  • Data: 2016-03-02 10:51:27
    Temat: Re: Li-jonowej baterii rozładowanie
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-13 o 13:29, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Te ładowarki o których piszesz, to straszny syf, (badziewiaste,
    > iskrzące styki, niepewne mocowanie baterii). Chyba lepiej takie coś
    > zrobić we własnym zakresie, lub kupić firmowego gotowca.

    Kiedy to napisałeś, to już miałem ją zamówioną. No i gdy przyszła to
    wyszło na to, że masz rację: beznadziejne g**no. Firma na opakowaniu to
    atrax.com.pl, ale wyrób z ChRL - chyba. Bo żaden napis nie zapodaje
    gdzie to-to wystrugano. Nazwa urządzenia brzmi: LCD Universal Charger,
    no bo podobno ma napełniać ogniwa Ni-Cd, Ni-MH, ale i Li-yon. Żadnego
    przełącznika nie ma, więc niby maszynka miałaby sama rozpoznawać jakie
    aku napełnia - ciekawe niby po czym? Bo tego trzeciego styku, na baterii
    pełniącego funkcję informacyjną (jak to Olaf podlinkował w swym poście)
    - tego styku ładowarka nie ma. No cóż, nie winię dystrybutora za to, że
    to takie badziewie, no bo czego powinien się człowiek spodziewać w cenie
    22,89 zł? Ale oszukańczo zdjęcie było dobrane tak, aby człowiek miał
    wrażenie, że np. na jej wyświetlaczu (rzekomo LCD) pojawiają się
    przynajmniej podstawowe, użyteczne informacje. Takie jak np. na
    przelotce do USB, też w zbliżonej cenie, która podawała zarówno
    napięcie, natężenie, czas ładowania, jak i ile mAh-in (taka moja gra
    słów ;) ) - załadowano przez te gniazdo. Myślałem, że i w tej ładowarce
    będą podobne wskazania, a ten wyświetlacz to w 95%-tach ściema: równie
    dobrze można by to wyświetlić za pomocą 2 diód, bo cała informacja
    sprowadza się do 4 stanów procentowych: 25, 50, 75, lub sto. Wyświetlacz
    jest 4 pozycyjny, ale każda z pozycji jest "zabetonowana" na jednym,
    jedynym stanie, i albo go wyświetla, albo nie świeci się. No a na te 4
    stany to 2 diody wystarczyłoby.
    A do tego idiotyczna wtyczka, rzekomo świetna, bo się ją da złożyć "na
    płask" - gdy nie jest potrzebna. Szajs! - powinien być kabelek, to wtedy
    całość można by płasko położyć na stole, aby ładowana bateria miała
    jakieś podparcie.
    Stanowczo odradzam, no ale nie wypieprzę jej za okno, bo ma przynajmniej
    gniazdo USB, to i jakoś przyda się.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!