  • Data: 2020-09-30 08:44:38
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 29 Sep 2020 14:39:05 +0100, K

    > Czyli bledne zalozenie.

    Błędnym założeniem było liczenie że cokolwiek zrozumiesz.

    > Alez przez caly czas :D

    Napisz jeszcze że biję żonę i dzieci, zdecydowanie lepiej wybrzmisz.

    > No i co to tak na prawde zmienia, ze byla dotacja? Problem polega na
    > tym, ze wg tych badan phev-y przez caly okres zycia i sposob ich
    > uzytkowania truja bardziej/tak samo. Ludzie brali bo byly tansze, a nie
    > dla tego, ze byly bardziej eko.

    To że kupili samochód bo było taniej i używali go niezgodnie z jego
    oczywistym przeznaczeniem. Podobnie jak ci co kupowali diesla na 5km
    dojazdy do pracy i płakali że DPF im się zatyka i że emisję mają kosmiczną
    -- tylko jakoś tak ochoczo o tej emisji nie pisałeś i nie piszesz, bo po
    co...

    > A teraz na dzien dzisiejszy, koledze z tydzien temu ukradli auto (auto
    > bylo w leasingu), poszedl po kolejne. Na stanie same hybrydy (i dotacji
    > nie ma), na spalinowy trzeba czekac 4-6 miesiecy i kupi najpewniej jakis
    > uzywany spalinowy bo potrzebuje do pracy.

    Co ma piernik do wiatraka?

    > Nie, po prostu jestem realista. Jednemu pasuje elektryczny, a innemu
    > nie. Juz to dyskutowalismy. Finalnie wszyscy bedziemy jezdzli takimi na
    > wodor :)

    Uważaj bo się zdziwisz. Poczytaj, mówię po raz kolejny, o temacie. Nikt nie
    idzie w kierunku wodoru w przypadku aut osobowych, bo to ślepa uliczka
    aktualnie i nie ma żadnych zapowiedzi nawet aby to się miało zmienić.
    Pozyskanie wodoru z OZE jest skrajnie nieefektywne, podobnie kupa strat
    jest na jego magazynowaniu, transporcie, oraz na samym ogniwie paliwowym.
    Jak dodać do tego absurdalnie wysoki koszt samochodu na wodór to
    twierdzenie że to przyszłość zakrawa, w najlepszym razie, na żart. Jedyną
    zaletą wodoru jest szybkość ładowania, która większości, tam gdzie
    zmniejszenie niskiej emisji jest najważniejsze, nie jest w ogóle potrzebna.
    Dlatego rynek EV się rozwija a wodór został schowany do szafy.

    > Te prace nad ta technologia to tak juz z 20 lat ida i dojsc nie moga.

    Ale tylko na potrzeby smarfonów czy innych laptopów, to zbyt mały rynek aby
    walczyć grubo. Co zresztą pokazywały ceny kWh baterii. Dopiero jak ruszyły
    EV, a to stało się relatywnie niedawno, ceny zaczęły spadać, podobnie jak
    ruszył na poważnie temat ulepszania aku (w tym szybkości ładowania, bo to
    jest obecnie główny problem).

    > Predkosc ladowania poprawia sie poprzez zwiekszenie napiecia, a zasieg
    > albo poprzez zageszczenie albo coraz to bardziej oszczedne odbiorniki i
    > mniejszy opor powietrza.

    Nie ważne co się poprawia, ważne że jest to z korzyścią dla wszystkich
    (pomijając głąbów co problemem jest dla nich podpiąć samochód do prądu bo
    tak, albo bo im się zwyczajnie nie chce -- albo poczekać 5-10 minut dłużej
    przy "tankowaniu" bo przeciez się wyjątkowo śpieszą choć codziennie marnują
    wielokrotnie więcej czasu).

    > Ile to juz razy czytalem na temat nowych
    > obiecujacych typow ogniw i ciagle nic poza laboratorium nie wychodzi.

    Bo to były klikbajty na takich jak ty. Po prostu. Wtedy jak te niusy
    powstawały nikt tak naprawdę dobrych baterii nie potrzebował, bo ówczesna
    technologia była wystarczająca. Zresztą ja uważam że i do EV jest
    wystarczająca, a tylko malkontentci robią z tego problem. No ale to dobrze,
    każdy postęp i ulepszenie będzie z korzyścią dla innych. Taka krecia robota
    też jest potrzebna jak widać.

    > Prace nad wodorem tak na prawde zaczynaja sie na nowo bo wiekszosc
    > doszla do wniosku, ze w kwestii akumulatorow nie da sie nic sensownego
    > wymyslec. Dodatkowo problemem jest zaleznosc od Chin.

    Gucio się rozpoczyna na nowo, żadnych przełomów w produkcji wodoru jak i
    sprawniejszych ogniw nie ma i się na to nie zapowiada. Za to pracują nad
    bateriami, albo nad poprawieniem obecnych, albo nad nowymi.

    > No wlasnie z tym Kowalskim to tez ciekawa historia.

    Co w niej ciekawego, że większość europejczyków ma takie przebiegi?

    > Raz mi zarzuciles ile tak na prawde robie dziennie/miesiecznie km,
    > ze elektryczny nie jest dla mnie.

    Raczej że jest dla ciebie, tak jak jest dla zdecydowanej większości.

    > Wrzucilem rozpiske z miesiecznym przebiegiem za ostatni rok i zapadla cisza.

    Nie celowo, w przeciwieństwie do celowego pomijania przez ciebie odpowiedzi
    (jak w powyższej wiadomości). Także MsgID poproszę, musiałem przegapić.

    --
    Pozdor
    Myjk