  • 1. Data: 2022-07-11 19:41:39
    Temat: Firmware w TV zwariował
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Mam TV 32 cale Hitachi. Smartcośtam z Internetem przez wifi.
    "Przewodnik po Programach" to lista kanałów wraz z tytułami właśnie
    nadawanych programów oraz ich przyszły harmonogram.
    Można tam kursorem wybrać żądany kanał i kliknąć. Kiedyś działało to
    poprawnie, przenosząc do właściwego programu.
    Miałem przez kilka godzin pilot uniwersalny do przetestowania.
    Podejrzewam, że on powysyłał jakieś kody, które zmieniły firmware.
    Od tego momentu kliknięcie na żądany program przenosi na inny kanał.
    I tak kliknięcie na 1 przenosi o 2 więcej, czyli na 3 kanał.
    Kliknięcie na 2 przenosi o 3 więcej, czyli na 5 kanał. I tak
    zwiększa się liczba o którą przenosi, aż do 7. I potem już nie
    rośnie, pozostając cały czas +7. Czyli klikając na 6 przechodzi na
    13 i np klikając na 20 też jest +7 czyli przechodzi na 27.
    (Dzieje się to nawet gdy numeracja kanałów nie jest ciągła i wtedy
    przenosi o +7 zgodnie z listą. Czyli gdy nie ma 47, a po 46 jest
    następny 81, to klikając na 40 przeniesie na 81).

    Reset TV do ustawień fabrycznych i ponowna instalacja programów nic
    nie daje. Nowszego firmware już nie ma do tego TV.

    Jak przywrócić poprawne działanie telewizora?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2022-07-11 20:02:04
    Temat: Re: Firmware w TV zwariował
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2022 o 19:41, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > daje. Nowszego firmware już nie ma do tego TV.
    >
    > Jak przywrócić poprawne działanie telewizora?

    A poszukaj czy Twój TV ma opcję "hotelową"? Znaczy musisz wgryźć się
    srogo w instrukcję obsługi. Powinno tam być inne "menu" i opcje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-07-12 09:09:42
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 19:41, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > daje. Nowszego firmware już nie ma do tego TV.
    >
    > Jak przywrócić poprawne działanie telewizora?

    i sprawdź czy nie masz zdublowanych kanałów. Jeżeli masz poukładane
    kanały "po swojemu" to po aktualizacji kanałów po stronie nadawcy (sieci
    kablowej) TV nie radzi sobie z poprawną lokalizacją kanałów i może
    upchnąć kilka programów w tym samym miejscu, zwłaszcza jak są częste
    aktualizacje. Ja już po zmianie systemu nadawania naziemnej miałem
    kilkanaście zmian. Niby SMART a jednak STUPID...
    Przestałem układać sobie własne listy bo właśnie tak się dzieje jak
    opisujesz (LG,Samsung i TCL)

    DaN

  • 4. Data: 2022-07-12 09:47:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jul 2022 19:41:39 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > Miałem przez kilka godzin pilot uniwersalny do przetestowania.
    > Podejrzewam, że on powysyłał jakieś kody, które zmieniły firmware.

    Malo prawdopodobne, aby zmienil ten firmware w istotny sposob,
    nawet aby w ogole zmienil firmware, ale jakąś opcje mógl ustawic.

    Chociaz ... jesli to "z internetem", to mogl zainicjowac sciagniecie
    czegos.

> [...]
    > nie daje. Nowszego firmware już nie ma do tego TV.
    >
    > Jak przywrócić poprawne działanie telewizora?

    Wylaczyc na dluzej i wlaczyc podejrzewam, ze probowałes?

    Sposoby na "factory reset" z googla sprawdzales ?

    J.

  • 5. Data: 2022-07-12 22:29:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F napisał(a) :

    > Wylaczyc na dluzej i wlaczyc podejrzewam, ze probowałes?

    Noooo... tak krócej dłużej. Niecałą dobę. I TV i pilota. No dobra,
    odłączę zasilanie na 3 doby.

    > Sposoby na "factory reset" z googla sprawdzales ?

    Jeszcze nie. Tylko ten reset z instrukcji. Gdy trzeba ustawić język
    i kraj, łącznie ze zgodami na różne pierdoły, konfiguracją wg
    upodobań i instaluje kanały na nowo. O ile to nie jest factory reset.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2022-07-12 23:31:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.07.2022 o 22:29, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > kraj, łącznie ze zgodami na różne pierdoły, konfiguracją wg upodobań i
    > instaluje kanały na nowo. O ile to nie jest factory reset.

    Jaki to jest model tv?

    MJ

  • 7. Data: 2022-07-12 23:55:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski napisał(a) :

    > Jaki to jest model tv?

    No i tego pytania się obawiałem :-D
    Na instrukcji jest napisane: Flat Digital TV ;-)
    No dobra - z tyłu odbiornika jest 32HE4000.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2022-07-13 10:45:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 lipca 2022 o 22:30:15 UTC+2 Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Noooo... tak krócej dłużej. Niecałą dobę. I TV i pilota. No dobra,
    > odłączę zasilanie na 3 doby.

    Mi nowy dekoder wiwa stracił część ustawień po 2-tygodniowym odłączeniu prądu na
    urlopie.
    Włączam po powrocie żeby sprawdzić, jak sytuacja po zmianie sposobu nadawania - tvpis
    jest, reszty brak, co ciekawe zniknął minionkowy telewizor - ale coś ten obraz
    kiepski.
    A tu w ustawieniach zamiast 1080p jest 576i.
    Choć może to rodzina przed wyjazdem przestawiła, robi się to jednym z kolorowych
    klawiszy na pilocie.

  • 9. Data: 2022-07-17 00:04:48
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

    > Noooo... tak krócej dłużej. Niecałą dobę. I TV i pilota. No dobra,
    > odłączę zasilanie na 3 doby.

    No i w goglach ten "factory reset" to zwykły szit. Czyli dokładnie
    to samo co w instrukcji obsługi dotyczy pierwszej instalacji po zakupie.

    Po 4 dobach odłączenia TV od gniazdka i pilota od baterii nic się
    nie zmieniło. Przed odłączeniem dokonałem resetu "fabrycznego" bez
    ponownej instalacji. No nic, trzeba z tą upierdliwością będzie żyć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65