  • 61. Data: 2012-02-15 14:53:25
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Już w Pannie Mercedes miałem dość wyważania i w końcu uznałem, że
    > wyważanie nie jest mądrym pomysłem. :)

    Mercedesy, a przynajmniej 124, są wrażliwe na dobre wyważenie kół. I
    trzeba naprawdę fachowca, któremu jeszcze się chce, aby to dobrze zrobił.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 62. Data: 2012-02-15 18:59:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał Baszyński" jhgdck$t3g$...@i...gazeta.pl

    > Mercedesy, a przynajmniej 124, są wrażliwe na dobre wyważenie kół. I trzeba
    naprawdę fachowca, któremu jeszcze się chce, aby to
    > dobrze zrobił.

    A ja uważam, że w 190 nie można było odczuć niewyważenia rzędu 30 gramów.
    To IMO efekt tylnego napędu i stosownie pochylonych kół przednich -- tu
    chodzi mi o to pochylenie, które kładzie koła na zakręcie a które jest
    w Mercedesie i BMW większe (zdecydowanie większe) niż w przednionapędowych
    konstrukcjach.

    Ale może tylko tak mi wydaje się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2012-02-15 19:01:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AZ" jhfsg7$f1l$...@n...news.atman.pl

    > Po co?

    Po smarować co tylko te miejsca? A po co marnować
    to smarowidło i rozbryzgiwać je dookoła?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2012-02-15 19:44:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jhfodb$qm5$...@i...gazeta.pl

    > Już wiem, co może oznaczać znaczek TUV -- tak zwany szajs.
    > Mam golarkę z tym znaczkiem. Po około dwóch miesiącach
    > zaczęła przerywać golenie. Rozkręciłem ją i okazało się,
    > że ma urwany jeden przewód od silnika. Drugi z dwóch
    > przewodów silnikowych miał podcięte żyły -- najwyraźniej
    > ktoś profesjonalnie zdjął izolację. :)

    > Żyły były grube, wibracje dokończyły dzieła zniszczenia.

    Przewody niby miękkie, ale chyba nie na wibracje golarkowe.
    Ponadto jakkolwiek są miękkie -- na końcu jest twarda cyna.

    średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm
    liczba żył -- 1 sztuk

    Ja dałem zdecydowanie cieńsze (trudno zliczyć) żyłki. Ale
    czy silnik nie ucierpiał nadmiarowo w czasie czyszczenia
    z lutowia, tego nie wiem. Dostępu nie było prawie żadnego.

    Braun chyba nie lutuje przewodów silnikowych -- pewnie odpadną
    wcześniej czy później bez względu na przewód, bo cyna jest
    raczej twarda. W golarkach Brauna styk jest na wcisk. :)
    I na dotyk. W tej na wcisk (zdecydowanie szajsowaty)
    jest łącze z wtyczką zasilacza.

    ---| |--- ---| |--- <-- wewnątrz stosunkowo gruby drut/bolec, a na zewnątrz
    delikatne blaszki ustawione prostopadle do tych drutów

    _ _
    | | _ | |
    | '---' |
    '._ _.'
    | |

    Blaszka mogłaby dotykać większą powierzchnią do
    bolca, zapewniając stabilniejsze zasilanie.
    Przylega samymi krawędziami do okrągłego bolca.
    W pewnym sensie przylega w dwóch punktach. :)

    Zaś druty do silnika są lutowane -- raczej wcześniej lub
    później muszą odpaść z uwagi na wibracje tegoż silnika.

    -=-

    W golarkach Brauna (tych, jakie widziałem od wewnątrz) silnik
    jest połączony na wcisk, ale blaszki niejako obejmują bolce
    a kształt tych blaszek sprawia, że są stale dociskane do
    bolców. Podobnie wygląda w golarkach Brauna (tych, jakie
    widziałem od wewnątrz) podłączenie silnika do płytki
    drukowanej.

    -=-

    Ogólnie -- raczej nie należy martwić się brakiem zapasowych
    nożyków czy siateczek do golarki z Rossmanna. ;) Inna golarka
    stamtąd teraz tak drga w czasie golenia, że praktycznie
    uniemożliwia golenie. Kolejna niby jest OK, ale ogolić
    się nią trudno -- może dlatego, że jest golarka dla kobiet.

    Razem mam 4 Rossmannowe golarki -- ale golić się mogę tylko
    tą, w której odpadł przewód od silnika. Łącznie kosztowały
    około 112 złotych. Choć są szajsowate, zakupy uważam za
    udane:

    -- wykorzystuję plastykowe pudełka, z którymi były sprzedane dwie z nich
    -- jakoś golić się można także tymi wibrującymi nadmiarowo
    -- przylutowanie przewodów nie jest jakimś makabrycznym wydarzeniem,
    -- ileś czasu się nimi golę
    -- gdybym miał paragon, mógłbym zapewne reklamować
    -- nie kosztowały wiele...

