  • 1. Data: 2022-07-16 22:37:09
    Temat: Linijka z dziwną skalą
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    Cześć,
    W trakcie robienia porządków znalazłem linijkę ze skalą CHO (lub CH0).
    100CHO to około 121mm. Co to za dziwactwo?
    Gugiel mówi coś o typografii, ale tamto to skala względna. Moja wygląda
    na bezwzględną.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2022-07-16 23:39:23
    Temat: Re: Linijka z dziwną skalą
    Od: Luke <l...@l...net>

    Istnieje taka japońska jednostka długości, ale ma 109.1 m. Może ta
    linijka jest wyskalowana w jakichś ułamkach tego?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_units_of_meas
    urement

    L.

  • 3. Data: 2022-07-17 11:47:51
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 16.07.2022 o 23:39, Luke pisze:
    > Istnieje taka japońska jednostka długości, ale ma 109.1 m. Może ta
    > linijka jest wyskalowana w jakichś ułamkach tego?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_units_of_meas
    urement

    Nawet jeśli to jakiś ułamek, to między 109 a 121 jest spora różnica.
    Linijka jest porządna, na awersie ma skalę w milimetrach i drugą w
    calach decymalnych. W środku, a więc raczej do cyrkla niż do
    bezpośredniego pomiaru, jest ta dziwna. Na rewersie są podziałki
    złożone, metryczna i calowa dziesiętna. Jakieś cudo do nawigacji?

    Paweł

  • 4. Data: 2022-07-17 13:15:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(a):
> [...]
    > pomiaru, jest ta dziwna. Na rewersie są podziałki złożone, metryczna i
    > calowa dziesiętna. Jakieś cudo do nawigacji?

    Może po prostu podrzuć zdjęcia tej linijki.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2022-07-17 14:53:32
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Może po prostu podrzuć zdjęcia tej linijki.

    https://imgur.com/a/yDUpdqg

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2022-07-17 15:04:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2022 14:53, Paweł Pawłowicz wrote:
    > https://imgur.com/a/yDUpdqg

    Nie jest to jakiś slider z większej linijki? Te sekcje z ukoośnymi
    liniami...

  • 7. Data: 2022-07-17 16:00:43
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 17.07.2022 o 15:04, heby pisze:

    > Nie jest to jakiś slider z większej linijki? Te sekcje z ukoośnymi
    > liniami...
    To jest podziałka złożona.

    P.P.

  • 8. Data: 2022-07-17 16:05:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 17.07.2022 o 16:00, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To jest podziałka złożona.

    Coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/podzialka-geodezyjna-trans
    wersalna-11758863833

    P.P.

  • 9. Data: 2022-07-17 16:23:59
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 17.07.2022 o 16:05, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Coś takiego:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/podzialka-geodezyjna-trans
    wersalna-11758863833

    I filmik, jak to działa:

    https://www.youtube.com/watch?v=asEOvcbyjT4&ab_chann
    el=tomekg%C4%85sienica

    P.P.

  • 10. Data: 2022-07-17 16:40:06
    Od: pytający <r...@p...fm>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 16:24:02 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > I filmik, jak to działa:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=asEOvcbyjT4&ab_chann
    el=tomekg%C4%85sienica

    > P.P.

    Taka linijka była w chińskim metalowym przyborniku trygonometrycznym, który u mnie
    żywot zakończył wraz z końcem edukacji w podstawówce lub technikum.
    Przez kilka lat jej używania, nie przyszło mi do głowy żeby się zastanawiać co to za
    skala pośrodku.
    Ciekawie czasy się zmieniły, że chińszczyzna za komuny to pióra chińskie, piórniki
    kolorowe to było coś. W Polsce wtedy tego nie było.
    A teraz chińszczyzna to symbol tandety.
    A jak widać, teraźniejszość się zmienia i nikt nie wie co będzie do 10 lub 20 lat.