  • 121. Data: 2016-08-16 12:50:48
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, August 15, 2016, 6:26:13 PM, you wrote:

    > A rozmawialeś kiedyś z ludźmi posiadającymi karty Makro? Zazwyczaj
    > dowiedujesz sie że "my w zwykłych sklepach nie kupujemy" itp teksty [1].

    Co za bzdura. Nie mam pojęcia, w jakim środowisku się obracasz ale:
    1. W Makro wcale nie jest tanio.
    2. Jest coraz mniejszy wybór.
    3. Nie każdy ma Makro pod nosem.

    Jeżdżę raz na miesiąc ze stałą listą rzeczy do kupienia: żarcie i
    piasek dla kotów, herbata, papier do dupy i ręczniki jednorazowe i
    parę jeszcze innych dupereli. Trochę ponad 200PLN miesięcznie.

    Ponieważ coraz częściej odbijam się o niepojęte braki towarów,
    rozważam rezygnację ze stałych zakupów. Koty naucza się żreć coś
    innego a herbatę można kupić raz na pół roku a nie co miesiąc. Reszta
    może będzie droższa w innych sklepach ale paliwo za 20km też nie jest
    za darmo.

    Czasy, gdy byłem w Makro kilka razy w miesiącu minęły raz z niskimi
    cenami, dobrą jakością, szerokim wyborem i ciągłością dostaw.

    > Jaki kraj takie elity :D Tu akurat była elita od handlowania majtkami na
    > targu i oni potrzebują takich elitarnych łaskotek jak elitarne sklepy z
    > elitarną elektronika z elitarnych chin. Przypuszczam z nietrzeźwej
    > obserwacji że to poczucie wyższości jest siła napędową sklepów dla vipuf
    > z czego makro skrzętnie korzysta.

    Jaki sklep da vipów? Zwykła hurtownia o coraz gorszej obsłudze.

    > [1] Znam kilkunastu. Moze niewiele ale obserwuje korelację: im mniejszy
    > biznes tym większa potrzeba kupowania pomidorów w Marko a nie w byle
    > Auchanie.

    Masz bardzo dziwne znajomości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 122. Data: 2016-08-16 12:54:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 15, 2016, 8:15:45 PM, you wrote:

    > W Makro widac te wielkie wozki, i czasem widac, ze zaladowane mocno.

    Sklepy się zaopatrują w niektóre towary...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 123. Data: 2016-08-16 13:05:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > Kto potrafi wytłumaczyć, w prostych, żołnierskich słowach, za co płaci się
    > w abonamencie w Orange biznesowym około 200 PLN, jeżeli:

    Płaci się głównie za naiwność.

    > gwarantowany transfer to 1Mb/s; nie ma w tym TV ; zrywa na okrągło plus
    > lagi wielosekundowe ; stacjonarne po miedzi; router nie ma ani QoS, ani
    > niczego (logów, listy urządzeń jaki aktualnie obsługiwane są przez WiFi
    > etc); nie wiocha, ale jedno z większych miast w PL? A wsparcie techniczne
    > choruje na niemoc: upgrade do światłowodu... "nie możemy"; sprawdzenie
    > czegokolwiek... "nie możemy", wymiana routera... "nie możemy"; czy jakaś
    > awaria była... "nie możemy".

    Zgłaszać pisemnie usterki i obciążać karami zgodnie z umową (jeśli są
    zapisane kary w umowie).

> [...]
    >
    > Czy to jest zwykłe naciąganie Januszów biznesu, czy jednak płacąc
    > wielokrotnie więcej za to samo (a nawet mniej, bo nie ma TV) dostaje się
    > jakąś skrętkę z beztlenowego złota gwarantującą bardziej soczyste pakiety
    > TCP? A może szafirowy światłowód z diamentowymi soczewkami zapewniającymi
    > większą prędkość światła niż zwykła próżnia?
    >
    > Nota bene: nie piszcie że chodzi o stały IP, bo nie chodzi o stały IP. I
    > nie piszcie że chodzi o 24/7, bo ten Orange właśnie nie chce chodzić 24/7,
    > a taki nie-biznes-class całkiem znośne jedzie 24/7/365.

    Kiedyś TP S.A. miała Neostradę dla indywidualnych i DSL dla firm. DSL był
    kilkakrotnie droższy, ale usuwanie awarii było natychmiastowe. Spotkałem się
    z przypadkiem, że ekipa z TP czekała od świtu pod biurem klienta, bo w nocy
    wykryto usterkę na linii i przystąpiono natychmiast do naprawy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 124. Data: 2016-08-16 13:13:43
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > dzierżawa
    >
    > Ale to IMHO jest po stronie serwera. Inaczej manipulacje usługobiorcy
    > pozwalałyby przejąć kontrolę nad transmisją.

    No i częściowo tak robią. W sieci znalazłem, że ludzie robili, że jak
    dostawali dzierzawę, to myk, szybciutko, przydział stałego IP uzyskanego z
    dzierżawy, podobno do 40 minut nawet potrafiło zadziałać, aż komuś
    przydzielało i myk trzeba było powtarzać.

    > Czyli, jeżeli to jest w ogóle ogarnięte: dzierżawa na np. 10 minut, twój
    > system/router po 5 minutach orientuje się że połowa czasu minęła, prosi o
    > więcej, jeżeli nie dostanie to próbuje jeszcze parę razy prosić, a jak nie
    > dostanie to i tak pracuje aż go rozłączą. A jeżeli nie jest ogarnięte, to
    > prośba o przedłużenie wyzwala rozłączenie i ponowny przydział. Z czkawką.

