    Date: Mon, 12 Oct 2015 12:12:54 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LEDy i tycia neonowka

    Użytkownik (c)RaSz napisał:
    > 11 października 2015 23:07 Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" :
    > napisał w news:6915812477$20151011230752@squadack.com ...
    > :
    > :
    > : Sunday, October 11, 2015, 7:51:10 PM, you wrote:
    > :
    > :
    > : > No i tak się zastanawiam, jaki prąd mógł płynąć przez ową mini-neonówkę, gdy
    > : > była ona jeszcze sprzężona ze zwykłą żaro-żarówką, o mocy 75W?
    > :
    > : Ok. 1mA.
    > : (...)
> [...]

    Cześć,

    Regulator masz raczej na triaku a nie tyrystorze, chyba że jest
    poprzedzony diodowym mostkiem Graetza.
    Roman już Ci podpowiedział, że jeżeli już, to powinieneś kupować
    LED-ówki bądź świetlówki "dimmable", czyli przeznaczone do regulacji. Ma
    być wyraźne oznaczenie na opakowaniu, bo sprzedawcy mogą nie wiedzieć o
    co chodzi i każdą potwierdzą "tak, można do ściemniacza".
    Dodam jeszcze od siebie, że regulatory mocy, ściemniacze, czy jak je tam
    inaczej nazywać, mają określony zakres obciążenia, jakie można do nich
    podłączyć. Np. żarówki od 60W do 600W. Dlaczego nie podłączać zbyt
    dużego obciążenia, to chyba jasne. Jeżeli podłączysz zbyt małą żarówkę
    (taką prawdziwą żar-żarówkę) to nie będzie prawidłowo działał - albo nie
    ściemni do końca, albo prawie cały zakres obrotu nie będzie dawał efektu
    a regulacja będzie się zawierała praktycznie na milimetrowym ruchu.
    O, tu pierwszy z googla:
    http://www.lampy.pl/Praktyczny-sciemniacz-do-gniazde
    k-LDV.html?partner_pl=froogle&gclid=CPn5nfLWvMgCFcIC
    cwodRUcCPw

    Dane techniczne:
    - Zasilanie sieciowe: 230 V ~, 50 Hz
    - Moc załączania: ok. 40 W -300 W dla tradycyjnych żarówek,
    ok. 40 W - 300 W dla lamp halogenowych
    ok. 40 W-100 W dla halogenowych żarówek niskonapięciowych

    LED zdecydowanie nie osiągają tych minimalnych 40W. Musisz sprawdzić
    instrukcję obsługi swojego regulatora.

    Swoją drogą bardzo mi się podoba określenie "żar-żarówka" w odróżnieniu
    od żarówek LED, czy żarówek energoszczędnych, będących świetlówkami.