-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: Pete <n...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Date: Sat, 24 Oct 2009 20:33:01 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 127
Message-ID: <hbvh89$26p$1@news.dialog.net.pl>
References: <hbuqq2$1oo1$1@newsread2.aster.pl> <hbuu0d$me6$1@news.dialog.net.pl>
<hbv2qq$g0n$1@newsread2.aster.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-153-76.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1256409161 2265 78.8.153.76 (24 Oct 2009 18:32:41 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Oct 2009 18:32:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10.4; pl-PL; rv:1.9.3a1pre)
Gecko/20090908 Shredder/3.1a1pre
In-Reply-To: <hbv2qq$g0n$1@newsread2.aster.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983161
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.10.09 16:26, Tomaszek pisze:
> Pete pisze:
>> Kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
>> Po pierwsze: nic mnie nie obchodzą normy, jakie sobie ustalają
>> producenci paneli LCD. Ja mam mieć sprawny panel. Podczas zakupu nie
>> podpisujesz chyba umowy na ilość martwych pikseli? Skoro nie, to jeden
>> zepsuty subpiksel oznacza niesprawny wyświetlacz.
>
> Ale czy Ci się podoba czy nie, normy Cię obowiązują. Może Ci się to nie
> podobać ( i masz rację! ) ale taka jest norma
W d... mam ichnie normy. Jeśli Ci sprzedadzą samochód i w swojej normie
napiszą, że w trakcie gwarancji może się zepsuć 1% części?
Normy producentów nie dotyczą konsumentów, choć producenci bardzo
usilnie propagują tezę, że te normy obowiązują klientów.
Mi, jako konsumentowi, towar ma działać sprawnie prze4z określony czas.
1 wadliwy piksel powoduje, że towar staje się niepełnowartościowy (czy
kupiłbyś telefon z bad pixelem???).
>
>> Po drugie: To klient wybiera, kto odpowiada za sprawne działanie
>> sprzętu - sprzedawca czy producent. I tylko klient o tym decyduje do
>> kogo zwraca się z reklamacją.
>
> To nieprawda. Gwaranta masz z góry określonego. Jest nim albo producent
> telefonu, albo operator. Przy czym operator jedyne co robi to pokrywa
> koszty transportu do serwisu producenta, więc tak naprawdę serwisantem
> jest zawsze producent.
Na szczęście oprócz gwarancji jest jeszcze odpowiedzialność sprzedawcy z
tytułu zgodności z umową.
>
>> W przypadku sprzedawcy, jeśli wada wystąpiła w ciągu 6 miesięcy od
>> daty zakupu, domniemywa się, że wada istniała w dniu zakupu.
>
> Wtedy można się powołać na niezgodność towaru z umową, tylko że tyelefon
> nie jest przedmiotem umowy. Przynajmniej z umowy tak nie wynika
No popatrz. U mnie przy każdym cyrografie dostaję f-rę na telefon.
>
>> Oczywiście sprzedawca może się nie zgodzić z tą opinią, ale na własny
>> koszt musi zapłacić za ekspertyzę która wykaże czy usterka powstała z
>> winy konsumenta.
>
> No właśnie jest odwrotnie.
A na jakiej podstawie? W szczególności polecam art.4 p.1 ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
> Ty musisz ekspertyzą tę wadę udowodnić.
po 6 miesiącach od zakupu - owszem.
> Przerabiałem to kiedyś z nagrywarką DVD. UOKIK skierował mnie na
> ekspertyzę, za którą ja musiałbym zapłacić i w przypadku gdyby okazała
> się pomyślna dla mnie, wtedy dopiero producent musiałby zwrócić mi
> koszty ekspertyzy.
po 6 miesiącach od zakupu - owszem.
>
>> Konia z rzędem temu, kto przy braku mechanicznych uszkodzeń
>> wyświetlacza, udowodni, że martwy piksel powstał z winy konsumenta.