    No właśnie. A jak ugrywasz jakiś ważny zasób w grze i w tym momencie
    wykurwi, że tak nieładnie określę...

    > Więc teoretycznie krótki czas dzierżawy nie ma znaczenia. W praktyce
    > jednak ma.

    No właśnie.
    Zrobiłem więc, jak się odgrażałem, że jeden smartfon zalogowałem do UPC
    Wi-Free, odpaliłem BT i udostępniłem (router BT), włączyłem BT w drugim i
    sparowałem, przy czym wołającym po BT był ten drugi. Ustawiłem, włączyłem AP
    wifi i oto mnie widzicie. Dzierżawa jest na godzinę, a to już się da żyć
    jakoś, choć predkości są wredne :P
    http://www.speedtest.net/my-result/5556440618 (Spróbuję pomanewrować, zeby
    inny dostęp złapał, gdzie może transmisja żwawiej pójdzie. ZTCP, BT i wifi
    robią mniej-więcej w podobnym paśmie, więc jak się tyle nadajników obok
    siebie zbierze, to nie zgadniesz waść, który którego zakłóca :P

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 125. Data: 2016-08-16 13:23:25
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:57b2f355$0$647$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kiedyś TP S.A. miała Neostradę dla indywidualnych i DSL dla firm. DSL był

    Nie wiem, czy to akurat takie rozgraniczenie było...
    Jeden ze znajomych, na początku, jak się zaczęły wiry z Neostradą,
    przekabacali z SDI, to wpadła mu jakaś odmiana, gdzie za nie tak wiele
    płacił chyba coś koło 400 zyla, ale ze świadomością, że chodzi idealnie, to
    wie, za co płaci. Później, jak najbardziej, miał DSL-a i chyba wyszło to
    nieco taniej.

    > kilkakrotnie droższy, ale usuwanie awarii było natychmiastowe. Spotkałem
    > się

    Zanim się niebieska przefarbowała na pomarańczowo...

    > z przypadkiem, że ekipa z TP czekała od świtu pod biurem klienta, bo w
    > nocy wykryto usterkę na linii i przystąpiono natychmiast do naprawy.

    Przyzwoicie, chociaż nieco śmieszne. Ale uczciwie, że chcieli dobrze.
    Ciekawe, jak dziś by było.

  • 126. Data: 2016-08-16 13:23:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

> [...]
    > Spotkałem się z przypadkiem, że ekipa z TP czekała od świtu pod biurem
    > klienta, bo w nocy wykryto usterkę na linii i przystąpiono natychmiast

    Zgłosiłem awarię gdzieś koło drugiej w nocy. Rano ekipa już ciągnęła
    nowego druta do studzienki, bowiem awaria swe źródło w tym miała,
    że ktoś był uprzejmy wśród nocnej ciszy zajumać trochę miedzi. Przed
    południem wszystko działało. Nie mam "DSL dla firm", tylko zwykły
    net od Netii na tepsianym drucie. Kary wyznaczone przez UKE za
    niedotrzymanie umowy WLR/BSA też robią swoje.

    --
    Jarek

  • 127. Data: 2016-08-16 14:23:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Dziś mogłaby wywołać podobny efekt.
    >

    > Ten "radiator" to takie wzornictwo? Czy coś więcej?

    W środku były zwykłe akumulatory kwasowe. "Skrzydła" ponoć robiły za
    radiator - na pewno były ciepłe podczas ładowania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 128. Data: 2016-08-16 14:26:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-16 o 09:45, J.F. pisze:

    > Chyba nie te czasy. Bo kaloryfer to NMT, a takie rzeczy to tylko w
    > Erze ...

    Ery wtedy jeszcze chyba nie było (jakieś 1993-1995).
    Natomiast Centertel naliczał opłaty po 5 sekundach od nawiązania połączenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 129. Data: 2016-08-16 14:31:53
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > południem wszystko działało. Nie mam "DSL dla firm", tylko zwykły
    > net od Netii na tepsianym drucie. Kary wyznaczone przez UKE za
    > niedotrzymanie umowy WLR/BSA też robią swoje.

    To może niech wszystko będzie WLR-em?
    Jedna firma od central, druga od drutów, trzecia od podmy... tfu, no dobra,
    od podmytych deszczem studzienek. I zręczny system kar.
    Nie wiem, nie chce mi się na razie myśleć o tym.

  • 130. Data: 2016-08-16 14:36:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-16 o 13:13, HF5BS pisze:

> [...]
    > przydzielało i myk trzeba było powtarzać.

    > No właśnie. A jak ugrywasz jakiś ważny zasób w grze i w tym momencie

    Można by postawić jakiś lepszy router typu mikrotik lub Draytek i
    włączyć WAN-balancing.

    Niedawno coś podobnego robiłem u klienta na 2920n: ma w miarę szybkie
    łącze ADSL od Tepsy, ale niestabilne - co jakiś czas zrywa. Podpiąłem go
    na WAN główny, a jako zapasowy WAN idzie "gwizdek" z kartą Plusa.

    Klient nie zauważa przełączania Drayteka, zauważa tylko spadek
    transferu, jak przeskoczy na 3G.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam