  • 51. Data: 2010-01-02 18:49:40
    Temat: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jan 2010 18:51:56 +0100, "Jarek P."

    >Logarytmiczna nie ma symetryzatora, ona ma niesymetryczne wyjście
    >75omów. A niesprawne w niej po prostu nie ma co być.

    Logarytmiczno-okresowa ? Ona ma symetryczne zasilanie.

    Czyzbysmy znalezli problem ?

    J.

  • 52. Data: 2010-01-02 20:02:47
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > On Sat, 2 Jan 2010 18:51:56 +0100, "Jarek P."

    > Logarytmiczno-okresowa ? Ona ma symetryczne zasilanie.
    >
    > Czyzbysmy znalezli problem ?

    Eeeee
    pewnie taka (lub podobna)

    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopa
    smowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A
    4015.htm

    ta ma 75

    Włodek

  • 53. Data: 2010-01-02 20:59:48
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Logarytmiczno-okresowa ? Ona ma symetryczne zasilanie.

    Ta akurat nie. To dokładnie taka, jak kol. Włodzimierz linkuje.

    J.

  • 54. Data: 2010-01-03 23:30:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jan 2010 21:02:47 +0100, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

> [...]
    >pewnie taka (lub podobna)
    >http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokop
    asmowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_

    no to jestem ciekaw - 75 ohm po symetryzatorze, 75 ohm ale
    symetryczne, czy wymyslili cos nowego ..

    J.

  • 55. Data: 2010-01-04 07:08:24
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > no to jestem ciekaw - 75 ohm po symetryzatorze, 75 ohm ale
    > symetryczne, czy wymyslili cos nowego ..

    Powtórzę: ta antena ma niesymetryczne wyjście 75ohm. Nie ma żadnego
    symetryzatora, zaciski przewodu antenowego są bezpośrednio łączone z
    szynami anteny a przynajmniej tak to wygląda, jak się otworzy
    plastikową pokrywkę znajdującą się u czoła anteny.

    J.

  • 56. Data: 2010-01-04 08:55:31
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > powiedzcie dlaczego antena siatkowa szerokopasmowa ASP8 o zysku 14dbi
    > http://www.dipol.com.pl/antena_asp-8_wersja_a_z_syme
    tryzatorem_A0028.htm

    wg. rysunku to są dB a nie dBi
    Ale jakie to decybele? Jak mierzone? Ja nie wiem.

    > ma wiekszy zysk niz antena kierunkowa wylacznie na pasmo UHF, ktora ma
    > zysk 12dbi
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_16-
    21-69_dvb-t_A1610.htm

    tu rzeczywiście dBi

    Ja wybrałbym jednak zwykłą yagę.
    Każdy ma jakieś własne przekonania :)

    Ali

  • 57. Data: 2010-01-04 08:57:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Jan 2010 09:55:31 +0100, Ali wrote:
    >tu rzeczywiście dBi
    >
    >Ja wybrałbym jednak zwykłą yagę.
    >Każdy ma jakieś własne przekonania :)

    Dobra Yagi jest waskopasmowa. Do telewizji sie nie nadaje, chyba ze
    ktos ma miejsce na kilka anten.
    W przyszlosci moze bedzie lepiej, jesli jeden nadajnik obsluzy kilka
    programow w jednym pasmie.

    J.

  • 58. Data: 2010-01-04 18:56:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

    smowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A
    4015.htm

    > no to jestem ciekaw - 75 ohm po symetryzatorze, 75 ohm ale
    > symetryczne, czy wymyslili cos nowego ..

    A co tu nowego trzeba? Rdzeń blokujący przepływ prądu po zewnętrznej
    powierzchni kabla, klasyczny nietransformujący symetryzator.

    --
    Darek

  • 59. Data: 2010-01-04 19:00:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jarek P. napisał:

> [...]
    > symetryzatora, zaciski przewodu antenowego są bezpośrednio łączone z
    > szynami anteny a przynajmniej tak to wygląda, jak się otworzy plastikową

    A to już fajansiarstwo - antena symetryczna ze swej natury będzie
    symetrycznie zasilała kabel czyli będzie miała tendencję do wymuszania
    przepływu prądów w,cz po zewnętrznej powierzchni kabla. Rdzeń na kablu
    albo zwinięcie kawałka kabla w pętlę (może nawet kilkuzwojową)
    zdecydowanie powinno ograniczyć zbieranie sygnału przez kabel a nie
    przez antenę. A nieszczelna instalacja antenowa to włażenie w tor
    odbiorczy śmieci z mieszkań sąsiadów koło których okien kabel antenowy
    biegnie.

    --
    Darek

  • 60. Data: 2010-01-04 19:07:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Dobra Yagi jest waskopasmowa. Do telewizji sie nie nadaje, chyba ze
    > ktos ma miejsce na kilka anten.
    > W przyszlosci moze bedzie lepiej, jesli jeden nadajnik obsluzy kilka
    > programow w jednym pasmie.

    Obsłuży - w pojedynczym kanale telewizji analogowej zmieści się pakiet
    paru programów cyfrowych - w końcu planu podziału częstotliwości nikt
    nie zmienia ze względu na wprowadzenie telewizji cyfrowej.

    A jak się ma kilka stacji telewizyjnych skupionych w jednym, odległym
    obszarze a różniących się istotnie częstotliwościami to niezłym
    rozwiązaniem jest zastosowanie anteny logarytmiczno - periodycznej.

    Cyfryzacja telewizji pozwoli na znacznie łatwiejsze stosowanie anten
    odbiorczych o szerokiej wiązce odbieranej - bo jest niewrażliwa na
    wielodrożność sygnału radiowego, duchów nie będzie więc można spokojnie
    mając kilka stacji o różnych częstotliwościach i z różnych kierunków a
    jednocześnie dostatecznie silnych (typowa sytuacja w mieście pomiędzy
    kilkoma nadajnikami TV) użyć anteny mało kierunkowej - w przypadku
    telewizji analogowej często taka antena daje niemożliwe do usunięcia
    ślady odbić sygnału w postaci "duchów" na ekranie.

    --
    Darek