  • Data: 2016-03-07 03:05:43
    Temat: Li-jonowej baterii - tym razem SAMO-rozładowanie
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-13 o 13:29, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 12 Feb 2016 22:59:25 +0100
    > doszła do mnie wiadomość
    > <56be55b7$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>
    > od JaNus <bez@adresu> :
    >

    > Twoja bateria:
    > http://www.cpkb.org/wiki/Nokia_BL-6P_battery
    > Te ładowarki o których piszesz, to straszny syf, (badziewiaste,
    > iskrzące styki, niepewne mocowanie baterii).
    > Chyba lepiej takie coś zrobić we własnym zakresie, lub kupić firmowego
    > gotowca.

    Jak napisałem nieco później, to ładowarkę już mam, no i faktycznie
    tandeta, w dodatku z oszukanym pseudo-wyświetlaczem niby-LCD, który
    wyświetla tylko 4 możliwości: 25%, 50, 75 i 100. A na zdjęciach
    sprzedawcy wydaje się, że wyświetlacz jest wielofunkcyjny, czyli
    człowiek może mieć (złudną) nadzieję, że podaje raczej obszerniejsze
    informacje. Takie, co to pokazują ładowarki z prawdziwego zdarzenia, jak
    U, I, oraz mAh, czy też czas ładowania, najlepiej "przewidywany czas do
    końca". Dlatego zniechęcam innych do kupowania tej tandety.

    No ale skoro już mam, to pomyślałem o szerszym jej wykorzystaniu, bo
    dotąd używałem jedynie jej gniazda 5V USB, zaś na ładowanie poprzez
    "szczęki" - zdecydowałem się dopiero dziś. Wrażenie nie jest aż tak złe,
    jak mi się wydawało, ale zobaczę na efekt.

    Jeśli nie będzie psuła ogniw, to zdecyduję się może na dokupienie
    zapasowych aku do 2 telefonów. Jeden ma Li-yon, a drugi Li-polimerową.
    Jednak po namyśle doszedłem do wniosku, że posiadanie (i noszenie)
    zapasowej baterii do telefonu ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy ona
    będzie dostatecznie długo trzymać pojemność. Bo przecież wszystkie aku
    mają prąd samo-rozładowania spory, wielokroć większy niż klasyczne baterie.

    Czyli moje pytanie brzmi:
    - ile dni baterie litowe (jon / polimer) utrzymają przynajmniej 80%
    swej pojemności? Może lepiej, jeśli ktoś ma to w małym palcu to poda
    kilka punktów na krzywej rozładowania, bądź procentową utratę. Wdzięczny
    będę niesłychanie!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!