  • 161. Data: 2018-06-04 01:21:38
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-03 o 22:04, Shrek pisze:

    > I kto ma pierwszeństwo na chodniku? Samochód?

    Przepisy tego nie określają, pewnie dlatego, że w ogóle nie przewidują
    możliwości jazdy samochodów po chodniku.

    --
    Liwiusz

  • 162. Data: 2018-06-04 05:43:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 22:35, WS pisze:

    > Ja nie podejmuje sie ocniac, czy jest idiotyczny. Wiekszosc Europy przyjela
    peiwrwszenstwo dla piszych wchodzacych na jezdnie.

    > Ale my nie i to calkowicie swiadomie, jak widac po dyskusji (p)oslow. Czyli taka
    wola ustawodawcy...

    > A co do aktualnej sytuacji... dla mnie jest oczywiste, ze jesli pieszy nie jest w
    stanie oszacowac, czy samochod sie zatrzyma to powinien stac (i nie tylko ze wzgledu
    na prawo, ale po prostu zdrowy rozum).

    Nie bierzesz pod uwagę, że pieszym może także być dziecko lub niedołężna
    starsza osoba. Dlatego w całym, cywilizowanym świecie piesi są pod
    szczególną ochroną i wcale do tego nie trzeba innych zapisów w ich
    prawie. Nie trzeba, bo jest inna kultura i większa świadomość
    odpowiedzialności, których Polakom brak.

  • 163. Data: 2018-06-04 08:28:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 4, 2018 at 5:55:03 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > prawie. Nie trzeba, bo jest inna kultura i większa świadomość
    > odpowiedzialności, których Polakom brak.

    Ta, kulura ;)

    Jakos "wszyscy" to jednak maja uregulowane we wlasnych przepisach

    http://www.brd24.pl/prawo/jak-kraje-ue-chronia-piesz
    ych/

  • 164. Data: 2018-06-04 08:54:26
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sun, 3 Jun 2018 20:16:57 +0200, mk4 napisał(a):

    > Owszem jest. Niech po prostu maja obowiązek przeprowadzania roweru. To
    > chyba nie takie trudne

    Jeżeli na 1km odcinku masz 4-5 przejazdów przez jezdnię (a w miastach się
    to zdarza), to jest na tyle trudne, że w ogóle stawia pod znakiem zapytania
    sens użycia roweru.

    Ja się zgadzam, że pierwszeństwo rowerzysty na pzrejeździe jest głupie, ale
    obowiązek przeprowadzania jest przegięciem w drugą stronę. Wystarczyłoby,
    gdyby ddr miała status drogi podporządkowanej, z obowiązkiem ustąpienia
    pierwszeństwa, ewentualnie stopem.

    --
    Yakhub

  • 165. Data: 2018-06-04 08:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > że pedalarz się zatrzyma,

    Nastepny który sie prosi o to aby nie byc traktowanym powaznie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 166. Data: 2018-06-04 09:01:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 23:16, Shrek pisze:

    > Całkiem prawdopodobne. Ludzie w wieku emerytalnym mają często takie
    Emerytem jeszcze nie jestem, jeżdżę cały czas i obserwuję zmiany jakie
    się dzieją
    na drogach, w kodeksie i mentalności ludzi, mam dłuższy ogląd na całość
    od Ciebie i tylko tyle chciałem powiedzieć.
    > podejście do zagadnień ruchu drogowego, że chuj z przepisami, ja wiem
    > lepiej bo już pół wieku jeżdzę.
    Poczekam jak Ty będziesz miał tyle lat co ja, co wtedy będziesz mówił.

    > Nikt się do ciebie nie ustosunkował. Po prostu zwróciłem ci uwagę, że
    > nie zauważasz dość istotnego faktu, że to był przejazd, nie przejście.
    Zauważyłem, chociaż film jest marny, ale także widać niepewne
    zachowanie roweranta, kierowca się spodziewał takiego i zwolnił
    co widać, a tamten się zastanawiał czy jechać i pojechał przed samym autem.

