że oni takiego prawa nie znają,
    > że jak chodnik jest dostatecznie szeroki to im wolno!!!
    A jak ze znajomością prawa u mego szanownego przedpiścy?
    [...]
    > Prawie wszystkie rowery nie spełniają wymogów dopuszczenia do ruchu!
    Prawie wszystkie samochody nie spełniają wymogów dopuszczenia do ruchu!
    (Podobno jest prawda, cała prawda i gówno prawda; wypowiedź mojego
    szanownego przedpiścy to...)
    > I dlaczego osoba dorosła może jeździć po drodze publicznej skoro też nie
    > zna przepisów???
    Dlaczego mój szanowny przedpiśca może jeździć po drodze publicznej skoro
    też nie zna przepisów???
    > Samo ukończenie 18 lat tojest NIC.
    Samo uzyskanie PJ tojest NIC.
    > Potem wszystkiemu winni kierowcy!
    I pedalarze! Oraz żydzi i masoni! Nie zapominajmy o masonach !!!jeden

    > neelix

    Kamil

    (*) "Blachosmrodziarz" ma się nijak do setek kierowców których spotykam na
    drogach, a których gorąco pozdrawiam.

  • 160. Data: 2018-06-04 00:04:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 23:10, r...@k...pl pisze:

    > Chodnik. Chyba że w Bydzi latarnie stawiają na jezdniach -- to wtedy
    > przepraszam.

    Wjazd na chodnik był konsekwencją zajścia na skrzyżowaniu jezdni.
    Rowerant dopiero w chwili walnięcia w latarnię znalazł się na chodniku.
    Chodnik zaczął się jakoś tak ok. 2 m przed latarnią. łatwo sprawdzić:
    https://goo.gl/maps/cdoRHVEMZWy

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/