  • 31. Data: 2018-06-01 22:42:56
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Jun 2018 21:42:54 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    /data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0

    > Przejazd prawidłowo oznakowany, a dodatkowo dużo wcześniej poprzedzony
    > znakiem ostrzegawczym.

    Ale po prawdzie to powinien byc jakos dobitniej oznakowany.
    bo teraz to przejazd dla samobojcow :-)

    > Co innego jak przejazd nie jest oznakowany, a bywają takie przejazdy.

    A to wtedy jest przejazd ?

    J.

  • 32. Data: 2018-06-01 22:57:40
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 maja 2018 23:14:55 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    rozwiazaniem. Rowerzysta ma pierwszenstwo, mysli ze moze jechac a kierowcy nie dosc
    ze czesto nie widza szybkiego pedalarza to jeszcze nie maja szansy zareagowac jak juz
    jedzie i nawet go widac.

    > Problem jest zupełnie prosty do rozwiązania - wystarczy, żeby kierowca
    > na przejeździe dla rowerzystów spodziewał się... rowerzystów.

    Fajnie, ale to spodziewanie sie ma byc takie jak na przejezdzie kolejowym czy takie
    jak na przejsciu dla pieszych?

    Bo wicie, rozumicie, na kolejowym masz stop i zatrzymujesz sie bo z pociagiem nie
    wygrasz. A na przejsciu widzisz pieszego i zazwyczaj nie wbiega nagle.

    A na rowerowym w sumie trza by spodziewac sie go zawsze i zawsze zapierdalajacego. W
    efecie taki przejazd bedzie tamowac ruch niemilosiernie.
    Bo zgodnie z logika _kazdy_ kierowca powinien sie w praktyce zatrzymac przed
    przejazdem rowerowym i ruszyc tylko jak wie ze w nastepnych 5-10 sekundach mu
    zapierdalacz sie nie wbije w karoserie.

    W holandii maja to zrobione jako tako. Tyle ze nie dosc ze projektuja z glowa to
    mieli sporo czasu aby dopasowac otoczenie do potrzeb. A u nas robi sie kilometry
    infrastruktury rowerowej pedzlem i biala farba majac w dupie zdrowy rozsadek.

  • 33. Data: 2018-06-01 23:16:04
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 1 czerwca 2018 15:02:57 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Ten za to jest ciekawie oznakowany
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.311039,20.9602787,3a
    ,75y,328.65h,81.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjYSN
    C4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656

    > Widoczność tam jest znaaacznie gorsza niż by się wydawalo z googla.

    I to jest tak naprawde esencja tego co sie robi z ruchem rowerowym.
    Z jednej strony jakis pomyslunek i plan jest ale czesto wykonanie jest zle.
    Czasem kierowcy winni sa tego ze nie patrza, czasem rowerowcy zapieprzaja za szybko,
    czasem infrastruktura przeszkadza w bezpiecznym poruszaniu sie.

    O ile stosuje sie rozum to wszyscy sa zdrowi choc nie zawsze szybko sie jedzie.
    Jak sie zaklada ze ma sie pierwszenstwo to sie dzieje krzywda.

    Moja uwaga jest ogolna, nie zwiazana z tym konkretnym filmem czy tym z bydzi.

  • 34. Data: 2018-06-02 01:17:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Jun 2018 22:35:16 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    -paradoksalnie-rowerzysta-mial-duzo-szczescia,mid,20
    20838,cid,4051,klip.html?ticaid=11b646&_ticrsn=3

    > Zależy jak patrzeć. Literalnie to taksiarz - włącza się do ruchu. Ale
    > obstawiam że sprawa skończy się w sądzie, a tam to cholera wie.

    We Wroclawiu kierowca bylby niewinny.
    A i to niepewne, bo tak to tylko kierowca-sedzia :-)

    > IMHO powinna być wina roweranta.

    Niedostosowanie predkosci do warunkow :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-06-02 01:42:30
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 18:59, Shrek pisze:

    > Nie ma znaczenia jak nabył. Ustawodawca wymaga od ciebie tylko zebyś
    > ustąpił pierwszeństwa na przejździe. Ten nie ustąpił. Koniec bajki.

    Bredzisz :-)

    Dla
    > pierwszeństwa na przjeździe nie ma znaczenia kiedy rowerzysta wstał, co
    > jadł na śniadanie i kiedy pierwszeństwo nabył. Na przejeździe masz mu
    > tego pierwszeństwa ustąpić i dla co mniej ogarniętych ustawodawca dał
    > nawet wskazówkę jak tego czynu dokonać.

    Zatrzymać się na przejściu zamiast przed ? :-)

  • 36. Data: 2018-06-02 01:42:56
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 21:27, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2018-06-01 o 18:29, J.F. pisze

    >  To już problem kierowcy. Mógł zawczasu się zatrzymać, by przepuścić
    > rowerzystę.

    Przed przejściem ?

  • 37. Data: 2018-06-02 01:46:40
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 22:57, s...@g...com pisze:

> [...]
    infrastruktury rowerowej pedzlem i biala farba majac w dupie zdrowy rozsadek.

    Tak, pojeździłem sobie rowerem wczoraj i dzisiaj. Ścieżki przeplatają
    się z chodnikami i jezdnią. To nie ma sensu.

  • 38. Data: 2018-06-02 01:47:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 22:16, Janusz pisze:
> [...]
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys
    zukiwarka

> [...]
    -paradoksalnie-rowerzysta-mial-duzo-szczescia,mid,20
    20838,cid,4051,klip.html?ticaid=11b646&_ticrsn=3

    Jakieś reklamy.

  • 39. Data: 2018-06-02 06:33:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 01:42, kk pisze:

    > Bredzisz :-)

    Na tak silny argument nie ma mocnych:P

    > Zatrzymać się na przejściu zamiast przed ? :-)

    Patrz mi na usta - tam był _przejazd_ dla rowerów.

    Shrek

  • 40. Data: 2018-06-02 06:37:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 01:17, J.F. pisze:

    > Niedostosowanie predkosci do warunkow :-)

    I jazda po chodniku.

    Teroretycznie taksiarz ma ustąpić wszystkim jadącym prawidłowo i
    nieprawidłowo. W praktyce coraz częściej sądy orzekają że są jednak
    granice tego, czego należy się spodziewać.

    Shrek