    Natomiast Znaczek TUV może oznaczać właśnie kompletny szajs. :)
    Jak będzie z kluczem -- zobaczę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2012-02-15 19:46:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jhgueu$mhn$...@i...gazeta.pl

    > średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm
    > liczba żył -- 1 sztuk

    Człowiek sprawdza sto razy a jednak takie coś (sedno) przepuszcza. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2012-02-15 20:07:57
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" jhgueu$mhn$...@i...gazeta.pl

    > Człowiek sprawdza sto razy a jednak takie coś (sedno) przepuszcza. :)

    Kogo

  • 67. Data: 2012-02-15 20:43:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kogutek" jhgvqd$qi5$...@i...gazeta.pl

    + średnica splecionego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm
    + liczba żył -- 11 sztuk (jedenaście)

    Jedna żyła ma niby 0.15 mm -- ale zero na tej suwmiarce to około 0.05 mm. :)
    Dokładność takiej suwmiarki to zwykle chyba 0.1 mm albo 0.05 mm. Tak więc
    można spokojnie uznać, że tej średnicy nie można zmierzyć tą suwmiarką.
    (bo błąd jest porównywalny z tym, co mierzę) Podziałka na suwmiarce ma
    wprawdzie 0.05 mm a suwmiarka w miejscu mierzenia nie ma widocznej
    (przez lupę i z solidnym podświetleniem) szczeliny, ale mimo tego
    wszystkiego do zmierzenia tak małego przedmiotu raczej nie nadaje się.

    Ale i kosztowała chyba z dychę. W Biedronce za dwie dychy można było
    kupić elektroniczną suwmiarkę. :) Ciekawe, czy też z naklejką TUV. ;)

    > Kogo

    Co kogo? Mnie obchodzi, czy ten TUV coś znaczy. Teraz już wiem, że
    może znaczyć po prostu ambitną szajsowatość. Golarka ma miękką,
    chłonąca pot obudowę, ma głowicę ruchomą (także i to przyczyniło
    się do zerwania przewodu -- jakże krótkiego) trzy LEDki, jest
    wodoodporna IPx7, a na oko to aż IPx8... Po jakimś czasie nawet
    nie wydziera włosów...

    -- Początko golenie nią było nieprzyjemne, bo golarka
    trochę cięła, a trochę wyrywała...
    -- A później?
    -- Przyzwyczaiłem się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2012-02-16 10:53:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > że ma urwany jeden przewód od silnika. Drugi z dwóch
    > przewodów silnikowych miał podcięte żyły -- najwyraźniej

    http://www.rossnet.pl/Produkt/Ideenwelt-Maszynka-do-
    golenia-dla-mezczyzn,108227

    To ta. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 69. Data: 2012-02-17 02:17:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" jhae1p$em6$...@i...gazeta.pl

    > Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa:
    > http://allegro.pl/klucz-nasadowy-do-kol-21-23-mocny-
    hard-jakosc-i2093185784.html
    > nie daje możliwości zadziałania dużą siłą dokładnie prostopadle do gwintu a
    zwiększa szanse na obrobienie łba i konieczność zabaw
    > flexą :(

    Taka fajeczka mi skorodowała. :) Ot i szlachetność stali, nierdzewność,
    vanadiumochromum...

    -=-

    Łby obrabia się calówkami (są nieco innego rozmiaru niż metryczne,
    ale na oko bardzo podobnego) oraz niesześciokątnymi (wyglądają
    podobnie do sześciokątnych) nasadkami. Kiedyś jakiś wulkanizator
    tak mi zaokrąglił szpilki Panny Mercedes -- zło dopełnił pneumatem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 70. Data: 2012-02-18 02:49:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" jhae1p$em6$...@i...gazeta.pl

    > Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego sztywnego
    krzyżaka np. takiego:
    > http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-17-x-19-x-
    22-x-13-16-i2115784411.html

    Takiego rodzaju klucz w Carrefourze kosztuje mniej niż 10 złotych.
    Jeszcze niedawno zapłaciłem tam ponad 7 złotych za płaską dychę. :)
    Tak to jest, gdy komuś potrzebne coś do gwałtu... Znaczy -- na gwałt.
    Ale dycha całkiem ładna. :) Miałem oczko, miałem też klucze płaskie,
    lecz jakoś tak wyszło, że potrzebowałem jeszcze jednego płaskiego.

    Na dodatek płaciłem talonami i Carrefour wystawił fakturę tylko na
    tyle, ile zapłaciłem gotówką.

    Byle jaka dychę płaską mogłem mieć z Auchan za 50 groszy.

> [...]
    > nie daje możliwości zadziałania dużą siłą dokładnie prostopadle do gwintu a
    zwiększa szanse na obrobienie łba i konieczność zabaw

    A taka faja w tymże Carrefourze kosztuje ponad 3 dychy. (prawie 32 złote)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'