>
> Ponadnormatywne wykorzystanie ekranu ( np. wyświetlanie cały czas
> nieruchomego obrazka ) Taka bzdura istnieje:(
W d... mam ich normy. Szczerze - to nie wierzę w taki wynik ekspertyzy.
>
>> Jedyne z czym się zgadzam, to to, że nie ma obowiązku wymiany od ręki
>> (telefon może zostać naprawiony).
>
> Telefon może x razy wracać z serwisu z adnotacją: nie stwierdzono
> usterki. Jeszcze przysolą opłatę na testowanie.
W takim przypadku pozostaje sąd.
>
>
>> Ty chyba jednak stoisz po stronie sprzedawców, bo tak chciałbyś
>> traktować klientów, jak to powyżej napisałeś.
>
> Nie, to nieprawda. Ale niektórzy klienci naprawdę są poniżej krytyki.
> Tylko nie wiem czy to większość czy mniejszość. Pewnie jakbym pracował w
> takim salonie to miałbym przekrój społeczeństwa.
Po prostu niektórzy klienci są świadomi swoich praw. Niestety sprzedawcy
starają się wszelkimi możliwymi metodami unikać odpowiedzialności.
>
>> Tyle, że wśród sprzedawców trafiają się takie same buraki i bydło.
>> które ma nadzieję, że klient machnie ręką i odpuści reklamowanie
>> towaru, bo mu szkoda czasów, nerwów i pieniędzy...
>
> Oczywiście że tak, nawet nie wiem czy poziom buractwa nie jest taki sam
> lub podobny u każdej ze stron. W końcu pan/pani sprzedający w salonie
> operatora gdzie indziej też jest klientem i może na takiego samego
> buraka jak on trafić.
>
>> Nie denerwuj się tak, bo ci żyłka pęknie.
>> To, że niektórzy znają prawa konsumentów, nie znaczy, że osoba która
>> ich jest nieświadoma, może obrzucać ich błotem i wyzywać od najgorszych.
>
> Prawa konsumentów nie są księgą tajemną, dostępną dla nielicznych. Z
> tymi wyzwiskami to chyba jednak trochę przesadzasz. Na usenecie toczą
> się bardziej ostre dyskusje. Ja po prostu dosadnie się wypowiedziałem w
> temacie.
Z wyzwiskami niestety trzeba uważać, bo może się okazać, że nie miałeś
racji i trzeba będzie przepraszać za swoje ostre słowa.
>
>> Niestety, ale słoma ci z butów wychodzi...
>
> Przez cały swój post przytaczałeś sensowne argumenty, a na końcu posta
> troll z Ciebie wylazł. Dlaczego?
To reakcja na Twój język, którym klienta walczącego o swoje podstawowe
prawa konsumenckie zmieszałeś z błotem.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.09 18:41 Tomaszek
- 24.10.09 18:42 Pete
- 24.10.09 18:55 Waldek Godel
- 24.10.09 18:55 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 19:11 Waldek Godel
- 24.10.09 19:16 Michal Jankowski
- 24.10.09 19:23 Waldek Godel
- 24.10.09 19:28 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 19:29 JoteR
- 24.10.09 19:33 Waldek Godel
- 24.10.09 20:02 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 20:06 J.F.
- 24.10.09 20:05 Czeresniak
- 24.10.09 20:09 J.F.
- 24.10.09 20:10 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Internetowy router komórkowy
- ID rozmówcy i ochrona przed spamem.
- "W 2024 r. polskie służby uzyskały przeszło dwa miliony (dokładnie 2 143 377) danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych."
- Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- Awaria VM?
- Fałszywe alerty
- DPD, przeniesienie numerów z a2mobile i z Orange
- Tapeta w Xiaomi
- 112
- Internet w Azji
- Się mi gówno przykleiło
- Tani darmowy manager plików
- Będzie Android z obsługą monitorów. Ciekawe bo to już było i się nazywało MHL
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML