  • 1. Data: 2010-02-02 11:04:58
    Temat: Kieszen na 3 dyski
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Chce kupic kieszen na 3 dyski, montowana w 2 zatoki 5,25''.
    Wstepnie wybralem model Lian Li HDD-Kit EX-23NB:

    http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?p
    r_index=41&cl_index=2&sc_index=5&ss_index=12&g=f

    Mam tylko pytanie, bo nie moge nigdzie znalezc, czy da sie w takiej
    kieszeni wlaczyc np. jeden dysk a dwa miec wylaczone? Chodzi mi o to, czy
    maja jakies wlaczniki niezalezne, zeby mozliwe bylo wlaczanie tylko tego
    dysku, ktory akurat jest mi potrzebny. Bo pewne rzeczy robie sporadycznie i
    dane na tych dyskach sa mi niepotrzebne caly czas, wiec bez sensu, zeby
    dysk sie krecil.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-02-02 15:36:55
    Temat: Re: Kieszen na 3 dyski
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci grup
> [...]
    > dysku, ktory akurat jest mi potrzebny. Bo pewne rzeczy robie sporadycznie
    > dane na tych dyskach sa mi niepotrzebne caly czas, wiec bez sensu, zeby

    jesli dobrze widze na zdjeciach to ta kieszen nie ma zadnego wplywu na
    dyski.
    Do kazdego z nich musisz doprowadzic zasilanie tak jak do zwyklego dysku.

    Mi to bardziej podchodzi pod "uchwyt na 3 dyski" montowany w 2 kieszeniach
    5,25 cala

  • 3. Data: 2010-02-02 17:08:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Norbert pisze:
> [...]
    > dysku, ktory akurat jest mi potrzebny. Bo pewne rzeczy robie sporadycznie i

    W takich przypadkach raczej używa się zewnętrznych kieszeni
    i USB, FireWire lub eSATA. Po co montować dyski na stałe,
    skoro chce się z nich korzystać tylko okazjonalnie?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2010-02-03 00:12:15
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 02 Feb 2010 18:08:31 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > W takich przypadkach raczej używa się zewnętrznych kieszeni
    > i USB, FireWire lub eSATA. Po co montować dyski na stałe,
    > skoro chce się z nich korzystać tylko okazjonalnie?

    Zeby nie miec zawalonego biurka? Zeby miec porzadek i zero kabli? Zeby bylo
    wygodnie i latwo?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 5. Data: 2010-02-03 00:15:55
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 16:36:55 +0100, J.M.Oizo napisał(a):

    > jesli dobrze widze na zdjeciach to ta kieszen nie ma zadnego wplywu na
    > dyski.
    > Do kazdego z nich musisz doprowadzic zasilanie tak jak do zwyklego dysku.

    W opisach na polskich stronach (sklepach) stoi:

    - Wymiary frontu: 148 x 86 mm
    - Materiał: Aluminium
    - Montaż: 2 zatoki 5.25"
    - Miejsce na dyski: 3x 3.5"
    - Wentylator: 80 mm
    - Napięcie znamionowe wentylatora: 12 V
    - *Wtyk zasilania: 3-Pin*
    - Kompatybilność: Dyski 3.5" SATA i IDE

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2010-02-03 12:31:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Norbert pisze:
    > Zeby nie miec zawalonego biurka? Zeby miec porzadek i zero kabli? Zeby bylo
    > wygodnie i latwo?

    Nieużywane możesz chować do szafy/szuflady.

    Określ może najpierw *dokładnie*:

    1) Dlaczego musisz mieć *trzy* dyski dodatkowe, a nie wystar-
    czy Ci jeden duży?

    2) Jak często korzystasz z tych dodatkowych dysków?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2010-02-04 14:57:12
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 13:31:33 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Nieużywane możesz chować do szafy/szuflady.

    Straszna niewygoda i problem z miejscem i bezpieczenstwem (dzieci) :-)

    > Określ może najpierw *dokładnie*:
    >
    > 1) Dlaczego musisz mieć *trzy* dyski dodatkowe, a nie wystar-
    > czy Ci jeden duży?

    Bo to trzy zupelnie rozne kwestie, inne zastosowania, nie chce ich mieszac
    razem, a takze wole miec osobno z powodow bezpieczenstwa, lepiej niech
    padnie jeden dysk z trzech niz jeden ze wszystkim (btw kopie sa i tak
    niemozliwe w tym wypadku, bo np. w jednym wypadku chodzi o duzy zrodlowy
    material video, idacy w setki GB - ale nie jest to sprawa zawodowa, wiec
    ewentualny pad bedzie tylko bolesny sentymentalnie, zatem nie stac mnie na
    inwestowanie grubej kasy w streamery i inne tego typu drogie zabawki)

    > 2) Jak często korzystasz z tych dodatkowych dysków?

    Raz na 2-3 tygodnie. Taka kieszen wydaje mi sie idealnym rozwiazaniem,
    tylko zeby pozwalala wlaczac pojedyncze dyski.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2010-02-05 14:23:36
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości grup

    > W opisach na polskich stronach (sklepach) stoi:
    >
    > - Wymiary frontu: 148 x 86 mm
    > - Materiał: Aluminium
    > - Montaż: 2 zatoki 5.25"
    > - Miejsce na dyski: 3x 3.5"
    > - Wentylator: 80 mm
    > - Napięcie znamionowe wentylatora: 12 V
    > - *Wtyk zasilania: 3-Pin*
    > - Kompatybilność: Dyski 3.5" SATA i IDE

    jak juz pisalem , to jest tylko uchwyt na 3 dyski montowany w 2 kieszeniach
    5,25 z dodatkowym wentylatorem.
    o zasilaniu jest , ale tylko do wentylatora.

  • 9. Data: 2010-02-09 11:44:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Norbert pisze:
    > Straszna niewygoda i problem z miejscem i bezpieczenstwem (dzieci) :-)

    Litości. Nie wysuwaj takich argumentów bo sugerują, że nie
    masz już innych ;) Niewygoda? Nie bądź aż tak leniwy :)
    Bezpieczeństwo? Dzieci równie dobrze mogą rozebrać kieszeń
    na dyski (szczególnie, jeżeli ma coś z przodu lub wręcz jest
    hot-swapowa), jak grzebać w jakiejś szufladzie. Pomijam to,
    że istnieją szuflady zamykane na kluczyki :)

    > Bo to trzy zupelnie rozne kwestie, inne zastosowania, nie chce ich mieszac
    > razem, a takze wole miec osobno z powodow bezpieczenstwa, lepiej niech

    Może NASy schowane gdzieś, żeby nie hałasowały? Są i takie,
    które wyłączają nieużywane dyski.

    > padnie jeden dysk z trzech niz jeden ze wszystkim (btw kopie sa i tak
    > niemozliwe w tym wypadku, bo np. w jednym wypadku chodzi o duzy zrodlowy
    > material video, idacy w setki GB - ale nie jest to sprawa zawodowa, wiec

    Bluźnisz ;) Dysk 1 TB kosztuje dzisiaj 300 zł. Jaki problem
    zrobić kopię zapasową setek gigabajtów materiału wideo? Ow-
    szem, dyski twarde nie są dobrym medium archiwizacyjnym, sam
    protestuję często przeciw ich wykorzystaniu w tym celu, ale
    w ostateczności *mogą* być tak zastosowane.

    > Raz na 2-3 tygodnie. Taka kieszen wydaje mi sie idealnym rozwiazaniem,
    > tylko zeby pozwalala wlaczac pojedyncze dyski.

    Ale takiej nie dostaniesz, obawiam się. Zbyt specyficzne
    zastosowanie. Albo będziesz sam rzeźbił z wyłącznikami,
    albo dostosujesz do swoich zastosowań jakieś standardowe
    kieszenie USB lub NAS (a raczej: nagniesz swoje zwyczaje
    do możliwości istniejącego sprzętu :) ).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |