  • Data: 2016-02-18 09:32:49
    Temat: Re: Li-yon - czy wymagają formowania?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-17 o 18:48, JaNus pisze:

    > Czyli zakładasz, że to nie tyle ogniwo było winne, ale ładowarka? Chyba tak
    > właśnie.

    Nic nie było winne, tylko zmiana softu w telefonie spowodowała dziwne zachowanie
    - przed zmianą było normalnie, po wgraniu softu zgłupiał. Czyli są jakieś dane
    które nie były kompatybilne lub zostały nadgrane pochodzącymi od innego telefonu
    razem z softem (może te magiczne statystyki baterii albo sterownik baterii coś
    sobie przechowuje)

    > Powyżej Olaf Frikiov Skiorvensen podał linka do informacji, z której wynikało,
    > że jeden ze styków na aku - prowadzi do opornika, którego wartość określa (na
    > użytek ładowarki) m.in. przybliżoną pojemność ogniwa. Jeśli coś tu producent
    > skopał, i opór był nieadekwatny - to on oszukiwał jedną ładowarkę, która ową
    > informację sczytywała, a nie miał wpływu na inną, która jej nie używała wcale.

    spierał się nie będę, działo się to na oryginalnej baterii którą dostałem z
    telefonem - na początku była dobra, z czasem (ze trzy lata) osłabła tak do 50%,
    kupiłem jakiś zamiennik, a akku nokii zamontowałem zamiast bateryjki do takiego
    małego autka zdalnie sterowanego :) zapierdzielał po tej wymianie jak mały
    samochodzik, nie dziwię się, bo z 3xnicd takich pastylkowych dostał porządnego
    li-iona. Po paru tygodniach okazało się, że ten zamiennik w telefonie jest
    gorszy od tej starej baterii oryginalnej i nastąpiła powrotna wymiana. I tu
    najciekawsze jest to, że bateria odżyła tak na 80% nowej i telefon ładował ją
    poprawnie przez kilkanaście-kilkadziesiąt cykli, ale z tendencją spadającą. Po
    2-3 miesiącach znowu trzymała tak na 50%. No więc ja ją wtedy na ładowarkę ze
    dwa cykle i tak z rok jeszcze się bawiłem, a teraz telefon już jest
    zutylizowany. Wniosek z tego dla mnie jest taki, żeby nie kupować zamienników
    baterii :)
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.