    > W prawie o ruchu drogowym nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne
    > pierwszeństwo". Jest po prostu pierwszeństow i takie ma rowerzysta na
    > przejeździe.
    Ale nie musi z niego korzystać, nigdy nikogo nie przepuściłeś?
    tutaj zachodziły podobne przesłanki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 167. Data: 2018-06-04 09:18:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 08:28, WS pisze:

> [...]
    na prawo, ale po prostu zdrowy rozum).

    > Ta, kulura ;)
    >
    > Jakos "wszyscy" to jednak maja uregulowane we wlasnych przepisach

    Nie wszyscy, bo część krajów chroni pieszego dopiero na przejściu, a i
    tak odsetek wypadków z udziałem pieszych jest znikomy w porównaniu do
    Polski.

    Niedawno byłem na Ukrainie. Na drogach totalny chaos i pierwszeństwo ma
    ten, kto ma głośniejszy klakson. Wiele razy widziałem popierdalaczy w
    wypasionych furach.

    Jednak co do pieszych, ani razu nie widziałem żeby którykolwiek kierowca
    zatrąbił na pieszego, nawet przechodzącego poza przejściem dla pieszych.
    Wystarczyło tylko, że pieszy się zbliżył do przejścia lub krawędzi
    jezdni z wyraźnym zamiarem przejścia i natychmiast wszyscy bez wyjątku
    kierowcy się zatrzymywali, nawet ci popierdalacze.

    Podobne zachowania wśród kierowców także zaobserwowałem w Polsce nad
    morzem - Gdańsk, Gdynia, Rumia. Te miasta chyba są najbardziej
    proeuropejskie. Ale jak się to stało? Ano w prosty sposób - policja
    dostała rozkaz surowo karać kierowców, którzy wymuszają pierwszeństwo na
    pieszych i rowerzystach. PoRD cały czas obowiązuje to samo. Zmienił się
    tylko sposób karania.

  • 168. Data: 2018-06-04 09:59:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 23:08:01 +0200, w <pf1lcv$cbd$1@news.mixmin.net>, "Malkoit"
    <g...@f...pl> napisał(-a):

    > Wyjeżdżam z parkingu przez chodnik na jezdnię; z prawej nic nie widzę,
    > bo zasłaniają krzaki. Zakładam, że po chodniku może zap...alać pedalarz.
    > Wjeżdżam na chodnik tylko troszeczkę ok. 0,5 m i zatrzymuję sie,
    > żeby pedalarz mógł zobaczyc samochód. Po 15 sek. ruszam powolutku przez
    > chodnik.

    Tak właśnie robił wrocławski kierowca, który chyba trwale uszkodził rowerzystę.

    Poza tym nie chodziło mi o wjazd z parkingu, tylko o normalny skręt w prawo.
    Rowerzystę masz po prawej z tyłu -- nie widać go w żadnym lusterku (bo jesteś
    tylko lekko skręcony), a dostawczaki i tirmani/autobusy to już mają zupełnie
    przekichane.

  • 169. Data: 2018-06-04 10:02:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jun 2018 00:04:09 +0200, w
    <5b1465d9$0$31365$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Wjazd na chodnik był konsekwencją zajścia na skrzyżowaniu jezdni.
    > Rowerant dopiero w chwili walnięcia w latarnię znalazł się na chodniku.
    > Chodnik zaczął się jakoś tak ok. 2 m przed latarnią. łatwo sprawdzić:
    > https://goo.gl/maps/cdoRHVEMZWy

    Nie. Po uderzeniu w samochód rowerzystę znosi w lewo i uderza w latarnię.
    Gdyby nie uderzenie w auto latarnię minąłby ze swojej lewej strony.

    I tutaj będę się upierał, że latarni jednak nie stawia się na jezdni.

    Poza tym widać wyraźnie, że jezdnia ma inną kostkę, a już to kończy dyskusję.

  • 170. Data: 2018-06-04 10:04:03

    Sun, 3 Jun 2018 23:35:04 +0200, w <pf1mvd$fbg$1@news.mixmin.net>, "Malkoit"
    <g...@f...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > prowadzącego rower.

    > Niezbyt wyraźne to video, ale nie wydaje mi się, aby on prowadził rower,
    > on jechał tym rowerem.

    Na video widać, że wykonuje coś w rodzaju startu z pozycji "noga na ziemi".
    Ale bez właściwego początku video to nadal przypuszczenia.